Lördag förmiddag

God morgon lördag!
Kalasdag idag och jag tar en paus mitt i allt. Olivia sover och barnen tittar på film. Andres har åkt iväg för att handla det sista och jag skrev en lite extra lista på plockgodis och sköljmedel också ;)
 
Jag fick frågan häromdagen om var jag står i frågan om modellagentur för barn.
Uppenbarligen är det OK för mig- eftersom Nicole, Danilo & Jonathan är inskrivna på Stockholmsgruppen Kids.
Vad säger omgiivningen? Inget, för det är inget jag brukar prata om. Det är liksom inte en stor grej här hos oss.
Jag/vi ser det bara som en rolig grej. Smiley
Jag valde inte att skriva in bara 3 av barnen, men det var dom som blev antagna just då. Det går i vågor vad agenturerna letar efter och tyvärr blev inte resten av ligan antagna just vid det tillfället.
Som jag skrev, det här är en rolig grej. Vi har blivit bjudna på många castings och då frågar vi barnen om vi ska gå.
Om dom inte vill så går vi inte. Ingen stor grej, och det vill jag inte göra det till heller, för då försvinner allt det roliga.
 
Vi hann till Lindex Castingen i torsdags med Nicole efter ultraljudet.
Hon fick byta till deras kläder och det togs några bilder och så var det att åka hem igen.
 
Jag vet inte riktigt hur det gick, haha... Hon var jätte duktig och så men hon ville inte stå på ett ben som dom ville eller hoppa. Det är krångligt att "jobba" med barn, man vet aldrig när dem är samarbetsvilliga ;)
Andres har inte vart med förut när kort ska tas, så han stod bakom kameran och tittade på som en riktigt stolt pappa.♥
Vi får se hur det här blir.
 
Efter castingen åkte vi till Port 73 där vi köpte små "it´s a baby boy" presenter till barnen.
Nicole valde en prinsess krona till sig, läppglans till Bessa, kalsonger till grabbarna (<--- smalingen Jonathan drunknade sina, så det får bli mindre storlek till honom.. eller har man hängslen till kallingar? Hahah...), mockasiner till Olivia och så var jag ju bara "tvungen att handla 2 bodys och ett par byxor till lillebror i magen. (lägger upp bild sen) Det är modigt av mig. Jag brukar inte köpa några plagg alls förrän vecka 30- nånting.
När brukar ni handla de första baby prylarna?
 
Vet ni förresten vad Olivia lärde sig igår?
Ta sig upp på soffan helt själv.
Vi visste att denna dag skulle komma... Nu klättrar hon upp på soffan själv och ska springa på soffan och slänga sig på kuddarna. Nu gäller det att ha ögon på henne när hon är där.
 
Ni ser ju hur stolt och lycklig hon är över denna nya skicklighet.
Vi är inte alls lika glada... *suck*
 
Igår hjälpte hon mig med att fixa tårta och bullar. Eller det gjorde hon inte alls det, jag försökte underhålla henne på mattan medans jag bakade. Hon fick slicka på grädden, äta banan och leka med diverse köksprylar och leksaker.
 
Tadaa, tårtorna!
Kul att hitta plats åt dessa i kylskåpet...
 
När jag nästan var klar kom brorsan med familj förbi på fika och de fick nybakade bullar. :)
Emma och en nyvaken Olivia...
 
Jag brukar aldrig få ta bild på min brorsson/Gudson Sebastian, men här är han med Olivia. Ser ut som att Olivia blinkar med ena ögat, men det är blixten igen som bländar henne.
 
Danilo är fortfarande Annas pojke. Hon är kärleken i hans liv.
 
Han tog inte många steg när hon var hos oss, satt bara och gosade hos henne.
 
Anna du lovade ringa till honom igår vilket han påminde mig om på natten att du hade glömt... Haha...
Imorse har dem två ringt om varandra, men om jag känner Danilo rätt så kommer han att hitta rätt tillbaks till Anna när det är dags för kalas. Dom har alltid haft något speciellt mellan sig. ♥ Smiley
Danilos första kärlek. (Morbror Stefu är inte lika lycklig över denna förälskelse, moahaha...)
 
 
Nu ska jag plocka fram barnens kalaskläder.
Är det kalas så ska man vara extra fin, helst fina klänningar på flickorna och stiliga kläder på pojkarna.
 
Gänget för en halvtimme sen. Nu ritar flickrona födelsedagskort till Olivia och pojkarna, dom sitter fastklistrade och tittar på filmen.
 
♥ Ha en fin dag! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej, kan inte låta bli att läsa din blogg varje dag, den är helt underbar och dina härligt söta barn. tycker det är underbart att dina barn får vara med och bli fotade för olika klädesplagg. Önskar er lycka till med kalaset. skall själv iväg på 3års kalas mina tvillingbarnbarn fyller 3år idag. Ha en fortsatt trevlig dag. Kram

Svar: Tack!❤Och grattis till dina barnbarn😃
Me & My Baby Dolls

2013-12-14 @ 11:58:33
Postat av: y

vad händer om flickorna inte vill ha klänning?
eller om pojkarna Vill ha klänning?

Svar: Flivkorna behöver inte ha, pojkarna får inte ha.
Me & My Baby Dolls

2013-12-14 @ 14:05:26
Postat av: Alexandra

Har köpt första plaggen i vecka 18-20, då får mam veta könet här i Finland :)

2013-12-14 @ 17:16:28
Postat av: Jasmine

Dina barn är väldigt söta. :)

Svar: Tack, jag är jätteglad att jag har kommit in. Jag ska läsa på Socionomprogrammet.

Kram

2013-12-14 @ 19:50:37
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Jag har alltid vart och köpt första baby plagget efter RUL. sen väntat till v 30 typ.
Nu har man ju de mesta kvar, men lite nytt blir de ju ändå.

2013-12-14 @ 20:24:37
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Lina

Hej! Har följt din blogg enda sen du vänta Olivia (vi väntade barn samtidigt) :) och måste säga att i mina ögon är du en beundransvärd stålkvinna och dina barn är så fina.
Tack för att du delar med dig av din vardag, den inspirerar och sprider glädje.

Har en liten fråga. Hur fick du in dina barn på fotograferingen? Är lite sugen på att söka för min stora tjej, men vet inte hur...

Kramar

2013-12-16 @ 07:08:49
URL: http://lainajohansson.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback