VECKA 18 + 0

Igår var jag i vecka 18 + 0, och jag hann inte lägga in inlägget om det.
Jag har laddat ner en app till min mobil (den heter nog bara "Gravid kalender") där man kan läsa om vad som händer vecka för vecka med bebisen, mamman och pappan.
 
Såhär står det nu:
 
Barnet är ca. 15 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 170 g i början av veckan och 220 g vid veckans slut.
Mjölktänderna är färdigbildade men syns inte, anlagen för de permanenta tänderna börjar komma.
 
Ditt hår och dina naglar kan reagera positivt på din snabbare ämnesomsättning och den ökade blodmöngden i kroppen. Även huden i ansiktet kan påverkas, hos ljushyade som mörka fläckar och hos mörkhyade som ljusa fläckan- detta kallas kloasma och förvärras oftast av solljus.
Fläckarna bleknar för det mesta när hormonhalterna sjunker.
Prata med din barnmorks om järntillskott, de flesta behöver det från och med den 20:e graviditetsveckan.
Kanske börjar du få en mörkare hudrand från blygdbenet upp mot naveln, denna kallas linea nigra och bleknar oftast bort efter graviditeten.
 
Här är jag och magen igår, vecka 18 + 0
 
 
Idag har vi RUL klockan 14:00 och jag är så galet nervös. Kan inte tänka på det, så jag håller mig och mina tankar sysselsatt hela tiden.
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Du är väldigt vacker - också som gravid. :)

Svar: Jag vill påstå att jag inte heller är vidare bra med pepparkakshus, jag var endast några år när jag gjorde det första och sista gången, hehe. Tur att min sambo hade bättre koll.
Tack för att du kommenterade. :)

Här hemma är det bra, tack. Friska - än så länge, peppa, peppa.

Kram

2013-12-12 @ 11:30:15
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Satu,du är så fin. Lycka till idag,jag kommer snart. ☆♡☆

2013-12-12 @ 12:07:05
Postat av: viktoria

Lycka till idag på UL :)
Kommer gå jätte bra ska du så.

2013-12-12 @ 12:21:25
Postat av: 7 barnsmamman

Ska bli skoj å läsa vad det är för ett litet underverk.
Jag tror på en liten tjej ;)
Lycka till å hoppas allt går bra!

2013-12-12 @ 14:27:42
Postat av: Camilla ♥ 130510

Så fin du är :D Och vilken söt mage!

2013-12-12 @ 15:30:33
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Cecilia

Vacker du är<3

2013-12-12 @ 19:45:54
Postat av: Caroline

Så fin du är! Och hoppas allt gick bra på ultraljudet och att allt är bra med hela familjen! :)

2013-12-12 @ 20:52:57
URL: http://bojerydsflickan.blogg.se
Postat av: E.w - photpgraphy

vacker du är med gravidmagen

2013-12-13 @ 14:08:42
URL: http://eweman.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback