Im alive!

Sorry för det apdåliga uppdateringen, men jag har suttit och bråkat med den här nya datorn i en evighet. Nu är det så att 80 % av mina bilder är i ARW. format och dom kan inte laddas ner här på bloggen?
Jag har suttit och kämpat och försökt i 3 dagar nu, suttit här till 1-2 på nätterna för att lösa det hä- men jag blir inte klokare för det.
 
Idag har vi tagit det ganska lungt på hemma plan. Jag har haft ont i/tryck i magen och ryggen. Som mensvärk.
Julgranen har flyttat ner till källaren nu också, vi var trötta på den, för den lutar och lutar mer för varje dag.
Vi plockade alla polkastänger och chokladen i en påse som barnen fick äta ur.
 
Jag sa att dom fick äta ur påsen sen när Olivia sover, och lilla damen måste ha hört mig för hon skyndade sig till granen, hittade sig en choklad kotte, öppnade och åt den!
 
"Vaddå vänta med chokladen tills jag sover?!"
 
Barnen byggde en koja under köksbordet idag och tog dit sina kuddar och filtar....
....Och glitter lim så det var kladd och glitter överallt. Roligt? Icke.
 
Busungen vill också vara med i storasyskonen lek...
 
Dom tycker att hon är ganska jobbig ibland, för hon "bara förstör".
Vanessa med sitt blåmärke på hakan. Smiley
 
Tuffingen Jonathan..
 
Vi var på Port73 idag också, först sprang jag in på Ica Maxi för där är det ända stället som har ljus toning till håret, och sen vidare till Port 73 där barnen fick leka av sig lite. Är det bara vi, eller är det inte riktigt långtråkigt nu, när det inte är ute väder precis? Här regnar det mest hela tiden och när det inte har regnat har det vart kallt och blåsigt. Vi har varit mest inne och det blir en massa bråk och gnäll bland barnen som inte kan hålla sig sams. Det finns inte såå mycket att göra om man inte vill spendera en massa pengar förståss ;)
 
Medans jag var iväg på toan med Nicole gick jag ju förbi några affärer. Förbi kunde jag givetvis inte gå, då det lös stora REA! skyltar överallt. Jag smög in och kom ut med en ny jacka till Olivia som var på halva priset. Och en långärmad tröja till Andres. Sen hade jag visst vart borta ett tag för inte en så glad man mötte mig utanför affären med resten av barnen. Dom var också på väg till toan... (varför kan inte alla bli kissnödiga samtidigt?!)
Hihi, wops... Smileyinte kunde jag hjälpa att kön där inne var så lång. Jag var skitsnabb inne i affären. SmileySmiley
 
Danilo försökte gömma sig också...
Nice try dude...
 
Nu har jag precis kokat kaffe (ja, jag vet att klockan är snart nio) men jag måste försöka hlla mig vaken för att kunna fixa detta...
 
Återkommer strax ;)

Kommentarer
Postat av: Nathalié - Mamma till Charlie <3

du har så söta barn! jag förstår inte hur ni orkar med så många småttingar, haha. är själv uppväxt i en stor familj, vi var 9 barn. och jag har ett och tycker det är tufft ibland :P

2013-12-27 @ 21:07:54
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Sandra

Några tips på billiga aktiviteter; alla på samma ställe;
Riksidrottsmuseet; gratis- som en gympasal med klättervägg och springbana bland annat.
Sjöhistoriska museet; lekställe längst ner - båt och små hus.
Gratis.
Polismuseet. 50kr för vuxen gratis för barn. Mycket fint lekrum där man får prova polisbil och motorcykel.
Allt detta ligger bredvi Tekniska museet( som är svindyrt ).

Svar: Tusen tack för tipsen, värt att kolla upp!
Me & My Baby Dolls

2013-12-27 @ 21:23:17
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback