"Pappa" (!?!)

OK, okej, nu är det så att Andres påstår att Olivia sagt "Pappa" till honom.
Naturligtvis var jag inte på plats när det inträffade, men han hävdar alltså att detta är helt sant.
Men vaddå "Pappa"?
 
Vet ni vad det betyder?
Att det är KRIG.
 
Hela tiden går jag såhär: "Säg MAMMA. Mam-ma."
Nada. Nothing. Zippediduudaah- Ingenting alls förutom ett stort leende får jag tillbaka. Are you kidding me!?
Och när jag håller på så, så kommer alla syskonen: "säg Bessa, säg Tantan, säg Nukke, säg Danilo" 
NEJ! Hon ska säga MAMMA!
 
Say what?
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena H

Haha :) Klart han försöker få dig att tro att hon sa pappa. Det är ju en sån här grej som inte går att visa, om nu inte barnet skulle säga samma sak hela tiden. :)
Är ju en aning tidigt att börja prata vid hennes ålder, så tror nog det är det vanliga "pa pa pa och ba ba ba" osv. Du behöver nog inte oroa dig.
Tror hon kommer säga nå helt annat första riktiga ord jag... nått som hon härmar syskonen på. ;)
Härlig bild på henne i vagnen. Hon blir ju otroligt bra på bilderna. Du kan nog få henne (och de andra med) att vara med i kataloger o så. Så fina barn alla fem!
Ha det bäst.
Kram från Järvsö (söderhamn)

2013-07-07 @ 00:29:56
Postat av: Camilla ♥ 130510

Åh nej haha :P En mammas värsta mardröm :P

Säg Maaaaaaammmmaaaaaa :D

2013-07-07 @ 11:12:14
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback