Sweet summerdays

Fredag idag!
Det har varit en hittlis väldigt intensiv dag, med mycket tjat från min sida. Orka höra min egen röst... Barnen lyssnar inte, när jag fått en att förstå, så börjar nästa. Så det känns verkligen som att jag har fått upprepa allting 19183646 gånger. Och maten klagade dom på också, det var äckligt och det skulle dom inte minsann inte äta..
Det här är ingen restaurang- man äter det som läggs fram. (och jag brukar inte lägga fram "äckligt" mat?)
 
Jonathan har fått sova efter maten, han var supertrött och jag satte på "Den lilla sjöjungfrun" filmen till resten av barnen. (Hörde ni det mammamaffian, jag satte på en film som "barnvakt!" )
 
När Olivia vaknar så ska vi nog ut och leka i den friska luften ett tag.
Om det blir fint väder imorgon så väntas en överraskning till barnen, mer om det sen...
 
När det är såhär regnigt ute så tänkte jag bjuda på lite somrigare bilder, från vårat poolhäng häromdagen.
 
Jag fyllde poolen med varmt vatten, så att jag & Olivia också kunde ligga och plaska där. 
 
Sen kom Mummu & min bror Toni, efter ett tag dök brorsan i och då passade jag på att kasta en hink med vatten på stackars Mummu som klagade på värmen. Hon bokstavlogen slängde i sig i poolen med huvudet före och ungarna skrattade så mycket åt Mummu som badar med kläderna på..
 
Det finns en stor blå hink där som vi tog med in i poolen och fyllde med vatten som ungarna satt i.
 
T om lilla Olivia! 
 
She loved it! 
 
Barnen badade nästan hela dagen, dom kom upp kortare stunder, lekte en stund och sen hoppade dem i igen.
 
Toni & Olivia
 
Bessa "fixar" Puuas hår lite...
 
Framåt kvällen flög det in sandaler och någon t-shirt in i poolen också.
 
Nukke i sandlådan
 
Det här med vatten ja... Häromdagen satt jag på Mummus altan med Olivia när Andres kom och tog henne från mig, snart därefter kom Puua och sprutade iskallt vatten på mig. Tack Andres, det var bara därför han tog snuttisen. Hämnd! Var ju det första jag tänkte på och gick in och hämtade en stor skål med kallt vatten som jag tänkte kasta på Puua. Han förstod vad jag skulle göra, jag står där med skålen i handen, tittar för en kort stund bak på Andres och då springer Puua fram till mig och puttar skålen på mig!!!!
 
For real?! Och så tog Puua snabbt upp Olivia som skydd. 
En annan dag slängde Andres in mig i poolen med kläderna på. Trevligt! Hämden är ljuv...
 
Nu ska vi ut en stund.  Skojar bara, det ösregnar och blåser som bara den. Vi avvaktar.
 
Ha en fin helg!
 
P.S -12 dagar kvar till Vanessas 4-årsdag
 
 
Gilla oss/följ oss via facebook på mybabydolls.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Tyglina

Haaa då får mammamaffian ge sig på mig oxå. Hade 7 barn hemma och de fick titta på film! ;)

2013-06-14 @ 16:44:04
Postat av: Johanna

Måste få veta vart du har köpt den söta blommiga solhatten till Olivia? Måste köpa likadan till min lilla tjej om den finns att få tag på :)
Kram

Svar: Den är köpt på H&M =D Jätte söt och man kan vända på den ;-)
Me & My Baby Dolls

2013-06-14 @ 19:19:17
Postat av: jannika

Hejsan!

Nu har jag läst din blogg ett tag och jag är så vansinnigt nyfiken på hur gammal André är? Samt hur många barn han har sen tidigare?
Jag tycker ni verkar vara en härlig och trygg familj!

/ Jannika

2013-06-14 @ 22:44:25
Postat av: Nicole

Hej
Vilka härliga bilder.
Jag undrar om vart ni har köpt den rosa poolen?
MVH: Nicole

2013-06-15 @ 22:22:31
URL: http://trollmamma.blo.gg/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback