Sol & Bad

God morgon söndag!
Den här helgen har känts lång, kanske för att vi tog en kryssning mitt i veckan?
Jag har kvar en massa bilder att dela med mig av från både midsommaren och kryssningen, men det får vänta. Jag kan inte bara skriva inlägg som hänt och hela tiden ligga efter med allt som händer just nu.
 
Verkar inte vara så jätte varmt och soligt ute idag, så det blir inte stranden idag, vi får nog hänga här runtomkring istället. Helt okey det med.
Olivia ligger och sover, sen när hon vaknar ska vi nog ta oss ut.
 
Igår packade jag väskorna och tog med mig barnen till Rudan för att bada.
Vi satt precis vid strandkanten, tog fram hinkar och spadar och lekte. Några vågade ta sig ett ordentligt dopp också. Jag badade också, tog många simtag ut i vattnet, det var faktiskt skönt. Ett ögonblick att minnas tillbaka till i de kalla, mörka vinterdagarna.
 
Mitt järngäng på väg till Rudan
 
Oliia har förresten kommit på hur roligt det kan vara att kasta av sig hatten hela tiden. Mamma får snällt ta upp den och sätta tillbaka, och det är superroligt- för vissa.
 
Kommer ni ihåg att jag skrev när vi skulle till Rudan förra gången hur det var traktorer (!) i vattnet i lill-rudan som gjorde att vi inte kunde bada där?
Nu var det öppet där igen, och dom hade gjort en ramp till vattnet.
 
 
Mysigt att bada & fika tillsammans vid stranden.
Som ni såg på bilderna så köpte vi ärtor från torget i Helsingfors, barnen är helt tokiga i dem, likaså jag 
 
När vi var på väg från stranden stannade vi till vid lekparken en stund...
 
När barnen fick höra att pappa var hos Puua så fick dem bråttom.
Dom sprang som tokar, och naturligtvis ramlade Bessa och skrapade upp knäna ordentligt... Who else, liksom.
Hon blödde från 4 olika ställen, så hon fick sitta i vagnens fotända hela vägen till Mummu & Puua. Liiite tungt med all packning, 2 barn i vagnen, två som höll i sig i vagnen att gå uppför backar.
 
Våran älskade lilla klant. NU hade hon behövt de där plåstren som hom fick från sin moster. Och jag såg dessutom att hon tömt skötväskan på plåster också... suck.
Tur att Puua hade plåster hemma som jag fick lägga på hennes knän...
 
Det blev spontan grillning hemma hos Mummu & Puua och sen fyllde jag på deras lilla lilla pool så att barnen kunde svalka av sig.
 
Snuttis i vårat badkar igårkväll 
 
Nu ska jag fixa tjejernas hår, dom ser ut som troll, sen ska vi ut och cykla! 
(ska bara fylla på plåster i skötväskan först.......)
 
Ha en jätte fin söndag allihopa!
 

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback