SATU´s SVAR

Så har det kommit frågor som jag tänkte svara på så att dem inte glöms bort sen i julruschen!
 
Vet själv när man frågat någon bloggerska något och aldrig fått svar, det är inte så kul... Eller dom som svarar på mitt kommentar på sitt egna blogg är inte heller kul då jag inte går tillbaka till det inlägget och kollar om jag fått svar där.
 
Dem som kikar in hos mig och lämnar ett bloggadress här vid kommentarerna får sina svar på sina egna bloggar.
På det viset hälsar jag på hos dem också ;) De som skriver utan bloggadress svarar jag antingen under kommentaren direkt eller så skriver jag ett inlägg om jag får många likadana frågor.
 
Ibland kan det så klart dröja, man är inte mer än mänsklig, ibland glömmer jag också, då är det bra om någon vänlig själ kunde påminna denna tjej som minnet är inte lika bra som det en gång var, haha... Smiley

Vilka kommer att dela rum?
- Det är inte helt bestämt ännu, men det lutar sig till att Olivia och bebisen ska få dela rum.
Och då får dem Nicoles nuvarande rum som är näst störst (Danilo & Jonathan har det största rummet)
Och så får Nicole ta vårat rum, vi flyttar in i Vanessas rum (eftersom den angränsar till det rummet Olivia och bebisen kommer att ha) och Vanessa flyttar in i Olivias rum.
(Om vi stannar i vårt rum så är det alldeles för långt ifrån Olivia och bebisens rum)
Hahah, lite rörigt kanske med hela havet stomar med alla rummen igen, men ni får mer klarhet i det sen när det blir aktuellt.

Vad gör du med Olivias Gamla kläder?
Jag sparar vissa plagg, ger bort/säljer andra. Och kastar de som blivit slitet.
 
Blir det fler barn efter denna?
- Det vet man aldrig ;)
 
Kan inte du skriva lite om hur det är att ha fått så många barn tätt? :) Hur har det gått när man är som tröttast och inte får sova? Har själv en nybliven 1-åring, och bara det kan vara tufft ibland ;)
- Det har gått jätte bra! Allt går i ett. Man har inte så mycket egentid, men det är inget jag saknar och om jag behöver det så får jag det. Det brukar räcka med bara ett avkopplande varmt bad efter att barnen lagt sig.
Ibland är jag suuupertrött - och då räknar jag ner på timmarna tills jag kan lägga barnen och lägga mig jag också.
Det är bara att gilla läget och vänta.

Hur mycket får du sova per natt? Är det lätt att få in barnen i samma dygnsrytm. Tänkte på på bebisarna? Har du testat ngn sovmetod på barnen. Hur går du till väga då. Min dotter vill bara somna med bröstet i munnen. Är Olivia så lugn som det verkar? :-) sover mkt på dagarna?
-Olivia lägger sig vid 7.30 och vaknar kanske en gång på natten och vaknar vid 7 på morgonen. Så jag får sova jätte bra! det blir andra avbrott där under natten, jag går på toaletten ofta nu (haha) och så vaknar jag av att tjejerna kommer och lägger sig hos oss. Men annars så sover jag bra :)
Vilka bebisar tänkte du på?
Vi har fått in våra barn i samma dygnsrytm bra med tanke på att dem är s pass jämngamla så det blir samma läggdags och matdags för dem osv.
Nope, inga sovmetoder. Här pratar vi lite innan läggdags, jag sjunger en speciellt sång tll barnen, pussar och kramar och sen är det natti natti som gäller.
Olivia är jätte snäll och lugn. Hon sover mellan 1-2 timmar på dagen (igår sov hon mer eftersom hon hade feber).
 
Nu vaknade lilltrollet och ska få en torr blöja och mat.
Hojta till om jag missat någon fråga!
 
XoXo/Satu

Kommentarer
Postat av: Madde

Stooort Grattis till Gossen i magen!! :D Jag hade rätt!!!! Hoppas ni får en frisk och fin jul allihop!
Stor varm kraaam Madde

2013-12-18 @ 13:01:08
URL: http://www.maddeocherik.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag har frågat flera gånger vad Andres jobbar med, men du svarar aldrig?

Svar: Jag har svarat på det i något inlägg, men han jobbar inom bygge. Just nu sätter han upp stängsel :)
Me & My Baby Dolls

2013-12-18 @ 15:45:31
Postat av: Anonym

Jag undrar lite över det här med genus.
Jag tycker genussnacket börjar gå för långt.
Varför tror vissa att könet sitter i kläderna?

2013-12-18 @ 18:43:25
Postat av: Helena H

Måste ju bara smita in o säga att om jag var du skulle jag ha kvar rummen som ni har det nu, iaf i ett par år. Först ha bebis i ert rum, lite trångt men det går nog. Sedan ställa bebis säng i Olivias rum. De behöver ju inte så mycket lekyta när de är små för då är de ju ändå överallt. :) Sen när behoven kommer för mer lekyta på rummen kanske ni hittat ert drömboende. ;)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

Svar: Vårt rum är så litet nu så vi får inte plats med en spjälsäng ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-19 @ 02:17:40
Postat av: viktoria

Hej
Jag undrar en sak från det inlägget som handlade om flytt. Som jag kom på o tänkte fråga dig här nu.om det går bra.

Du bor ju nära din a föräldrar och syster.
Om ni skulle hitta ett bättre boende skulle du flytta då?
Eller är det värt o bo kvar för ha nära släkten?


Svar: Det är därför jag vill ha ett hus här bredvid ;) Hihi =)
Me & My Baby Dolls

2013-12-19 @ 09:21:39
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback