Midsommardagen

(Fortsättningen av vårat midsommar firande.)
 
God morgon solstrålen!
Jag älskar hur hon kan vakna med världens finaste leende så fort hon öppnar ögonen.
 
Som vanligt var familjen Gonzalez (alltså vi) vakna först. Och som vanligt skulle barnen väcka Mummu & Puua genom att kasta småsten på deras tält. 
 
Jag gjorde frukost, vi har lyxen i vårat lilla stuga att Karo har satt dit micro, kylskåp och bröd toaster så jag gjorde frukost som barnen tog med till Mummu och Puua. Frukost på sängen, bra va? 
 
Frukost på altan 
 
Besoliina gosar med Snuttis
 
Gänget lirar fotboll på morgonkvisten...
 
Och har fin publik.
 
Sen skulle Andres & Puua gå och fiska med barnen på andra sidan skogen. Jag stannade vid stugan med Snuttisen eftersom det fanns ingen möjlighet att ta med sig vagnen in i skogen (daaah) och hon ändå skulle sova. Mummu & Karo stannade dem också. Efter 2 minuter kommer grabbarna bus tillbaka, dom ville visst inte alls följa med.
 
Bessa hade fixat lite maskar åt gänget att fiska med.
 
Andres var så snäll och skickade bilder till mig från fisketuren 
 
Tråkigt att dom inte fick fisk. Eller jo, Andres fick många men han slängde ut dom i sjön igen, visst Puua? 
Medans dom var borta så lekte grabbarna bus vid Puuas bil. Dom är helt besatta i hans bil, och alla mercor som dom ser vart man är ropar dom så högt dom kan: "Kolla, en likadan merca som Puua har!!!"
Jag var sååå trött, kunde inte hitta enrgi från nånting, jag drack en kopp kaffe... och slocknade sittande på stolen!
 
På riktigt- blir ni verkligen piggare av kaffe, coz i aint feeling it! Obviously...
 
Senare var det dags för en fotbolls turnering som dom tydligen håller varje midsommardag.
Som tur är har vi planen precis framför stugan, så vi slapp gå långt för att kolla på den. Tog med oss stolarna och satte oss vid väggrenen.  En massa folk var med, dom skapade 4 olika lag. Karo, Felicia & Dewin var också med.
 
Mummu hade med sig en stor godis påse som vi mumsade i oss. Såå gott med godis, jag är ju en riktig godisgris.
En bild på Karon tomt...
 
Någon hittade en orm, som tokiga Felicia prompt skulle hålla! Yack!
 
Lunch! 
 
Här upptäckte vi att Snuttis kan sitta!
 
Våran lilla Snuttis! Så lycklig att hon kom in i våran familj, även fast det inte var planerat så från början. 
 
Moster Karo hittade en groda som Bessa tog väl hand om. (Liiite väl bra hand om...)
 
Puusar man en groda så kommer drömprinsen! 
 
Fast Bessa hade redan drömt om sin drömprins natten före. Hon hade ju plockat 7 olika sorters blommor och lagt under kudden. På morgonen frågade vi vem hon hade drömt om, då sa hon att det var en rakad kille, som hennes pappa, och att han hette Urban Orvar. 
 
På smultronjakt...
 
Kvällen kom och barnen hade vart ute på vift hela dagen. Tröttmössorna?
 
Vanessa ville så gärna sova i syrrans stuga med Felicia, jag kände väl att det var lite jobbigt, jag ville ha hennes nära, men insåg sen att jag bara är löjlig, hon sover ju bara i stugan bredvid oss, så hon fick göra det, och allt hade gått jätte bra.
 
Gos med kusinen Felicia 
 
 
På morgonen blev det samma väckning för Mummu och Puua igen- ungarna kastade småstenar på deras tält. Plus att vi slängde in Snuttisen där som vaknade lika glad som alltid.
 
Det var också denna morgon som vi upptäckte fästingen på henne. Vidriga, äckliga djur!
Färstingbettet ser man knappt av längre, så jag hoppas verkligen att det inte var nån fara...
 
Eftersom gänget i Karos stuga är riktiga sömntutor och sover läänge så stod såklart Puua & grabbarna och knackade (<---bankade) på deras dörr när suget efter morgonkaffet blev för stort. Det uppskattades inte av det sovande gänget.
 
Taclk för en härlig midsommar till alla inblandade. Jag tror att vi skapade minnen som varar en låång tid.
 
Och nya traditioner såsom kusinklubben, Dewins specialité, midsommardoppet och det magiska trädet är bara några av de nya traditionerna som skapades. MÅ det komma en massa nya under årens lopp.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Fina bilder! Tror dock att killen hette Orvar! Så sa hon till mig iallafall :)

2013-07-03 @ 11:50:27
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: jasmin

Åh så mysigt det såg ut! :))

2013-07-03 @ 17:41:52
URL: http://stereolove.blogg.se/
Postat av: Annster

Fina bilder :)

2013-07-03 @ 17:50:33
URL: http://annster.se
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Va mycket mys med midsommar och fiske och fotboll och ja allt!!! När dagarna flyter på så fint och det händer nya äventyr runt varje hörn, då vill man gärna kunna pausa lite.

Ha en kanon dag!!!

2013-07-04 @ 09:17:27
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback