Vanessas lilla olycka

Hej!
Nu är det återigen kväll och lugnet har infunnit sig. Jag försöker fixa min blogg, fick äntligen svar från blogg.se kundservice, men jag blev inte klokare på svaret...? Tydligen är det någon "skräpkod" som jag har, och vart den är får jag ta reda på själv, dvs vart ser det konstigt ut när man ska kommentera? Ehh...? Que?
Jag hittade inget konstigt så jag hoppas att jag får svar från dom snart igen.
 
Jag har försökt få en trött Snuttis att somna ett bra tag nu och äntligen har hon somnat. Hon har haft ont i magen nu i 2 dagar igen, så så fort man lägger ner henne blir ho superledsen och börjar gråta. Jag har gått runt med henne nu och när jag såg att hon var jätte trött så la jag mig bredvid henne i våran stora säng, ammade henne, gav flaska, och till slut somnade hon. Direkt när jag bara tänkte tanken på att jag kan gå nu, så började hon grina.  Are you f* kidding me?
Det var bara att snällt ligga kvar tills hon sov djupt.
 
Idag har Vanessa varit hemma med oss. Dom gick till dagis imorse som vanligt, men sen ca. 45 minuter senare ringde dom från dagis och sa att Bessa har ramlat när dom var ute, hon har ett jack på insidan av kinden, blåmärke på kinden samt en bula på panna.  Alltid är det våran lilla Bessa Bus som råkar ut för sånt, stackars liten. 
Jag sa att jag kommer och hämtar henne på en gång, men snälla dagisfröken (Maria) var så snäll och lämnade Bessa här hos oss. Tusen tack!  Annars hade jag nog fått med mig hela gänget hem... 
Hon berättade att Bessa ramlat nerför trappan från deras dörr och rakt på leksakslådan som står bredvid. 
 
Men hon mådde bra, hon gapade rätt så mycket pga jacket i munnen och pratade knasigt en halvtimme eller så, men sen var allt bra igen. Vi har haft en mysig dag tillsammans, det behövdes nog också.
Vi badade tillsammans, Bessa hade en riktigt bra ursäkt att vräka i sig 3 st glass, haha, hon hade ont ju!
Vi åt lunch framför TV:n ihop, hon har spelat med min mobil, ritat, jag har målat hennes naglar, Puua kom förbi på fika, sen har Bessa fått titta på sin favvo film som just nu är "Lotta flyttar hemifrån" - hoppas att hon inte får för sig konstiga ideér från den filmen.... och dessutom så fick hon äta lite godis. Lite måste man ju få lyxa till sig när man gjort illa sig och får vara hemma utan sina syskon?  
 
Vid 13.30 tyckte hon sig vara klar med våran mysdag: "Mamma, nu tänkte jag gå tillbaka till dagis" sa hon.
Nähe du... och då blev hon sur. Hon följde med och hämtade hem sina syskon, trots att hennes jacka var i tvätten då den var nerblodad.
 
Det enda som syns nu är blåmärken och att kinden är lite svullen. Jacket i munnen har läkt jätte fint, syns knappt nånting längre. Måste återigen säga att hon är tuff hon, våran älskade Vanessa.
 
Imorgon blir det sista dagen på dagis innan vi tar helg.
 
Besoliina efter sin lilla olycka
 

Kommentarer
Postat av: Helena H

Men lilla skruttan då!
Klart hon måste äta tre glassar när hon gjort illa sig. Haha. :)
Härlig tjej, hon kommer komma långt i livet hon!
Mysigt med en hemmadag med mamma med. :)
Ha det bäst o hälsa lilla olycksfågeln.
Kram från Söderhamn

2013-02-06 @ 22:05:07
Postat av: Camilla 32 år & blivande 10 barnsmamma

Nää stackars tjejen ..
Hon verkade iallafall ha kul hemma ..ler..

Ha en jättebra kväll

Mvh camilla

2013-02-06 @ 22:25:37
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: -Santsu-

Voi pikkusta rassua! Inhottavaa kun sattuu. Onneksi pipit unohtuu nopsaa.
Tulee Bessasta mieleen toi mun nuorempi tyttö. Se kans satuttaa koko ajan itteänsä. Viimeksi oltiin laittamassa tikkejä päähän.

2013-02-07 @ 09:55:40
Postat av: ♥ Sojkas framtid ♥

Men stackars lite! :) Och klart hon ska ha glass! Mm nu blev jag sugen på det med! =D

sv:2,5 år i slutet av mars! :D Ja tänk!

2013-02-07 @ 11:00:19
URL: http://www.sojka.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback