Bajskorvar & faser hit och dit- WELCOME! (NOOOOOOOOOOT!)

 
Bajskorv- åldern är här nu tack så jätte mycket. Jonathan & Danilo säger jämt "bajskorven" när dem blir arga.
Kommer ihåg när Vanessa & Nicole hade den åldern... suck. 
 
Nicole är i nån jobbig fas nu. Jag kallar det trotsåldern, fast det egentligen är nån slags utvecklingsfas.
Hon är så tjurig! Allt ska sättas emot och testas. Riktig känslig fas just nu.
 
Vanessa är också där i nån slags version, eller så har hon inte riktigt kommit ur sin... Hon är så jäkla envis den tjejen!
 
Idag gick alla morgon bestyr jätte bra- tills (!) det var dags att klä på sig ytterkläderna.
Jag sa att vi ska ha en liten tävling om vem som klär på sig snabbast idag, och allihopa var glada och taggade- tills Vanessa såg att Nicole var snäppet snabbare än hon själv. Då bröt helvetet lös. Hon slängde av sig kläderna istället och började spotta på golven och skrika med rösten som Gud glömde. Jodå...  Jätte kul.
Jag skickade in henne på sitt rum tills hon lugnat ner sig. 
 
Jag har aldrig tyckt att det är jobbigt med många barn, men just nu tycker jag att det är väldigt intensivt.
Det gäller att vara stark, ha tålamod och vara bestämd och välja sina strider. Fast det är inte lätt!Jag har inte råd att ge mig, jag kan inte lägga mig platt och säga att jag inte orkar ta en konfrontation annars skulle jag nog ligga i fosterställning i nått hörn och tugga fragda snart, haha... 
 
Jag & Olivia ska strax gå och hämta syskonen från dagis, kanske borde stanna ute och leka en stund eftersom det verkar vara så fint väder ute. Solen skiner ju så "bara" det känns helt underbart!
 
Bjuder på några bilder från när vi gick till Mummu & Puua igår. Tjejerna ville ha med sig sina dockvagnar och Danilo hade med sig sin verktygslåda. 
 
Såg att jag har en massa blandade bilder som jag tänkt dela med mig, dom får komma senare, för nu ska jag fixa lite införs barnens hemkomst! 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha pikku My!!

2013-02-25 @ 15:41:30
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: -Santsu-

Tuttu tilanne. Täällä kans Jules suuttuessaan huutelee kakka äiti,pissakakka. Aaarghh,niin rasittavaa. No meillä uhkaillaan jo että laitetaan sinappia suuhun jos huutelee rumia,toimii välillä!

2013-02-25 @ 18:54:50
Postat av: Helena H

Är ju inte så konstigt om du har det lite jobbigare nu när alla fyra "stora" är i varsina mindre roliga faser. Kan väl ta knäcken på vem som helst de humören.....
Skickar över en stor styrkekram!
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-02-25 @ 22:01:35
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback