Lite "torsdagsmyyyys"

Barnen på väg till dagis! (Och lilla Olivia softar i gungan...)
(Ni ser att Danilo fick en blåtira efter gårdagens incident när brorsan Jonathan spelade Rambo.. )
 
Idag efter dagis har vi haft ovanligt lungt och skönt. Antar att barnen är trötta efter denna vecka, det är ju första veckan efter julledigheten, och grabbarna har inte velat sova middag på dagis de 2 senaste dagarna. 
 
Dom badade en bra stund, och när Andres kom hem hade han med sig filmer som han har vart och hyrt och en stor påse med godis. Jag vet, jag veeet att det inte är helg ännu, men jag tycker att man kan unna sig något gott lite då och då, fast det inte är lördag. Så barnen fick varsina små skålar med lite godis och så tittade vi på filmen Modig.
 
Olivia vilar gott på pappa... 
 

Min morbror Lasse har vart i USA med Jon och hälsat på Mikkis som pluggar där fram till juni, och dom hade vart på Disney baby Store och köpt present till Olivia, tusen TACK !!!
Dom köpte samma Mimmi-set som syrran köpte därifrån, Mimmi body med mössa, och så fick hon Mimmi skor. Det gör inget att det blev likadant, dom är i olika storlekar så det passa perfekt nu! Tack till familjen Merilä! 
 
Nu ligger alla barnen och sover, Olivia sover här i sin gunga igen. Idag har det vart lungt med magen på henne, skönt.
Imorgon är det fredag och från och med imorn är barnen lediga på alla fredagar igen.
Jag hoppas på sovmorgon! (ska inte hoppas för mycket...)
 
Här leker Danilo och Jonathan...
Jonathan är Danilos bebis som kryper efter snuttisen som Dano har i handen, och så ropar Dano: "Beeebis..." och så kryper Jonathan fram och får lite docknappflaska. Hahah...
 
 
Dom bråkar och tjafsar jätte mcyket med varandra nu. Ska hela tiden säga emot varandra. "Det är min mamma" -"NÄHHE! Min mamma", "Den är blå"- "Nähhe! Röd!" osv. osv. Och så ska dom brottas också. Och slåss. Ochj i andra stunden är dom bästisar igen och försvarar varandra oavsett vad. Syskon kärlek kallas det visst.
 
Dom har bråkat med varandra på dagis också fick jag höra. Då hade Danilo krypit under bordet och grinat, och efter ett tag kröp Jonathan dit också, som sällskap och grinade lite han med. Så att brorsan slapp grina helt själv, stackarn.Coola grabbar gör sånt.  
 
Nu ska jag hoppa i badet!
 
XOXO

Kommentarer
Postat av: Karolina

Roliga lekar ;)

2013-01-10 @ 21:02:06
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Hahaha vad gulligt med bordet ..gud då jag började
skratta nu..
Vi brukar oxå äta gott på vardagar ibland..man måste unna sig och barnen lite tycker jag..:-D
Mvh camilla

2013-01-10 @ 21:35:57
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Caroline

Så mysigt med film och godis! :-)
Klart man kan äta det även fast det inte e helg ibland, de gör nog de flesta :-D. Man måste ju leva och när det kommer sådär spontant blir det extra mysigt på nåt sätt :-)

kram
Caroline

2013-01-10 @ 21:39:28
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Helena H

Mysigt att samlas tillsammans och äta lite gott o kolla på film.
Tycker inte att det gör något att man gör det på "fel" dag. Är ju huvudsaken att barnen vet att det inte blir massa onyttigt varje dag. :)
Grabbarna ser ut att ha kul med bebisleken. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn, där det snöar för fullt och är storm. Är riktigt kallt ute fast det bara är två minusgrader.

2013-01-11 @ 01:57:59
Postat av: Caroline

Vilka fina syskonkort! :D

Å, ja måste få fråga igen! Vart har du köpt flickornas stjärn-tunikor? Så himla fina!

Kram

2013-01-11 @ 20:02:10
URL: http://carr0n.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback