Mammakroppen ca.3 veckor efter förlossningen.

Denna inlägg är en påminnelse till mig själv om hur jag såg ut ca.3.5 veckor efter att jag fött mitt 5:e barn.
 
Magen: är borta, men fortfarande "löst" haha... Jag har börjat träna lite lätt med sit-ups, plankan osv. Jag ska börja promenera så fort jag finner inspiration, just nu känns det bara tråkigt eftersom det är kallt ute och jag gillar inte kyla alls.
Jag har fått dit min navelpiercing. Linea nigra (den mörka linjen från naveln och ner) finns dock fortfarande kvar, liite ljusare har den blivit.
 
Vikt: Jag har inte vägt mig alls (äger ingen våg) och det är inte så att jag bantar eller något, jag äter som jag brukar, förutom att jag snällt får avstå från mitt stora last- choklad (!) pga. Olivia- så att inte hon ska få ont i magen när jag ammar.
 
Åderbrocket/brustna blodkärl: på mitt ben (kommer ni ihåg den hemska bilden jag visade er förut?) den är helt borta nu.
 
Hmm, vad mer? Ja, allt annat har vart till det normala från stunden hon föddes. Det är underbart att må bra igen.
Ingen mer illamående/kräkningar, yrsel och enorm trötthet.
Många av er har frågat hur jag orkar göra en massa saker, fast jag nyss fött barn?
- Som jag skrev ovan- jag mår bra, vilket jag inte gjort de 36 + veckorna hon legat i min mage. Där gick jag på mina knän ett tag, men så fort hon var ute så mådde jag bra, energin kom tillbaka.
 
Magen ca. 3 veckor efter Olivias födelse:
 
 
Idag ska vi till Huddinge sjuhus för Olivias hörseltest. (görs på alla nyfödda)
Då ska jag passa på att gå till spec.MVC också och överlämna en present som Mummu köpt till min fina läkare.
 
ha en fortsatt trevlig dag!
Här i Handen faller stora snöflingor sakta ner till marken. *mys*
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj, vilken snygg mage!! Efter 5 barn dessutom!!! Man kan inte ens tro att du fött barn. Det kallar jag bra gener ;-). Tycker så synd om dem som får stora breda bristningar över magen..måste kännas jättejobbigt. Själv gick jag upp över 20kg med alla 3 och min kropp e slapp nu...måste försöka bli lite fast igen..men det tar sin tid hihi :-)

Kram/Caroline

2013-01-15 @ 11:13:00
URL: http://isflinga.blogg.se/
Postat av: Mari

Men vad avvis jag blir. ;-) har dessa bristningar som föregående kommentar skrev. Fick dock det med min första för 10 år sen så de har jag lärt mig att leva med. Men efter denna kommer jag nog få kämpa för att få Nice kropp efter 3 graviditeter inom 3 år. Har inte direkt hunnit trimmat kroppen mellan. Dock har jag gått upp 1 kg mot vad jag vägde innan jag blev grav denna gång då jag gått ner väldigt mycket första halva tyvärr så hoppas väl lite att jag ska förlora kilona fort ;-) men var stolt över din kropp det ser verkligen inte ut som du fött 5 barn. ;-)

2013-01-15 @ 15:40:41
URL: http://www.johanssonukne.se
Postat av: Hannah

Gör inga situps. Jag har fått lära mig att det inte är bra alls efter graviditet. Men plankan däremot!!!! :)

tips på "mamma"-träning: mammafitness sweden

2013-01-15 @ 16:03:27
URL: http://honeybuns.blogg.se
Postat av: Mari

Men vad avvis jag blir. ;-) har dessa bristningar som föregående kommentar skrev. Fick dock det med min första för 10 år sen så de har jag lärt mig att leva med. Men efter denna kommer jag nog få kämpa för att få Nice kropp efter 3 graviditeter inom 3 år. Har inte direkt hunnit trimmat kroppen mellan. Dock har jag gått upp 1 kg mot vad jag vägde innan jag blev grav denna gång då jag gått ner väldigt mycket första halva tyvärr så hoppas väl lite att jag ska förlora kilona fort ;-) men var stolt över din kropp det ser verkligen inte ut som du fött 5 barn. ;-)

2013-01-15 @ 16:07:25
URL: http://www.johanssonukne.se
Postat av: Camilla ♥ BF Maj

Oj så snygg mage!

2013-01-15 @ 17:35:09
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Alexandra

Ja väntar nu vårt 4 barn, gravid i vecka 10+ o mår för jävligt. Har kastat upp en hel del i mina tidigare graviditeter men nu gör jag inte det utan har enbart illamående. . Men det är så pass illa att jag fått medicin som gör att jag kan äta men klara inte av mycket annat. Jag bara undrar om du har några råd mot illamående? Hur orkade du sköta dig själv o barnen?

2013-01-15 @ 18:02:23
Postat av: Sandra

Vadå snygg mage!!
Vill ju också se ut sådär :-P

Vissa har tur.
Kram

2013-01-15 @ 18:54:19
URL: http://minbebis.com/blogg/3smliv/
Postat av: Kristina

Så fin du är ;) , tänkte bara höra , du har ju oxå varit hemma med barnen tills de fyllt nästan 3 år . Hur gör du då ,? Hur mycket föräldrapenning tar du ut , eller använder du dig av vårdnadsbidraget när de fyllt 1 år ? Hur länge är det tänkt du skall vara hemma med Olivia ?, många frågor men är tacksam för svar ;) . Kramar till hela din mysiga familj <3

2013-01-15 @ 19:51:10
Postat av: Anonym

Satu, jätte fin six bäg...hih.ei uskos että olet synnyttäny 5 barn.Rakastan.

2013-01-15 @ 19:56:41
Postat av: Mummu

Anonym ...det var jag .:)

2013-01-15 @ 19:58:33
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2013-01-15 @ 20:04:05
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Elin

Oj shit! Jag har "bara" fött två barn. Båda två med kejsarsnitt och min mage kommer nog aldrig att se ut sådär även om jag skulle vilja. Har du lyckats att inte få några bristningar heller?:-)

2013-01-15 @ 21:19:39
URL: http://elinsbebis.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback