Lite tisdags babbel

God morgon tisdag!
Barnen leker för fullt, så jag passar på att sitta vid datorn och äta min macka medans jag väntar på att kaffet ska bli klart.
Jag hinner aldrig äta frukost samtidigt som barnen, jag gör frukost till dem och så ger jag gröt till Olivia samtidigt.
 
Diskmaskinen är i full gång, så även tvätt och torktumlaren. Inte alls något badväder ute idag.
 
Igår bjöd Olivia mig på allra första sovmorgonet. Hon vaknade vid 7 och då gick jag bara in och gav henne nappen och så vaknade hon först strax innan 9! That never happens!
Bara för det så vaknade jag redan vid 8 och undrade ifall hon inte ska vakna snart och så har jag vart inne och kikat att hon faktiskt andas. Knasigt det där. Och Nicole var vaken också, men hon låg bara bredvid mig och tittade på Disney Junior. Underbart att dom kan bjuda på sovmorgnar lite då och då! Det händer alldeles för sällan.
 
Jag har fått separera på barnen idag, tråkigt nog blir det ofta (ja, nästan alltid) bråk och tjaffs när dem ska leka tillsammans och då blir det inget lekande. Dom bråkar om vem som ska ha vilken sak och vem som var nånstans först, vem som ska vara mamma/pappa/lillasyster/hund (!) ... Alltid är det något dom hittar att tjaffsa om.
Så idag fick Danilo & Nicole leka tillsammans, medans Jonathan & Vanessa fick leka ihop. Dom "paren" leker bäst ihop, för det är dom som är mest lika varandra till sättet.
 
Jätte roligt förresten att jag fått så många nya läsare, jag/vi hälsar er varmt välkomna och jag hoppas att ni ska trivas!
Jag brukar ju skriva inlägg om varje barn lite då och då, där jag skriver om hur dem är, vad dom gillar och vad dom pysslar med osv. Tycker att det är dags för sånna inlägg snart så att ni lär "känna" dem lite bättre också :)
 
Vi har legat på blogg.se`s 50 i topp listan som nummer 25!
(Det är alltså dem mest besökta bloggarna som har registrerats på blogg.se)
Jätte roligt tycker jag!
Var inte blyga med att lämna ett avtryck efter er, det uppskattas!
 
 
Jag hoppas på fint väder i helgen iaf, för då är det tänkt att vi ska iväg på äventyr.
Gaah, jag har ju så mycket jag tänkt skriva om och ta upp här på bloggen, men jag får helt enkelt ta det när det finns tid.
 
Ni vet ju hur tokiga Danilo & Jonathan är i Puuas (<---morfar) gamla merca.
Jag förstår fortfarande inte varför, men den är något alldeles speciellt.
Så när vi är hos Mummu & Puua så gillar grabbarna ibland att smita till parkeringen och gå och titta på Puuas bil. 
Jag blir galen när dem gör det och det gäller att hålla koll på dem hela tiden.
Häromdagen såg jag att Jonathan hade bus på G, så jag gömde mig och följde efter honom för att se vad han skulle göra. Och han vet att han inte får gå dit, han vet och därför tänkte han göra det lite i smyg. Han kan inte hålla sig borta.
 
Så han började knalla. Först till stenen där dom brukar sitta och vänta på att Puua kommer hem. Där får dem sitta, för kommer det inga bilar. Han satte sig där, tittade bakåt lite för att se om någon ser att han sitter där och sen ställer han sig upp och går en bit längre bort, och tittar. Kusten är klar (tror han) och går med bestämda steg till parkeringsplatsen. Han stannar till, och en stund tänker jag att han har förstått att det är farligt, att det kommer bilar och att han tänker vända tillbaka. Tji fick jag! Han stannade till, endast för att jag iväg några fåglar som ställt sig för nära honom. Och så springer han vidare till bilen!
 
Dom får ju alltid låna Puuas bilnycklar också, vilket dom bråkar om jämt och tjaffsar om vem som ska få låna dem först. Men nu hade Jonathan dem och han vill alltid "pipa" bilen. Dvs. låsa upp dem med nyckeln.
Och det stod han och gjorde denna dag också, han brydde sig inte ett dugg om att ingen följde efter honom, eller att han befann sig nånstans där han inte får vara. Tokungen!
 
När jag sen skällde på honom och förklarade för honom så gjorde han som han alltid gör när man säger åt honom: börjar grina och ropa på Puua. Suck.
 
Så vi gick tillbaka, hämtade gatukritorna och ritade ett sträck vid stenen, där går gränsen för vart dom får gå.
 
Nähe ni, nu ska jag börja med lunchen.
Bara jag kommer på vad jag ska laga för nånting... *dubbelsuck*
 
Hoppas att ni får en fin dag allihopa !
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martinique

Tack :) Era barn är så fina och vad dom växer :) När jag började följa dig var ju tvillingarna nästan nyfödda! Vi mår bara bra, dock har trottsen verkligen kommit på Caspian vilket kan vara rätt påfrestande. Man vet ju inte vad som är rätt och fel i vissa lägen :/ Nej nu blir det inte fler barn på ett par år. Jag måste bli färdig med utbildningen, men sen blir det 1 eller kanske 3 till :P Vill ni ha fler?

2013-07-23 @ 15:24:24
URL: http://fruenarsson.vimedbarn.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback