Makaroner & Köttbullar- Visst är det mat?

God dag!
Sitter och njuter av en lugn stund för mig själv här framför datorn. Jonathan, Danilo och Olivia ligger i sina sängar och sover nu efter lunch. Idag blev det "bara" makaroner och köttbullar.
Andres skrattar jämt åt mig när jag säger att vi ätit makaroner (eller pasta överhuvudtaget) med köttbullar till lunch. Han anser att det inte är nån riktig mat. Jag tänker såhär- det behöver inte alltid vara några konstigheter med maten, ibland blir pasta och köttbullar helt perfekt. Det går dessutom snabbt och jag vet till 100 % att dom verkligen äter det då också.
Och ibland är det bara huvudsaken, att dom får i sig nånting, speciellt nu när dem är sjuka och aptiten inte är på topp.
Jag brukar alltid lägga till nån grönsak till maten också.
 
Hur gör ni med maten där hemma? 
Vem lagar mat hemma hos er? Vad är favorit rätten?
Lagar ni pasta med köttbullar?
 
Jag brukar stå för lunch här hemma och då blir det något lättare som pasta med köttbullar, pommes, ris och sådant. Andres gör alltid middag och då lyxar han oftast till det. Han är ju utbildad kock från grunden och är grymt bra på att laga mat och hitta på olika maträtter.
Men jag står fast vid att makaroner och köttbullar visst är mat. Sådetså. Och gott är det också, eller vad tycker ni?
 
(Bild lånad från google)

Kommentarer
Postat av: Anna Köhler

här har vi ofta makaroner o korv till lunch :) hehe barnen får ofta avgöra mat då blir det det

Svar: Ja, det är ju supergott!
Me & My Baby Dolls

2013-03-13 @ 12:15:19
Postat av: Sandra

Självklart så är köttbullar och makaroner mat =) åh känner man sig inte riktigt nöjd kan man ju servera lite morotsstavar till. Super gott ju. =) Här är det mest jag som står för matlagningen, min man står oftast för matlagningen när det gäller kött. Här är det många olika favoriträtter: Jag: tacos, min man: Älskar mina pannbiffar, äldsta dottern köttbullar =), min bonusson: min köttfärslimpa, min son är galen i Palt, och lilla minstingen ja hon älskar all mat =) det jag kan tycka är jobbigt ibalnd det är att tappa ideer just på matförslag =) kan inte du dela med dig lite av era matlistor/matförslag kanske man får sig lite ny matlagnings energi =) Ha en bra dag.

2013-03-13 @ 12:20:23
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Louise

Jag är mer eller mindre uppväxt med makaroner och köttbullar.
Min sambo säger likadant att nej det är inte mat det är bara skit.
Fiskpinnar med makaroner är med gott men tyvärr så serveras inte det ofta.

Ha en bra dag.

2013-03-13 @ 12:55:56
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Evelina - mamma till lille Emil ♥

Jodu, det är visst mat! :)

Hemma hos oss är maten alltid väldigt enkel - köttfärssås och spagetti, kyckling och ris osv osv. Lunch är vi väldigt dåliga på att göra men middagen är det jag som gör så det är klart till sambon kommer hem från jobbet vid sex på kvällen :)


2013-03-13 @ 14:27:43
URL: http://fevelina.blogg.se
Postat av: Madeleine

hej vi lagar alltid riktig mat här, näringrik, som tar lång tid att göra med bra råvaror.
För att hålla oss friska och har mycket grönsaker som vi äter.
Jag och min son har blivit friska på baaisk skonkost, från en obotlig tarmsjukdom, ulcerös kolit.
Vi har inga mediciner längre, tack vare denna nyttga hälsosamma kost vi äter. vi är så glada!
Inga tillsatser i maten och ingen färdig mat är bra, mjölkprodukter, processad mat, gluten, socker , vitt mjöl är inte heller bra för kroppen.

Mina andra barn mår också så mycket bättre på denna kost. Nathalie hade hård mage och mycket movicol medicin innan, men hon har kunnat sluta med den.

Det är dock kämpigt, för de vill inte alltid äta det som jag tycker de ska äta, men det går i alla fall och de blir friska och mår bra av det.

någon gång i ibland kan man väl ha korv, tex. till barnen men det är ju ingen bra mat.
jag och min son äter inte korv , då vi nte tål det.
vi äter mest kyckling, fisk, ägg, köttfärs ibland.

ha en bra dag!

2013-03-14 @ 10:33:50
URL: http://madeleine82.blogg.se
Postat av: Anonym

gillar barnen grönsacker lägg det till köttbullar och makaroner då blir maten nytigare

2013-03-14 @ 10:50:13
Postat av: Anonym

gillar barnen grönsacker lägg det till köttbullar och makaroner då blir maten nytigare

Svar: Jepp, precis så gör jag (och skrev det också...) :)
Me & My Baby Dolls

2013-03-14 @ 10:50:35
Postat av: Jessan

Hej!
Tack för en rolig blogg! Tack även för alla fina bilder på din ljuvliga barn!

Ja du , maten :) hemma hos oss är köttbullar & makaroner en favorit! Under veckorna blir det oftast lite enklare mat men precis som du så lägger vi till grönsaker :) Helgerna försöker vi lyxa till det lite grann men då blir det ofta sallader av olika slag typ kassler & ost eller kyckling osv. Till salladerna gör vi pain riche och så får barnen välja dryck till :) Våran Judith ( tvillingen ) har haft jätte bekymmer med sin mage så nu ska vi utesluta mjölk helt åt henne för ett tag så då blir det mest att vi gör all mat från grunden. Det är lite ovant när man inte är van att ha stenkoll på vad maten innehåller. kan säga att det är mjölk i mycket. Ha en bra helg!

2013-03-15 @ 12:08:06
URL: http://www.jessansjuveler.blogg.se
Postat av: Hanna - Miltons mamma

Hehe jo visst är makaroner och köttbullar mat :P
Däremot nu när du frågar så inser jag att vår son (22 månader) nog bara fått äta det nån enstaka gång förra sommaren. Om det är typ mamma Scan köttbullar du menar.
Korv älskar han däremot och skulle gärna leva på falukorv!

Hemma hos oss delar vi nog rätt mycket på matlagning. Vi gör matlådor till oss själv (då kan vi få chansen att göra/äta sån mat som den andre inte riktigt gillar). Den som kommer hem först förbereder och så hjälps vi åt att tillaga middan :)

2013-03-16 @ 09:42:21
URL: http://www.hannasfotoliv.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback