Permament make-up

Igår fixade syrran mina ögonbryn med permanent make-up. Jag har gjort det förut, för herrans många år sen, men allt hade gått bort. (dom håller i ca. 2-5 år) Jag köpte sån där bedövningssalva, och så körde vi på. Det är sån där tatueringsmaskin man gör det med, men det gjorde inte ont alls. Eller- det kändes lite när hon gick tillbaka med nålen där hon redan har stuckit.

Jag gjorde eye-liner tatuering för ca. ett år sedan också, och satan i gatan va ont det gjorde. Nu har hon en nyare apparat, så jag spelar tuff och tänker göra om det. Och då undrar jag och jag har kyckling minne eller om jag bara är galen, för sist hon gjorde det (tror inte bedövning verkade där på mig, eller så var det maskinen) så sa jag att det gör mer ont än att föda barn och att jag aldrig tänker göra det igen. And here we go again...

Vilken lyx att hon kom hem till oss för att göra det! Samtidigt passade hon på att färga mina fransar.

Förra veckan gick jag hem till henne och hon gjorde kemisk peeling (Enerpeel) på mitt ansikte.
Jag har en massa ojämnheter på min hy (som röda ärr prickar efter finnar) som jag har komplex för. Jag ogillar att gå ut utan att täcka dom med foundation, så jag var glad att hon hade denna nya behandling som jag fick prova på. Det här skulle jag jag ha gjort för läänge sen, men så vart jag ju gravid och man får inte göra sånt här när man väntar barn.
 
Nu kanske ni tänker att jag är ytlig, men jag känner bara att det är skönt att få unna sig sånt här när jag känt mig som en påse skit den senaste året. Jag är glad att jag har möjlighet att bli lite extra ompysslad, och vem skulle inte tycka det?  
 
För er som inte vet- min syster är hudterapeut och driver en egen salong i Farsta med frisören Lisa och så har dom 3 tjejer som är nagelteknologer också samt fotvård. Där finns allt med skönhet att göra och dom är riktigt duktiga. Kika in på deras hemsida och boka in något för er också- www.u-zone.se.
Min syster har ju sidan www.facezone.se och www.beautyq.se också, där kan man beställa hem en massa olika produkter från topp till tå.
(Hihi Lite reklam för syrran- men det är hon värt!)

Info om: ENERPEEL®behandlingen gör det möjligt att effektivt förbättra en rad synliga och djupare problem i huden så som t.ex:

  • Hudens textur & lyster
  • Rynkor & linjer
  • Ojämnheter och defekter i pigmentet
  • Fet hy
  • Acne-Både inflammatorisk typ, komedontyp (pormaskar) och blandtyper
  • Rosacea-Både inflammatorisk och känslig hy
  • Solskada såsom ex. solfräknar (lentigo) och ålderfläckar (aktinisk keratos i mild-måttlig form)
  • Torr hud genom ökad vattenbindande förmåga (hyaluronsyra mm)
  • Åstadkomma stimulering av Collagen för ökad fasthet och hudföryngning.
     
    Här är en bild på mig som "modell" för facezone.se´s hemsida
     

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Första gången jag kommenterar i din blogg men har kikat in här så gott som varje dag ett bra tag. Ville bara säga att det var en otroligt fin bil på dig och att jag tycker du är stark som orkar med fem så små barn och ändå orkar vara så snygg själv.

2013-01-13 @ 21:26:45
Postat av: Patricia

Jag tycker du gör rätt att unna dig såna behandlingar! Lyx att ha en syster som jobbar med det ;)
Och JÄTTEFIN bild på dig som modell!!!

Kram

2013-01-13 @ 21:35:06
Postat av: annso

Åh bra tips fast man bor långt bort. Ska tamejtusan boka tid tills nästa gång jag åker ner till sthlm.

2013-01-13 @ 23:34:56
URL: http://afrodite1980.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej .
Kan du inte visa bild på dina ögonbryn?
Jag är sugen på ett par men har inte vågat, vad kostar det?
Kram

2013-01-14 @ 00:34:20
Postat av: Louise

Vad lyxigt att ha en syster som är hudterapeut :-D Ytligt eller ej, man ska väl få unna sig det som får en att må gott och vem vill inte se sitt allra bästa ut ? :-)
Kram!

2013-01-14 @ 08:08:43
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Carol

Åh, jag som letat efter precis sådana behandlingar här i närheten! :-)

2013-01-14 @ 10:33:48
Postat av: Louise

Missade att det var du som var på bilden, verkligen skitsnygg är du :-D fast det har jag ju redan sett på andra bilder så det var egentligen inget nytt :-P hihi Ha det toppen!

2013-01-14 @ 12:40:12
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Erika

Klart du ska unna dig det! :-) Det skulle jag också vilja. Är också nyfiken på att se hur det ser ut nu. Bilden på dig är toppen fin! Kram

2013-01-14 @ 14:07:22
URL: http://lillaica.blogg.se
Postat av: Emmi

Jaa, det förklarar varför jag känner igen din syster. Jag funderade lite på det när jag såg nå kort på henne tidigare. Jag har nämligen varit hos Lisa och fixat håret ganska många gånger, men det var nog något år sedan jag bytte frisör. Men jag måste ha sett din syster där då. :)

2013-01-15 @ 19:39:43
URL: http://fyrtalihjarter.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback