Myskväll hos syrran

Hej allihopa! 
Ännu en ny vecka har kickat igång, vi är ännu lite närmare våren och den efterlängtade sommaren! Har ni sett hur ljust det är ute fortfarande vid 16-tiden? Det var inte så länge sen som det var kolsvart redan vid tre. Vi är på väg åt rätt håll!
 
Jag och Snuttis (<--- Olivia) har lämnat Jonathan, Vanessa, Danilo & Nicole på dagis. Nu sitter jag och äter lite frukost och Olivia snuttar här bredvid. I lördags hade jag stämt träff med en kompis som jag verkligen såg fram emot, men natten till lördagen blev Jonathan & Danilo sjuka. Förkylningsastma och feber.  Det var bara att avboka och hoppas att allihopa är friska till nästa date. På natten fick dom inhalera och alvedon, på morgonen vaknade dom lite sega med direkt efter frukost var det full fart på dom igen. Tror att dom glömde bort att dom var sjuka...
 
Dom mådde bra hela dagen, förutom att hostan sitter kvar. Jag hoppas att den inte blir lika svår att få bot på som förra omgången... På kvällen var vi bjudna hem till syrran för en myskväll. Vi var och handlade lite gott att ta med oss.
Min svägerska Anna kom dit också med Emma & Sebastian, Mummu & Puua kom och så även min morbror Lasse och min kusin Jon. Vi beställde pizza och sen inväntade vi Melodifestivalen och tog fram en massa gott. Måste säga att om jag inte hade barn skulle jag nog inte titta på Mello- men dom tycker att det är kul så absolut!
 
Olivia gillade inte Mello så värst mycket...
 
Kusinerna Dewin & Sebastian

Jonathan stod länge vid Karos fönster och väntade på Lasse & Jon, när han såg dom på parkeringen sprang han fort till dörren för att få öppna.
 
"Käre Gode Gud om jag ber tillräckligt hårt så kanske alla slutar pussa på mig"
 
Nädå, Olivia gillar att bli pussad och kramad på, då blir hon lugn. Det är därför som hon har fått smeknamnet "Snuttis" för hon är som en snuttefilt som ska vara nära, nära.
 
Såklart hittade Danilo till sin älskling Anna direkt när han fick syn på henne. Och efetrsom Stefu var iväg på bastukväll med grabbgänget så fick han Anna helt för sig själv. Moahaha...
 
Stackars Jon som hade hela barnaskaran på sig hela kvällen. Han är så fin med alla barnen .
(Och se här! Nukke hade sina glasögon på sig hela kvällen!)
 
Jag är så tacksam att få vara del av en stor familj. Gemenskapen som finns mellan oss är ovärdelig.
Alla kusinerna leker så fint ihop och har en sammanhållning som är helt otroligt värdefull. Dem har tighta band ihop och jag hoppas att det fortsätter så hela livet ut.
 
Emma, Felicia & Vanessa
 
Vanessa hänger med (<---PÅ) Felicia. Våran lilla mona. (=apa på spanska)
 
Nukke & Emma
 
Pizza time!
(såklart fick Anna sitta med våran "Mussu" Danilo som vägrade släppa taget om henne...)
 
Stora tjejerna & Nicole åt i Fellus rum
 
Jag & min Mamma 
 
Senare på kvällen blev Danilo trött, och somnade i min famn. Jonathan gosade hos Puua och resten av barnen var och lekte.
 
Olivia med sin pappa
 
Medans det var röstning på Mello så hade Emma & Felicia egen show åt oss
(Karo ville också vara med)
 
Fina Jon & Lasse
 
Karo & Dewin
 
Dano har fått förflytta sig till soffan
 
Tänk så duktiga grabbarna är som inte har blöja på sig ens när vi går ut. (Inte hittils iaf) Dom har det bara när dom ska sova. Och nu fick dom ha blöja på sig när jag lämnade dom på dagis, för att dom kommer att vara ute ett tag. Snart kanske dom inte ens behöver ha blöja ens då..?
 
Tack alla inblandade för en mysig kväll!
Nu somnade lilla Snuttisen så jag ska gå och lägga ner henne.
 

Kommentarer
Postat av: Rockmom

VAR har du köpt den fina brandbilströjan?
En sån borde mina brandbilstokiga barn också få :)

2013-02-18 @ 10:56:04
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.fi/
Postat av: Petra

Kul att du uppdaterar så ofta! Fina bilder!

Svar: Tack så mycket! Hoppas du trivs här! :)
Me & My Baby Dolls

2013-02-18 @ 11:03:55
Postat av: Martinique

Usch jag tycker det känns så långt till våren, här där vi bor vaknade vi med snö som yrde ner idag :/ Och det har fortsatt..
Hoppas killarna blir bättre snart, astma är inget vidare.

2013-02-18 @ 11:08:45
URL: http://fruenarsson.vimedbarn.se
Postat av: Rockmom

De hade på Lindex nu också, lite liknande..som jag köpte. Dumt nog borde jag ju ha köpt flera, men de såldes slut på ett nafs :)
De har storlek 98 just nu :)

2013-02-18 @ 11:18:46
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.fi/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback