UTELEK - Varning för Bildbomb!

Såå kul att leka ute nu när grabbarna äntligen börjat förstå att den här vintern tar visst inte slut ännu, lika bra att vänja sig och leka lite i snön också. Fram tills i helgen har grabbarna Gonzalez inte gillat att vara ute och leka alls. När vi gått ut så har dom stått stilla som två fågelholkar och tittat på när stora systrarna lekt och klättrat.
I helgen släppte det. (Det var på tiden...?) Naturligtvis passar vi på då! Igår var vi också ute och lekte en lång stund, Puua var med oss. Fint väder, den konstiga kloten på himlen, känd som solen kikade fram också Så härligt! 
Man (<...iaf jag!) blir SÅ mycket gladare när solen kikar fram. Lagon kallt var det också, och även vindstilla, en perfekt dag för utelek med andra ord- till skillnad från i lördags när jag hade tänkt gå ut med barnen efter vilan. Ångrade mig ganska snabbt när termometern visade 17 minus ute...
 
Papa Mamarazzi som jag är så var kameran naturligtvis med, och jag hann fota en massa mellan varven också. Blir inte många bilder på mig, eftersom det är jag som är mamarazzin i familjen- lika bra det så ni inte blir mörkrädda, haha...
 
Här kommer en bildbomb!
 
Nicole "Nukke"

Vanessa "Bessa"
Danilo
Mina finaste Prinsar...
Lilla Olivia ligger ombonad i sin vagn och sover...
Det är kul att klättra i snöhögarna!
Jonathan visar för Puua hur duktig han är på att hoppa ner! ....
Och då ska Puua vara ännu bättre.....
Sen gick vi vidare, lite snett från vårt hus och där stannade vi länge och lekte. Barnen ville gunga fast det är så mycket snö där och kallt!
Där fanns också en backe, men det var så mycket snö där så Andres fick springa ner med pulkan med tjejerna på så att den skulle glida ner... 
Lekplatsen skulle också undersökas...
Jag och grabbarna hittade en liten backe som jag åkte nerför tills det blev bra, haha...
Nu ska vi iväg och handla, talk to you later!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Sojkas framtid ♥

Oj så mycket härliga bilder! =D

Ja jag blev verkligen glad och överraskad av så mycket fina kläder! :)

2013-01-21 @ 11:56:12
URL: http://www.sojka.se
Postat av: Louise

Vilka härliga bilder och din pappa verkar ha skojigast av alla :-D hihi

Kram!

2013-01-21 @ 12:33:06
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Helena H

Åh vad jag älskar vinterbilder på lekande barn! Och, ja förstås på lekande Puuor också. Haha. :)
Kul att grabbarna kommit på att det går att ha roligt på vintern med. Klättra i snöhögar är ju både nyttigt och roligt. Och gå upp för pulkabackar!
Man sover ju å gott på natten efter en härlig utedag. :)
Här är det toppenfint väder med klarblå himmel och sol, tio minusgrader. Men känns tyvärr som det är -20...
Nu ska jag o Linnea läsa genom massa gymnasier en sista gång inför valet på fredag. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn
Ps. Kommer en ritning på sängen snart, har inte hunnit klart den ännu. :)

2013-01-21 @ 15:34:02
Postat av: Fia

Ååå vilka härliga bilder!!! Jag ska ta med mig tjejerna ut imorgon! Dom har inte varit ute sen i torsdags pga av magsjukan :(

2013-01-21 @ 21:49:09
URL: http://sofsan.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback