Bildbomb!

Jag har en stund över medans jag väntar på att bulldegen ska jäsa klart, så jag passar på att tömma min "Blogg-mapp" lite och bjuda er på en bildbomb, vad sägs om det?
 
Här kommer en bildbomb från sommardagarna som gått:
 
Dano vattnar Mummus blommor...
 
Något lurt på g igen....?
 
Jodå!
 
Här övade Dano fortfarande med 3-hjulingen, nu cyklar han med sin "stora" cykel som bara den!
 
Vanessa
 
Jonathan gungar Olivia
 
Moster & Snuttis gosar
 
...Och med Puua
 
När hon kom till mig var hennes tålamod slut. Först attackerade hon min näsa (tandköttet kliar) och sen var det inge roligt längre.
 
Grabbarna bus med älskade gröna traktorn.
 
Nukke
 
Besoliina har vart i kiosken och köpt sig lite tugummi, våran loilla tuggummi tjej!
 
Systrarna morgonmyser 
 
Bessa visar hur många år hon ska fylla  (obeservera Jonathan i bakgrungen som ramlat omkull)
 
Någon som glömt borta sitt hår igen...? Våran lilla Kramer.  (ni vet han från Seinfeld?)
 
Hemma hos Mummu
 
Grabbarna fick lite verktyg och sen satt dom och fixa och pilla och skulle laga nånting.
 
Här är en bild från när Andres tog Bessas säng till Nicoles rum, där dom skulle kolla på film tillsammans.
 
Det slutade bara med att jag fick bära ut madrassen tillbaka och alla fick sova i sina egna rum pga bråk... 
 
Mer bilder från lekparken...
-OCH ni slipper bild rubrikerna, ni känner nog igen dessa busfrön redan?
 
 
Jag kände mig inte alls kry idag när jag vaknade, ont i huvet och ont i halsen. Kände mig kallsvettig och helt orklös.
Jag frågade Mummu om inte barnen kunde komma hem till henne en stund, men hon var precis på väg nånstans.
Vad gör man? Andres jobbar till sent och jag kan inte lägga mig ner och tycka synd om mig själv heller.
Att ligga och vila går inte alls här hemma, jag vet hur det blir, jag har varit med om det för. Been there, done that liksom. Jag försöker vila och då börjar bråket- direkt. Eller så ska dom ha en massa hys för sig och gnälla och klaga som gör att jag ändå inte kan vila. Nej tack. Så jag tvingar mig själv att hålla igång istället.
 
Efter alvedon och kaffe intalar jag mig själv att jag mår toppen! Jag har moppat golven, tvättat vardagsrumsfönster och balkongs inglasningen, fixat lunch och nu har jag bulldeg i jäsning. Allt för att glömma bort att jag egentligen inte mår sådär jätte bra. Och det funkar!
 
Emma är hos oss och kollar på film med Nicole. Olivia hänger med mig, grabbarna är lite här och där och Bessa är ivägskickat till rummet för att hon bråkar. Dom turas om att driva mig till vansinne idag, det är ju schyst, att inte ta det allihopa på samma gång- verkligen.
 
Nu ska vi kolla degen!
Ha en fin dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch krya på dig, ja man får känna på att man lever i bland, att vara sjuk själv med barn är inte kul, ha en super dag ändå

2013-07-04 @ 14:49:52
Postat av: jasmin

Krya på dig! Så härliga bilder också!! :)

2013-07-04 @ 20:12:12
URL: http://stereolove.blogg.se
Postat av: E L I N

Förstår inte varför du skulle låta en liten tjej peka ful fingret?
Men men, inte mitt liv eller beslut.
Hur är det annars då?

Svar: Meningen var att dom skulle le, men så kom fingret fram när jag knäppte. Inget jag gillar heller att Puua lär till dem. Men som dom sa, vad är det för fult med det fingret, hon skulle bara visa upp sitt fina nagellack?;)
Me & My Baby Dolls

2013-07-04 @ 21:11:56
URL: http://www.elinbrolin.webblogg.se
Postat av: mummu

Satu ,jag var på väg till Salong U-Zone iFarsta. Fixa lite ,innan jag åker till Finland (7/7) Love you. Tusen tack Karo.♥♥

2013-07-04 @ 21:13:54
Postat av: Louise

Jag vet hur det är. Just nu har Izabella kommit in i en period där man ska slåss,nypas och klösas.
Lungor har hon det kan jag inte förneka och skrika kan ungen göra.
Storebror är den som trissar henne mest och det är så jobbigt.
Dessutom är hon i kiss och bajsåldern så det blir bajsmamma,pappa Max och Xander.
Vad gör man ignorerar det eller vad?
Jag har alltid skallebank när de lagt sig.
Nu kommer snart den ljuvliga 3 års trotsen.
Vill inte liksom.

Ha en jättebra kväll...eller ja den är snart slut;-)

Kram från Malmö

2013-07-04 @ 22:31:33
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Beata

Hej hej!
Hoppas att du mår bättre imorgon!
M.V.H.
Beata.

2013-07-04 @ 23:00:31
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback