Grabbarna hos läkaren

Halloj allihopa!
Hur mår ni?
 
Nu har Danilo & Jonathan vart förkylda i över 2 veckor, dom hostar och hostar och har haft hög feber från och till hela tiden. Riktigt jobbigt!! Och hostmedicinen vi hade (Bisolvon) har inte hjälpt ett skit. För några dagar sedan ringde jag till närakuten för att få en tid till dom så att dom får kolla upp vad det här beror på, men det var lönlöst att få en tid sa sköterskan, men igår så tog Andres med sig dom dit ändå, och fick en tid.
 
Läkaren misstänkte infektion pga. symptomen, det togs prover och sen kom läkaren tillbaka skrattandes för proverna såg lite för bra ut, dom är helt kärnfriska.  Slem i lungorna hade dom, så dom fick Mollipect utskrivet, men ingen infektion eller virus i kroppen.
Läkaren sa att det kan vara så att dom framkallar det här febern själva, som en reaktion till att vi har fått en ny bebis i huset, och jag vet inte hur, men det låter vettigt, jag har hört liknande förut.
 
Så fort dom kom hem igår fick dom hostmedicinen, och *knack, knack, ta i trä* så verkar det fungera! Och sen inhalerar dom i sina airomir (förkylningsastma medicin). Idag vaknade båda två mycket piggare, ögonen hänger inte längre och ingen feber.
 
Jag har vart så orolig, just eftersom vi har en liten bebis i huset nu. Är livrädd för RS-virus som härjar därute.
Pga. att grabbarna vart sjuka och att vi har en nyföding här hemma har vi hållt oss inne och pysslat och sysslat med allt och ingenting.
Men idag tänkte vi ta oss ut för en promenad, friskt luft gör susen.
 
Titta vilken fin bild jag hittade på Danilo & Jonathan när om var bebisar, så här sov dom sina 4 första månader. 
 
 
KRYA på er nu allihopa!!! 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Svensson

Åh vilken fin bild :)
Här är allt okej. Jag mår bra, men min lille Måns mår inte så bra tyvärr. En hemsk hosta och feber idag. Jättehängig stackarn, har det inte blivit bättre i morgon så får det lov att bli ett samtal till vårdcentralen och hoppas på att vi får hjälp!

2013-01-03 @ 14:43:07
URL: http://mammasara.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Jag pumpar lite då och då, har inget schema men kanske 4 gånger om dagen. Inget på natten. Han ammar lite inför varje mål. Annars får han ersättning.

2013-01-03 @ 15:14:30
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Åsa

Å så skönt det inte va nå fel på grabbarna, tänkte ju genast RSvirus när jag började läsa Ditt blogginlägg.
Det är ju så mycket skit som går den här årstiden, vinterkräksjuka, diverse influenser å så vanliga förkylningar.
Vi har haft en otroligt frisk höst *peppar, peppar* Elin har varit sjuk två dagar från skolan.
Under dagistiden tycker jag hon var sjuk två, tre veckor i månaden...
Ha en fin fortsättning på torsdagskvällen.

2013-01-03 @ 18:02:11
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Louise

Meeeen så gulliga de var :-D

Nä RS-viruset är inget man vill ha med en liten hemma, håller tummarna att ni slipper det denna vinter :-)
Kram!

2013-01-03 @ 20:12:04
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Niikki

Åh så gullig bild :) När jag var hos doktorn sa hon att jag hade så mkt slem i lungorna.Många som har det. Men det här med febern det är rätt så komiskt. Min syrra sa till sin 5 åriga son att dom skulle flytta och då skulle han få byta förskolan. Det gick 30 minuter så fick han 40 graders feber och var så dålig. I samband med flytten fick han likadant och sen vid start på den nya förskolan.

2013-01-03 @ 20:15:56
URL: http://fruenarsson.vimedbarn.se
Postat av: Helena H

Suck...vet inte vad jag klickade på nu, men får du en kommentar som inte är färdig kan du ju kasta den. :)

Skönt att grabbarnas tester var bra iaf. :)
Själv känns det som att förkylningen inte vill ge upp taget om min kropp... :( Linnea och jag hostar och snörvlar ikapp på nätterna. Så drygt.
Men idag var vi ut o grillade korv till lunch iaf, skönt med lite luft. :)
Ha det bäst.
Kram från Järvsö (Söderhamn)

2013-01-03 @ 20:22:29
Postat av: Sofia

Gud vilken söt bild! Ser ut som om bebisen till höger är född med frisyren som du har i din pressbild! :-D

Hittade din blogg via Mirka och har fastnat, tycker det är kul att du uppdaterar så ofta :-)

Så tack för att du delar med dig av ditt och din familjs liv.

2013-01-03 @ 21:03:16
Postat av: Viktkamp

Hoppas dem mår bättre snart! =)

SV: Tack för din fina kommentar =) <3

Kramar

2013-01-03 @ 21:54:15
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Nina

Ååå så søte de var der de ligger i sengen sammen:)
Masse god bedring til dere!
Begge mine barn har hatt RS viruset:/

2013-01-03 @ 21:58:17
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: ERIKA ENROTH

Men åh så söta! Tiden går så fort ju! :(

2013-01-03 @ 22:11:54
URL: http://erikaenroth.com/
Postat av: Etta

Shit, jag fattar inte hur du får ihop allt, supermom :-) Här känner jag mej helt knäckt av sömnbrist med ETT barn! Kul att läsa hur det går för er!

Postat av: Helena H

Suck...vet inte vad jag klickade på nu, men får du en kommentar som inte är färdig kan du ju kasta den. :)

Skönt att grabbarnas tester var bra iaf. :)
Själv känns det som att förkylningen inte vill ge upp taget om min kropp... :( Linnea och jag hostar och snörvlar ikapp på nätterna. Så drygt.
Men idag var vi ut o grillade korv till lunch iaf, skönt med lite luft. :)
Ha det bäst.
Kram från Järvsö (Söderhamn)

2013-01-03 @ 23:39:09
Postat av: Anonym

Haha så gott att höra men samtidigt lite jobbigt att de sliter psykiskt med omställningen. Håller tummarna att de vänjer sig snart.
Så fin bild, har Danilo till höger med tuppkam redan då?

2013-01-04 @ 03:51:27
Postat av: Caroline

Tusen tack för tipset om var du köpt lyktan :-D. hittade en likadan på ernebrand.se :-)

Tack, vi mår fint :)..förrutom lilla Miranda som snorar för sjätte dagen i rad nu..men hon e pigg för övrigt. Skönt att det inte var något med pojkarna! Jag har märkt att alltid när vi kontaktar sjukvården när de är som dåligast så blir det alltid bättre dagen efter...skumt haha. Förstår att du är livrädd för RS. Det e jag med...lite lugnare nu när Miranda är 8 månader..men första tiden e läskig att de ska bli riktigt dåliga. Håll er borta från köpcentrum & de som ska hålla henne får tvätta händerna först :-)

Ha en fin dag med dina små!!
Kram/ Caroline

2013-01-04 @ 10:43:18
URL: http://isflinga.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till lille Emil ♥

Vad härligt att de sov sådär i samma säng! :)

Svar: Tack! Allt är bra med oss och vi hade en bra jul. Hur hade ni det? :)

2013-01-04 @ 11:47:56
URL: http://fevelina.blogg.se
Postat av: Ghenno

Skönt att det inte var något allvarligt! Förkylningarna har lyckats hålla sig utanför min dörr, och jag hoppas de fortsätter så. Jobbigast är det när herrarna i huset blir förkylda, för då beter de sig som om världen ska gå under.

2013-01-04 @ 14:56:31
URL: http://Www.libanesenfransverige.blogg.se
Postat av: Helen-mamma till L&E

Skönt att de är piggare och feberfri. Jo de där rs viruset gruvar man sig alltid för med en nyfödd. Speciellt såhär i vintertider då de härjar som värst. Önskar trevlig helg! :) Till Helen H: varför står det järvsö (söderhamn) när de är två helt olika orter åt olika håll. /Bollnäsbo :)

2013-01-04 @ 19:25:33
URL: http://helenm.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback