Wiiie det är fredag!

Fredag idag, wohoo! Det betyder att vi har Andres hemma med oss hela helgen. Det känns som att vi kanppt har setts den här veckan. Vi har tänkt att åka ut på landet igen så jag har packat barnen kläder, ska ta itu med resten av packningen snart.
Puua & Andres är i Norrtälje nu för att hämta husvagnen som Puua köpt från sina kompisar Mian & Jarmo. (Felicias farmor/farfar) Sen ska dom köra husvagnen till stugan och sen kommer dem tillbaka hit, handla och så iväg till stugan igen. En massa åkande för dem, men husvagnen ska stå på tomten i Karos mökki, och Puuas bil har ingen dragkrok.
Jag är tacksam att vi har en stuga som vi får låna när vi kommer dit, det känns lite som vårt eget, haha..
 
Här kommer lite bilder från förra helgen då vi var där.
 
Vi tog med oss drakarna som barnen fick i present av faster Ela, men det gick inte så jätte bra för det blåste bara lite då och då och den fick aldrig nån riktig fart.
 
Hoppas studsmattan är bland de bästa barnen vet när dem kommer till stugan. Dem brukar tjaffsa om vem som skulle hoppa först och vem som stod i kö först och hur länge de andra har hoppat ocsv.osv... suck.
 
Jag & Bessa hoppar höööögt!
 
Andres undrar om den håller och vågar inte hoppa 
 
Puua var hur tokig som helst!
 
Och cirkusshowen som barnen bjöd på såg ni ju redan ;)
 
Danilo & Jonathan skulle vara busiga hela tiden och skulle sno cirkusmattan från dem och sen sprang dom och gömde sig. Cirkusgänget var inte så glada över det så jag fick hålla grabbarna i styr under föreställningen..
Olivia var nyfiken i en strut!
 
Vi gick till stranden, ni vet den där nya som vi upptäckt där man går i en stig in i skogen.
 
Jag tog inga bilder därifrån för vi blev inte långvariga. Ingen ville bada för solen gick i moln och det blåste ganska kallt.
 
Tillbaka i stugan där vi grillade lite middag.
Jätte enkelt för Puua som hade Danilo under sin arm hela tiden.
 
På kvällen åkte Andres & Puua iväg och fiska, men de fick inget. Inte på hela sommaren har dom fått napp.
Har ni några tips på vart det nappar?
 
När mörkret började falla och klockan tickade läggdags så hade barnen sago-stund på Karos altan.
Barnens kusin Felicia läste för dem mindre och alla var helt inne i sagan medans de åkt frukt.
Underbar tradition det där tycker jag. 
 
Sen började Danilo & jonathans ögon gå i kors och då var det dags att gå och lägga dem. Fast dom ville vänta på Puua. Jag sa att han kommer snart och då ska han lägga sig mellan grabbarna i tältet och det gick dem med på.
(Dom skulle sova i tältet med Puua igen)
Jag gjorde iordning dem och la mig mellan dem i tältet. Det var visst inte alls uppskattat.
"Gå nu Mamma, du inte sova här. Puuas plats."
TÄÄÄÄNX! 
Jag skulle ju bara natta dem... Jag låg ändå kvar tills dem hade somnat vilket inte tog så lång tid.
 
På morgonen började Andres & Puua fixa och med slangar och sladdar under terassen. Dom ska fixa vattenledningen så att det finns vatten på tomten så att man inte behöver gå till fotbollsplanen för att få vatten.
 
När Andres låg där så ropade Vanessa rakt ut: Pappa ligger i hållet! Haha
Och så hade dom lurat i Felicia att dem letade efter en enkrona. Yeah, borra upp golvet för det? Felluuuu....
 
Systergos
 
Det blev vattenkrig på tomten sen, alla blev nog blöta förutom syrran som stodoch gömde sig i stugan och smygkikade ut genom fönstret när vi väntade ut henne.
 
Tokiga Puua är på ormjakt efter Andres sett en huggorm. han är helt galen. VARFÖR i helsinki går man och LETAR efter såna ormar? Bläääk! Inte bara tokigt, utan farligt också.
 
Syrran slappar..
 
Jag, Andres, våra barn och Felicia gick och badade. Och vi badade också, förutom Andres. han är så jäkla envis att det finns inte! Han vägrade bada fast vi försökte övertala honom. Och HAR försökt övertala honom hela sommaren.
Men icke. Vi badade, simmade till bryggan igen och hoppade därifrån och så simmade jag & Felicia till bryggan med hopptornet också och hoppade därifrån. Yey us! 
 
Nä nu ska jag gå och fixa lite kaffe, behöver piggna till mig lite.
Nu ringde min brorsdotter Emma, hon ska komma hit och hålla oss sällskap. 
 
Igår åt vi en massa glass, det får man göra när det är sommar. Sådetså.
 
Vi gick och badade med syrran, hennes barn & Emma igår. Mys <3
 
 
Justja, kaffe var det ja! 
 

Kommentarer
Postat av: Satu- Me & My Baby Dolls

Ops, va konstigt att några bilder har hamnat i det här inlägget, som inte ska vara här... Sorry. Åtgärdar det när jag kommit hem från stugan. :)

2013-07-26 @ 18:33:27
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback