GRATTIS GIULIANO!

Jisses vad jag vart effektiv med bloggen idag va?
4 inlägg skriva OCH en ny header! WoHoo! Gäller att passa på när alla sysslorna är gjorde och Snuttisen sover ;-)
Här kommer iaf ett inlägg från lördags, då vi var på Giulianos 18-års fest.

När Fridas kalas var slut i lördags var det dags att åka vidare till nästa kalas.
Andres och grabbarna kom och hämtade oss och vi hann bara hem och byta om innan det var dags att åka igen.
Nicole & Vanessa ville byta klänning och jag bad Vanessa ta på sig en jätte fin klänning och han bara: "Meeeeen!? Då ser man ju mina tuttar, och vad ska jag dååå göra!?" Hahaha... och helt allvarlig var hon också. Så hon bestämde sig för att ha på sig kofta på klänningen... 
Danilo och Jonathan hade tydligen festat loss dom också medans vi var på Fridas kalas, så som dom såg ut. Dom hade ätit på McD och fått godis, dom var så kladdiga runt munnen och händer... Tvättade av dem, bytte deras kläder och fixade deras hår, sedan åkte vi igen till Skogås och hem till faster Ela för Giulianos 18-årsfest.
Danilo, Jonathan och Nicole härjade runt direkt och busade med allt och alla medans Vanessa satt stilla i mitt knä en lååång lång stund. Antar att hon var trött efter Fridas kalas? Dessutom så gillar hon inte när Julio (Elas man) retar henne med att säga "Din pappa är fuuul", så hon har ju lärt att svara tillbaka "Din mama!" Men det var ju en himla tur att hon inte sa det nu, när Julios mamma satt där i samma rum...  Hade vart något pinsamt då...
 
Fasters tjejer 

När Bessa sett att Nicole inte tagit av sig masken en endaste gång så ville hon också hämta sin mask från väskan...
Kak-tjuven Dano?
 
Jonathan håller Olivia, här med sina kusiner Sergio, Melina, Fernando och brorsan Diego.
 
Nukke & Melina har lite tjejsnack...
 
Lill-gänget hittar på nått bus?
 
Diego & Shabnams söte Robin
 
GRATTIS GIULIANO! 
 
När det var dags att blåsa ut ljusen så ville Robin & Jonathan mer än gärna hjälpa till- så dom satt och pustade och blåste där på sina platser  Haha...
Visst var tårtan fin?
 
De flesta som fyller 18 år brukar väl fira den stora dagen med att ha en stor fest eller att gå ut på krogen?
Inte Giuliano. Han hade bestämt sig för att äta världens starkaste korv när han fyller 18.
Och det gjorde han, i fredags.
Det är inte många som klarat av att äta den korven och det ingår några speciella regeler till det. 
* Man måste vara över 18 år.
* Man får inte spilla ut såsen, spotta/spy ut korv och så får man inte dricka något och man måste ha ätit sin korv inom 5 minuter. Och du måste vänta tills de 5 minutrarna har gått innan du kan säga att "Jag har ätit världens starkaste korv". När man klarat av det så vinner man en t-shirt med samma budskap.
Korven heter Harakiri-korv. Innan du ens får köpa Harakirin måste du skriva under ett kontrakt där du intygar att förtäringen sker på egen risk och att vi inte har något ansvar över eventuell skada, fysisk som psykisk, du drabbas av pga Harakiri.
 Den var så stark att Giulano hamnade på akuten den natten pga. svåra magsmärtor. Blääääääh!!!
 
Här tittar Shabnam & Nicole en video på när han äter den...
 
Melina snodde våran lilla Snuttis och gosade med henne en lång stund...  (Tack för hjälpen Melina)
Olivia var också slut efter allt kalasande. 
 
Jag tror att Jonathan vill ha en hund.... Eller iaf något man kan sätta fast på kopplet, förutom sina syskon och föräldrar.
 
Danilo gillade inte att vara hunden, fast man kan inte tro det från hans min. Men så fort kameran kommer fram så kommer autopiloten i barnen fram: "Cheeese!!" 
 
Fernando med Robin
 
Vet ni, det här var första gången som barnen busade, eller ens pratade med Giuliano. Dom brukar alltid vara så blyga med honom, men nu släppte dom loss ordentligt, dagen till ära. 
Dom bokstavligen begravde honom i kuddar och hade krig.
 
Sen när vi var på hem i bilen så pratade om en massa om honom, och att han ska minsann få komma till deras kalas. 
När klockan var åtta så tittade vi på Melodifestivalen. Vi tittade på alla bidragen, men sen efter det åkte vi hem, så jag missade helt vilka som gick direkt till finalen och vem till andra chansen? Någon som vet?
Tjejerna tyckte iaf att Sean Banan var bra, jag gillade melodi nummer 1, "Begging"- nånting? Och såg ni förresten den nya Thorsten!? OMG... Jag hoppas att han inte gick vidare.
 
Bessa med pappan sin... 
 
Nukke- lilla divan.
 
Fernando, Diego & Robin
 
Spana in denna lilla coolings pose!
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Superfin header :-)

Kram fron norrland!

2013-02-13 @ 20:42:40
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Emma

ehm är de hemma hos er som dina barn målat på väggen?

2013-02-13 @ 21:03:03
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Shabnam

Så fina bilder! Tack för alla fina bilder du tog på Robin 😍

2013-02-13 @ 22:02:18
Postat av: Satu/ Me & My Baby Dolls

Emma- Haha, näe det där är hemma hos barnens faster och det är Giulianos rum, där han övat på sina konstnärliga talanger ;-) Hehe..

2013-02-13 @ 22:13:48
URL: http://mybabydolls.blogg.se
Postat av: Karolina

Järtefin header!

2013-02-14 @ 06:56:39
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Martinique

Jag hoppas att bebben vill stanna iaf till v 35-36 sen får den komma om den måste :)Nja tappen är förkortad, men dom sa att jag hade börjat öppna mig inne ifrån men det började jag göra redan för typ 3 veckor sedan. Det är ju så olika ifrån kommun till kommun men här där vi bor stoppar dom inte upp förlossningarna efter v 34, födde Caspian i v 34 +6. Sist jag låg inne frågade läkaren om jag visste vad vi skulle få och jag sa att jag trodde flicka så han var jätte nogrann med att titta detta och som han sa var det en flicka :)
Tack så mkt :)

2013-02-14 @ 10:48:02
URL: http://fruenarsson.vimedbarn.se
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Tack snälla!

Åh vilken häftig tårta!!
Hoppas du får en härlig alla hjärtans dag med alla dina söta små hjärtan!

2013-02-14 @ 11:27:32
URL: http://carrosungar.blogg.se
Postat av: Cassie

Jätte härlig blogg du har

2013-02-14 @ 15:04:22
URL: http://luciferz.blogg.se
Postat av: ERIKA ENROTH

Fina dom är! =)

2013-02-14 @ 22:46:00
URL: http://erikaenroth.com/
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Nej men stackare som hamnade på sjukhuset....på sin födelsedag och allt. Men modigt av honom :)

2013-02-15 @ 08:21:11
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Cissi

Va söt Robin är :)

2013-02-15 @ 09:24:14
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback