Tvätt...

Jag känner mig lagom dum just nu.
Varför har jag inte tänkt på det här förut... ?

Jo, som säkert hemma hos många av er också, så har vi en tvättkorg som aldrig tycks bli tom. Hur mycket man än tvättar så fylls den på lika snabbt. Its a never ending story.
Och vi tvättar mycket!

Kruxet är bara att torktumlaren har tagit en överdrivet lång tid på sig att torka kläderna. Ibland en hel dag.
Jag började misstänka att den sjunger på sista versen, men sen kom räddningen, och det är här jag känner mig dum.

Andres, som aldrig tvättar eller torktumlar slängde in den blöta tvätten i tumlaren häromdagen, och vips så var kläderna torra på nolltid?

Jag vrider alltid knappen till att den ska torka till max, A la på minsta. Och de blev torra. Bara sådär!

Wtf! Varför har jag inte tänkt på det? Nu hinner jag tvätta och tumla en massa tvätt istället för att vänta på en tvätt och högen bara växer. (Varför låter det bra.....?)

Hänga på tork efter tvätt är inget för oss, vi är bortskämda med tumlaren, då blir tvätten mjuk. <3

Haha, sorry för ett tråk- inlägg men jag ville bara tala om att små saker kan göra så mycket :)

Nu ska jag göra iordning saker, vi ska borra upp grejer på väggarna strax, bara A kommer från affären.
Ikväll får ni se hur rummen blev :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Vi kör alltid vår tvätt på skåptorr vilket innebär att kläderna är yttepytte fuktiga men torkar klart i skåpet. Tar ca 1,15 h. Kläderna torkar klart det sista i skåpet och doftar alltid fräscht trots det.

2013-07-14 @ 12:03:06
Postat av: Camilla 32 år och blivande 10 barnsmamma

Vilken lyx haha jag har ingen torktumlare.
Det är nått jag tänker köpa nu för vi kommer aldrig ikapp.
Sen en större tvättmaskin på 10-12 kg vore inte fel :-D
Om jag får fråga bara..
Har ni märkt nått att elen blir durare,jag får höra hela tiden atg skaffa inte torktumlare för få blir eler jättedyr.
Sen hur blir klädern,krymper dom nått..
Det är oxå nått jag bara hört så därför frågar jag haha
Jag ska ändå ha en torktumlare,ska bara tjata lite först hehe
Kram Camilla

2013-07-14 @ 12:40:34
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback