My 30:th Birthday Party del 2

Alla ungarna ligger i sina sängar, men bara 2 av 5 sover. Vanessa ligger och tjurar för att ingen vill sova med henne, eller Nicole fick det och dom låg i Vanessas säng i sisådär 7 minuter inann Nicole tog sitt pick och pack och drog. Vanessa hade tydligen snackat för mycket och Nukke ville ha lugn och ro. Därav Vanessas sura miner...
En annan gång fick dem prova med att sova hos varandra, Nicole & Danilo sov tillsammans hur bra som helst, Jonathan & Vanessa? Not so much. Så helst inte den tivolin sådär vid läggdags igen...
Snuttisen ligger och bökar runt i sin säng och bråkar med sin snuttefilt som tydligen inte ligger vid hennes ansikte som den bara måste göra för att damen ska kunna somna. Den innehåller nog nån slags sömnmedel, så fort hon får den vid ansiktet så snurrar hennes ögon runt sådär sömningt och hon gosar in sig ordentligt i den.
Dano är också vaken, men han somnar nog snart.
 
Många som väntar på bilder från de senaste dagarna, och här tänkte jag bjuda på andra och sista delen av min 30-års överraskningsfest. 
 
Fortsätter med denna bild på mina syskonbarn Felicia & Emma. 
 
Dom showade för oss, men dom fick en ovälkommen showare i form av Puua som ville stjäla showen eller tillhöra gruppen. Gick väl inte så värst bra för honom....
 
När jag tar kort på Nicole så ska hon antingen smila ordentligt, eller så ser hon ut såhär...
 
Vi fick till ett familjefoto också, den första på Andres & mig och våra 5 småttingar.
 
Not only a Sunshine, men så söt ändå. 
 
Gänget intar dansgolvet!
 
Ehh... brorsan Stefu skulle visa hur brun han har blivit.... (Knaspelle)
 
"Vadå, tar du kort!?" (Vadå spänna sig? Hihihi)
 
Det började regna framåt kvällen... då flyttade vi borden under tak så vi kunde njuta av att sitta ute ändå.
Maria, Jag & Jarmo
 
Herrarna var utanför och spelade boule, undrar vem som vann...?
 
Barnen såg man inte så mycket av på hela kvällen. Fick gå och titta till dem många gånger, lite ovant att dom inte kommer och "visar" sig. Dom pysslade med sitt och hade det så roligt allihopa. Stora tjejerna Emma & Felicia hade teater till de mindre barnen där på kvällen, alla satt som små ljus och det hördes skratt som kom direkt från hjärtat och överraskande skrik lite då och då. 
 
Nicole kom dock ut till balkongen såhär en gång:
 
Här kommer ett gäng med bilder från kvällen, utam större förklaringar:
 
Maria & Puua
 
Kvinnorna som är mina stora förebilder, min sägerska Anna, syster Karo och min Mamma.
 
Sami, Patrik, Stefu & Anna (+några linslusar)
 
Toni, Mummu & Tobias
 
Skulle ta en fin bild på Stefu & Anna med här är det samma sak som ungefär hälften av kvällens kort som gäller, alltid någon linslus som också vill vara med på kort = roligare så ju! 
 
Halva gänget orkade festa länge!
 
Wiiee, jag e oxå med!
 
Danilo & Jonathan med Mummu.
 
När man frågar Danilo vem det är på bilden så svarar han "Jag!"
 
Näe, det är Mamma! Och då blir han lite irriterad och insisterar på att det faktiskt visst är han själv där på bilden.
Är vi lika? (mitt långa hår har blivit klippt bort från bilden så det ser ut som att jag inte hade något hår)
 
Patrik, brorsan, Anna & Emma
 
Olivia somnade för kvällen i vagnen precis bakom mig. Myggnätet är ett måste och jag är glad att vi hade den, för det var mygg överallt. Hade sånna där sprial som man tänder som håller myggen borta för dem var överallt och bet. Stackars Jonathan drabbades värst med stora myggbett på armar, ben och t om rygg (!?).
Senare på kvällen började barnen bli trötta, dom fick sätta sig på soffan och titta på Muumi film, och stora Jonte (Marias Jonathan) spelade med sin iPad som tjejerna var mest intresserade av.
 
Andres & jag
 
Puua hade hållit igång hela dan och var väl inte på topp, så han gick in och satte sig med barnen. När jag gick in för att kolla läget nästa gång såg det ut såhär:
 
Undrar vem av dem som somnat först?
Vi satt kvar en stund till och pratade, skrattade och hade roligt. Sen började tjejerna också bli trötta, så det var dags att tacka för dagen och gå hem.
Några partyglada stannade kvar i några timmar till . Dom firade ju mig såklart! 
 
Vi duschade av barnen och hopp i sängs. Satte oss på soffan en stund och vips så snarkade Andres.
På natten kände jag mig lite smått illamående, fast jag "bara" drack 3 st Mai-Thai och jag vart ju inte full.
Haha, amatör! Men till mitt försvar så brukar jag aldrig dricka, men det här var riktigt gott. Har ni smakat Mai-Thai nån gång? Sån där long-drink med smak av körsbär.
 
Jag vill verkligen tacka inblandade för festen. Tusen tack att ni kom.
Och tack för alla gratulationer, det värmer. 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha roliga bilder, " lånar" några!

2013-06-10 @ 22:28:43
URL: http://karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback