♣ RUL, kön, namn & Casting ♣

Tjohej!
Idag, om bara 1 ½ tmme är den stora ultraljudet och kan inte ens tänka på det, får fjärilar i magen och blir super exhalterad. Det här är så spännande för oss, hoppas att h*n är frisk och mår bra. Och vi får även ett mer exakt förlossningsdatum idag.
Jag hoppas att dem kan se om det blir en pojke eller flicka... tihihih.
Som jag sagt från börjar så har jag trott på en pojke, och Andres är övertygad om en flicka.
Han är så övertygad att jag börjar undra. Kanske jag har fel då... Hahaha.. Man vet ju inte.

Sen börjar övertalningen med namn. Jag har ett pojknamn som jag sååå gärna vill ha, samt ett flicknamn. Men som vanligt så håller inte mannen med mig!? Jag har haft dessa namn som favorit namn sen barnsben när jag drömde om alla (8) barn jag skulle ha och som jag redan döpte. Jag måste väl få min vilja igenom ang. namn, helst nu? Visst? (håll med här nu)
 
Om vi får en flicka så har Andres ett tjejnamn som han tydligen "bestämt" sig för och han försöker övertala ungarna att hon ska heta så. Danilo & Jonathan håller med sin pappa, dom hejar på hans namn och tjejerna hejar på min favorit namn. Han gör dock sitt bästa för att övertala tjejerna också.
Och igår- så mutade han Vanessa att välja "hans" namn istället. Hon blev lovad pengar och kläder, haha... så hon var ju lagom kaxig när hon kom och sa att det ska bli pappans favvo namn, jag hotade med att jag inte skulle lägga henne om hon hejar på honom.Smiley Hahaha så fult vi spelar, men det var bara på skoj. Och sen kom hon tillbaka 3 minuter senare och viskade att hon bara skojade, att hon egentligen vill ha min favvo namn, men att jag inte fick säga till pappa för hon "behövde" pengarna. Slug! Smiley
 
Igårkväll när jag kom hem från middan så hade Andres, Nicole & Vanessa gjort en sorts lek. De bad mig sätta på soffan och jag hade två ställen att välja bland. Under den ena soffkudden låg det en sked- vilket stod för flicka. Och under den andra låg en kniv- för en pojke. Jag satte mig på kudden med skeden under. En flicka då alltså.
Så spännande det här! Gaaah!
 
De ringde från modellagenturen Stockholmsgruppen häromdagen där Nicole och grabbarna tillhör, och meningen var att Nicole ska gå på casting för Lindex idag. Men det är ungefär samtidigt som vi ska vara på RUL, så jag vet inte hur vi skulle kunna pussla ihop det...? Förra gången hon skulle på casting för H&M så var hon sjuk och vi fick avboka det. Vi får se hur det blir med denna dag. Så typiskt bara.
 
Våran docka Nicole
 
 
Jag har städat, fixat och donat här hemma för att hålla tankarna på annat håll. Skurat golven var ett måste då familjen tydligen har haft fest medans jag var borta igår på middag. Kladdiga golv här och var och nyss upptäckte jag att kuddarna som en gång faktiskt var vita på soffan har bruna fläckar lite här och där. Misstänker att dem ätit choklad eller glass...
 
Jag slumrade till på soffan idag också, vilket inte har hänt på dagtid på väldigt länge. Jag sov nog dåligt inatt? Vaknade stup i kvarten för att kolla på soffan så att vi inte skulle försova oss från våran tid. Som är alltså klockan 14:00. (<--- Hur skulle vi kunna försova oss??!)
Olivia sover fortfarande och strax kommer Mummu för att passa henne och sen hämta hem järngänget från dagis.
Kanske Puua också skulle komma hit och leka (busa) medans vi är där.
 
Snälla håll era tummar och tår för oss idag klockan 14:00!
Jag ber och hoppas att bebis är frisk och mår bra och jag hoppas att vi får veta kön, annars ska jag boka in ett könsUL, haha...
För oss spelar det ingen roll, men jag vill ju börja planera... namn och rummen osv. ;)
 
Självklart kommer jag att avslöja kön för er här på bloggen. Skulle inte kunna låta er vänta med det till förlossningen, vi går ju igenom detta tillsammans- right? ;)
 
Håll tummar och tår nu!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Lycka till idag. Hoppas ni får se på (pojken)-min gissning :-) Har massor att läsa igenom, har inte varit här inne och läst på väldigt länge.

Ha det så mysigt nu, Kram

2013-12-12 @ 12:46:32
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Lisbeth

Masse lykke til , så spennende :-)

2013-12-12 @ 13:04:18
Postat av: Anonym

Satu! Det är väl klart som f*n att DU ska bestämma namn! Om jag ska gå omkring i 9 månader med ett barn (i samband med ryggont och kräkningar) och sen genomgå en SMÄRTSAM förlossning, så är det väl klart som fan att det är JAG som ska bestämma namn. Haha! Du har den talan. Andres ''favvonamn'' får bli mellannamnet isåfall.

2013-12-12 @ 13:35:14
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Lycka till idag. Jag tror på pojke fortfarande. Kanske mest för att jag själv väntar pojke denna gången.

2013-12-12 @ 13:54:46
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Louise

Åh vad spännande :)

2013-12-12 @ 14:57:40
Postat av: Camilla ♥ 130510

Haha så kul med skeden och kniven :D

2013-12-12 @ 15:33:57
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Anna - mamma till Charlie

åhh nu är jag spänd! ser fram emot att få veta könet!

2013-12-12 @ 16:34:29
URL: http://www.pinkmum.blogg.se
Postat av: medina

Sv; tack så mycket!!:D ja tyvärr så är de dyrt :( men värt de kan jag lova:))!!

2013-12-12 @ 16:46:36
URL: http://medinas.blogg.se
Postat av: J

Åh jag är så nyfiken att jag dör! Har tänkt på er hela dagen, och jag hoppas verkligen att det gått bra för er!

2013-12-12 @ 18:12:13
Postat av: mamus

Mamus är nyfiken nu tror det blir en Kylliki men hoppas på en Petteri pojke så ni har 3 av varje Rakastan Pussu

2013-12-12 @ 18:27:23
Postat av: mamus

vill veta nu Petteri eller Kyllikki pusso från Mamus

2013-12-12 @ 18:29:38
Postat av: Cecilia

Åh vad spännande:))) Hur gick det?

Kram

2013-12-12 @ 20:02:16
Postat av: Therese

Hoppas det gick bra idag, är nyfiken som fasiken hehe :)

2013-12-12 @ 20:37:24
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Tyglina

Har tänkt på dig idag... Kramar

2013-12-12 @ 20:40:25
Postat av: Colette

hoppas det gick bra och att ni fått svar :) jag tror på en liten tjej till! men det är det jag alltid gissar på när någon är gravid, då har man ju rätt iaf 50% av gångerna.
tänkte bara på detta med modelagentur för barn. var står du i den frågan? själv är jag emot det då jag anser att det ger barn fel bild om hur man ska vara och man påverkar de till att bli och göra saker de inte själva väljer.
hur reagerar omgivningen på detta? vad säger dina barn om det?
varför har du valt att bara skriva in 3 av dina barn?

2013-12-12 @ 20:55:47
Postat av: Mamma till 2 godingar:)

Har tänkt på er idag!:) och skönt att hörs att allt såg bra ut:) har följt dig nu ca 3-4 veckor!! Och är så spännd på att veta kön!! Jag får sån inspiration av dig!! Vill också ha många barn, kul att se någon som har det och som går mot strömmen:) gillar dig:) ska ha koll hela dagen i morgon;) haha glad Lucia på er:)

2013-12-12 @ 21:26:43
Postat av: Anonym

vad långt och fint hår hon har!

2013-12-13 @ 09:16:12
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback