Blöjor

Hej ute i stugorna!
Nu har vi testat blöjorna som vi fick prova på från Blöjbudet. - Dom var väl helt okey, men dom suger inte lika bra som blöjorna vi har, så man får byta oftare. Och så kändes dom lite "stora". Men annars var dom som sagt helt okey.
 
Ni kan också beställa era era blöjor från blojbudet.se så levererar dom blöjorna inom 2-3 arbetsdagar.
 
 
Vi kommer nog att hålla oss fast vid blöjorna som vi har. 
Vi använder Libero Up & Go på grabbarna och Libero/Pampers till Olivia. Båda funkar lika bra än så länge.
 
Vad använder ni för blöjor på era barn?
 
Angående blöjor så tar vi av grabbarnas blöjor så fort dem kommer hem från dagis. Pottträning it is.
Och det ger resultat nu! 
Jonathan är den som mest springer på toan, igår hände bara en endaste olycka med honom. Han kissar oftast på stora toaletten, men igår funkade pottan också. Dom blir så stolta själva när dom kissat på toan. Och direkt efter hör man: "Oooo, nuuu får jag russin!!!"
Japp, jag erkänner- jag har mutat dom med russin om dom kissar på toan. Och det  f u n k a r, så varför inte? 
 
Nästa vecka kanske jag ska ta med mig ett gäng med kallingar till grabbarna till dagis, så dom kan träna även där. Hoppas bara att det går, att det fungerar. Men jag tror att dom är redo. I alla fall Jonathan. Även fast dom är tvillingar så behöver det inte betyda att dom ska vara redo precis samtidigt, men han tar efter.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Här kommer kiss på golvet eller i blöjan, bajs kommer ofta i toan då hon brukar säga till.
Använder libero, har gjort med alla mina barn...tycker pampers är för dåliga faktiskt.

Ha en fortsatt bra dag.

2013-02-06 @ 12:12:19
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Louise

Så duktiga killarna är med kissandet på toa/potta :-)
Vi ska börja "pott-träna" i sommar om han nu är mogen för det då, vi får väl se. Vi använder Libro Up & Go och är väldigt nöjda med den :-)
Ha en fin dag, kram!

2013-02-06 @ 12:43:59
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Camilla 32 år & blivande 10 barnsmamma

Vi använder Liberos up&go till dom stora och vanliga till dom små..
Finns dom inte i affären tar vi pampers..
Gillar dom oxå.:-D

Mvh camilla

2013-02-06 @ 13:27:28
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Elin

Vi kör libero up&go på Oliver och liberoklubben vanliga på Theo. Tycker inte att pampers har fungerat, och har inte testat några andra. Jo förresten ICAs gillar jag inte heller, dom har bara läckt:/

2013-02-06 @ 14:13:02
URL: http://elinsbebis.blogg.se
Postat av: Helena H

Usch, nu kommer trista jag igen. Sorry.
Är inte så förtjust i att man mutar med nå ätbart, är så lätt att fastna i fel ätvanor. (vet av egen erfarenhet vad trist det är)
Men däremot så tycker jag mutor är bra för övrigt. :)
Känns bättre att muta med nå annat, t ex saker man gör ihop, som att spela spel, pyssla, baka osv. Behöver inte vara nå avancerat alls.
En fråga till alla er som mutar med nå ätbart, hur länge ger man barnet nå att äta efter toabesöket? Och vad händer när man säger att nu får du gå på toan utan att få nå ätbart? En del barn kan ju säkert vägra gå på toan då....
Satu, kan du inte ta upp den frågan om mutor som ett inlägg? Intressant tycker jag iaf, att se vad andra tycker o hur de gör. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-02-06 @ 17:22:43
Postat av: Helena H

Mäg..glömde ju att berömma grabbarnas framsteg, stora pojkar nu ju. :)

2013-02-06 @ 17:25:25
Postat av: mummu

Hei! Russin efter toabesök tycker jag , är helt OK. Dem kommer att glömma det när dem blir lite äldre, jag har ervarenhet av det, av mina 4 barn,..
Satu ha en bra dag idag. Vi hörs. Nu när morfinet har slutat värka, säns det på ryggen , vi ska till apoteket , och hämta värktabletter.Heippa .Love you♡♥♡♥♡♥♡.

2013-02-07 @ 09:23:16
Postat av: Ted's mamma

Här kör vi på pampers. Byte från libero nät han var 6 månader då dom läckte varje natt och pampers har funkar kanon sen dess :)

2013-02-07 @ 10:08:11
URL: http://LiiiindhAa.blogg.se
Postat av: Hanna - Miltons mamma

Vi använder uteslutande Libero och har gjort sen lillkillen var typ 2 månader. testade några olika sorter men fastnade för Libero. Sen går det ju av ren vana att ta de paketen :) Up&go blöjor på dagen och "knäppe-blöjor" på natten...

2013-02-07 @ 22:10:41
URL: http://www.hannasfotoliv.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback