Jul i vårt hus

Igår så tog vi fram julpyntet.
Barnen drog upp sak efter sak och var jätte glada över alla tomtar och ljus.
På med glögg och julmusik så det blev lite mera julstäming.
 
Andres griljerade årets första julskinka också...
 
Julstök..
 
Olivia är så fascinerad av den här Tomten som står på balkongen. Hon vill gärna titta ut genom fönstret hela tiden.
 
Här kommer lite fler bilder från julpyntet igår:
 
Det enda rummet jag byter julgardiner till är köket. De andra får vara kvar.
Jag var nöjd med de nya stjärnorna på fönstret, men det behövs nog att byta glödlampor till dem, för dom är lite för starka för vårt tycke.
 
Nicole tog en bild på mig också :)
 
Barnens kusin Melina (Andres systerdotter) kom förbi med julklappar till barnen :) Alla tre tjejer fick fina festklänningar:
 
(Vad sa jag om minerna förut...?)
 
Eftersom Melina är Vanessas Gudmor så fick hon lite extra kläder.
 
Hör och häpna- hon godkände mjuksibyxorna direkt!Smiley Hon har t om på sig dem idag! I am chocked... men det kan vara för att dem har glitter, hihi.
Danilo & Jonathan fick snygga hoodies!
 
Alla hängde på Melina...
 
Kolla Olivia, på vippen att hon drog ner glaset... =)
 
Snygga Melina & Jonathan Smiley
 
Olivia väntar tills syskonen underhåller Melina så går hon själv och rotar i hennes väska...
 
Vi åt mat ihop och senare på kvällen skjutsade Andres hem Melina.
resten av kvällen slappade vi på soffan, helt slut...
 
 
Nu har bulldegen jäst klart, dags att börja baka bullar till dagens adventfika!
 
Vi pratas mer ikväll ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Men åh vad mysigt ni har fått till det :-D
Önskar jag fick en arm över till att pyssla lite i dag.

Kram till hela familjen :-)

2013-12-01 @ 12:19:45
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

ja och jag är inte heller klar, måste också inhandla leksaker surfplatta mm.
bäst att sätta igång men mitt i ett flyttkaos hemma
kraam

2013-12-01 @ 15:10:05
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Nathalie

Hej!
Vill först bara säga att jag älskar att kika in här och läsa på din blogg om eran vardag o fina barn. Ni verkar vara en toppen familj:)
Jag vill bara fråga en sak, jag har nyss fått veta att jag väntar mitt tredje barn o 2an är nu 7 månader. Och du har ju fått barn tätt, så jag undrar om du har lite tips? Och om du nån gång känner att hur ska man ha tid att ge alla uppmärksamhet o tid så dom inge känner sig utanför. Jag är jätte glad över bebisen såklart men samtidigt vill jag inte glömma bort 2an, missförstå mig rätt:) skulle bli jätte glad om du har lite tips o råd. Kramar Nathalie

Svar: Hej!Jag har dåligt samvete för just det där med uppmärksamhet titt som tätt! Ibland tar vissa mer tid än andra. Jag försöker ge uppmärksamhet till alla och lyssna när dem berättar och fråga frågor osv. Ett tips är att låta syskonen vara med så mkt som möjligt med allt från blöjbyten osv så dem inte känner att den nya bebisen tar över mamma helt. Och när det är så liten ålderskillnad så är det superbra att synka dom med varandra, dvs att dem sover samtidigt vid lunch osv.

Och förresten- GRATTIS! <3
Me & My Baby Dolls

2013-12-01 @ 19:29:45
Postat av: ida

Kika in på min blogg och deltag i tävligen om ett par tights från pierre robert :)

2013-12-01 @ 21:33:03
URL: http://clevershopping.blogg.se
Postat av: kaffehörnan

Underbara bilder du bjuder på
Har du varit på mest besökta listan innan ?

2013-12-01 @ 23:16:17
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Marie

Hej på dig
Vilka fina kläder Melina hade men sig så snällt. Ni har det så fint hemma och vad mysigt med allt julpynt. Hann med allt julpynt i lördags så nu är det mysigt här med, har bara svårt att känna att det snart är jul , tror det beror på att det kanske inte är snö och att jag nu jobbar 100% natt. Jag blir så avis när jag ser din snälla pappa som jämnt ställer upp, han är en klippa. Min pappa gick bort 2005 tyvärr och min mamma finns inte i mitt liv. Älskar eran samman hållning. Kram på er och ha en bra måndag

2013-12-02 @ 08:13:28
Postat av: Marie

Glömde säga! nu syns din fina mage, vad kul

2013-12-02 @ 08:21:18
Postat av: Kaffehörnan

De är de alltid . Jag har ej varit på mest besökta än men kommenterande lista. Då tickar besöken snabbt för dig

2013-12-02 @ 10:09:13
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Emelie

Har du några tips om vad man kan göra om man har trög mage som gravid? :)

Svar: Det här problemet har jag också... Min BM sa att man ska dricka jätte mycket vatten och mat med fibrer. Det finns något på apoteket också mot just detta, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad det hette... :/
Me & My Baby Dolls

2013-12-02 @ 10:15:11
Postat av: Hanna

Hej! Var har du köpt den fina tomten på balkongen? Kram

Svar: Den kan nog vara ifrån bauhaus. Där köpte vi nog isbjörnen också (lägger en bild på de två ikväll ;))
Me & My Baby Dolls

2013-12-02 @ 11:34:25
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback