♥ Olivia har fått sina örhängen ♥

Hej!
Va roligt att så många tog sig tid till att kommentera på inlägget om hål i öronen på bebisar.
Som sagt- alla har sina åsikter och man gör det som man själv tycker är bäst för en själv och sitt barn.
 
Nu har Olivia fått sina hål i öronen. 2 månader + 1 dag gammal.
Vi har gjort både Nicole & Vanessas hål i Fittja i en frisörsalong, men igår så frågade vi dom här på Port 73.
Jag frågade om Emla (bedövningssalva), men dom sa att det inte behövs till små bebisar, för på dem gör det inte lika "ont". Dom tvättade och gjorde rent, och ritade prickarna där hålen ska vara och sen drog jag.
Jag stod utanför salongen för jag kunde inte titta på... hur som helst så är det ju inte roligt att höra eller se sitt barn bli ledset. Jag hörde att hon grät och då gick jag snabbt in för att trösta, och 2 sekunder senare somnade hon om. What?
Thats it? Det gick över förväntingar bra, hon bara fortsatte att sova.
Jag är glad att det är över.
 
Verkar vara fler som vart intresserade av att göra hål på sina småttingar, men inte hittat någon som gör det?
Jag har ju bara frågat på 2 ställena, så jag vet att dom gör där i Fittja Centrum och här i Port 73. 
 
Olivia blev jätte fin i sina fina örhängen. Det var rosa diamant blommor.
Som sagt, skönt att ha det gjort, nu får dom läka i lugn och ro utan att hon är där och pillar på dem.
I latinamerika där min man är ifrån är det jätte vanligt att små bebisar får hål i öronen, och i vår familj har vi också alltid gjort det jätte tidigt, det har liksom alltid varit så naturligt för oss båda att jag har aldrig tänkt på att folk reagerar negativt, eller att det faktiskt är ovanligt att svenskar gör det. Vi har gjort på våra flickor för att vi tycker att det är jätte fint och känner att det är lika bar att göra det när dom är små, det går fort över och det får läka av sig självt. 
 
Våran fina Snuttis (<--Olivia) i sina nya örhängen
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint! Fast jag tycker att ska man nu ta hål i örenen på en sådan liten, som inte valt det själv, är väl det minsta man kan göra att vara där hos sitt barn när de gör hål. Att inte kunna vara med för att man inte vill titta på, då är det ju inte rätt att göra det tycker jag. Men detta är bara min åsikt, ni har eran :)

Svar: Hej och tack för ditt kommentar.Hennes pappa satt med henne hela tiden och han ger minst lika mycket tröst som jag gör.
Me & My Baby Dolls

2013-02-21 @ 15:04:00
Postat av: Ebba

Just nu har vi veckans blogg nu på bloggen. "Ebbaochcelias.blogg.se" Enkla regler:D Var gärna med:)

2013-02-21 @ 18:50:52
URL: http://Ebbaochcelias.blogg.se
Postat av: Lena

Hej igen hon vart jätte fin lilla Olivia i sina örhängen :) fin bild på henne med kul att du skrev på min blogg kul med nya läsare :)

2013-02-21 @ 21:14:31
URL: http://isabellemariell.blogg.se
Postat av: Caroline

Åååh vilken söt liten sessa i de fina örhängena :-) :-)

Kram/Caroline

2013-02-21 @ 21:31:22
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Nina

Så fin hun ble:)!

2013-02-21 @ 21:37:18
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Jag tycker det är jätte fint och var sugen på att göra det på min dotter när hon var liten men så tänkte jag att tänk om hon inte vill ha det när hon blir större.. Tycker sånt är så svårt.. Jag minns också hur sjukt ont jag tyckte det gjorde och att jag ville springa där ifrån efter första hålet och vet inte riktigt om jag tror att det ska kännas mindre på bebisar även om folk påstår att det är så.. Men så går det ju över rätt fort efter också..
Det blir oftast jätte debatter om sånt men vem kan säga om det är rätt eller fel egentligen? Det är traditioner i många länder och det är ingen som verkar ha tagit skada där ju!

2013-02-21 @ 22:29:08
URL: http://carrosungar.blogg.se
Postat av: Carro

Visst är det jättefint med hål i öronen. När folk reagerar tänker de inte på att det ju faktiskt, som du skriver, är lämpligare när de är små och hålen får läka utan att bli störd att petiga kletiga fingrar som sedan när de är äldre :)

Vilken otroligt härligt header du har, fantastiskt fint kort på ALLA din prinsar och prinsessor <3

Ursäkta att det dröjde någon dag, men apropå träning och magområdet, så ger jag många konkreta tips på min facebook-sida Carros Coaching (www.facebook.se/carroscoaching). Där hittar du många varierade övningar, både för magen, resten av kroppen samt konditionsträning.

Ha en jättefin fredag med din fina familj nu <3

Kram kram

2013-02-22 @ 07:24:50
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback