Efterlyser smarta miniloftsängar :)

God morgon!
 
Jag har precis kommit upp ut badet, passade på att tona håret eftersom det blev så sent igår.
Vanessa kom in till mig och utbrast glatt:
"Vet du vad det är för dag idag??" Jag fick tänka till lite. Vad fasiken är det för dag idag? Innan jag hann svara så fortsatte hon: Det är lördag! Och det betyder att det är godis dag, visst mamma, visst är det godis dag idag??"
 
Ehhh jo. Det är ju det. Precis som det har vart godisdag varenda dag i ca. 2 veckors tid nu. Smiley
Vi har inte varit så noggranna med sånt nu under jullovet, det har vart godis och choklad varje dag nu.
 
Olivia och tar sig lite skönhetssömn just nu medans resten av järngänget tittar på gamla videofilmer från när Danilo & Jonathan fyllde 2 år.
Ok, här var Olivia fortfarande vaken... fast en tröttmössa.
 
Idag är jag på rensar humör. Jag veeeet- igen! Men när jag väl kommit i dessa tankar så är det en slags tvångstankar att jag bara inte kan släppa det innan jag faktiskt har rensat.
Jag hatar att ha skåpen fulla med saker som inte kommer till användning- som bara ligger där och tar plats.
Jag vill ha rena och fina ytor, med några väl valda saker framme- inte en massa små prylar överallt.
Igår åkte ju som sagt julgranen ut,resten av julprylarna får vara kvar ett tag till, iaf julstjärnorna och ljusstakarna i fönstrena.
 
Jag funderar på rumsbytena också. Jag efterlyser sånna här sängar:
 
 
Fast helst i vitt.
Vi skulle behöva två miniloftsängar. En till Vanessa och en till Nicole. Dom ska ju få de mindre rummen och behöver så smart förvaring som möjligt.
 
Verkar inte som att dessa säljs nånstans längre. Men dem vore såå perfekt med utdragbar skrivbord, förvaring och en hylla vid sidan där.
 
Hmm... får klura på det här lite till... kanske man kunde bygga till nånting eget om man köper en vanlig miniloftsäng?
 
Jag tar emot tips om ni har!
 
Nu ska jag städa undan frukost grejerna i köket.
 
P.S Jag kunde konvertera och spara de där bilderna jag tänkte bjuda på! Så dem kommer inom kort! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla här www.önskebarn.se såg något liknande kanske inte exakt den du vill ha men nästan. Tack för en kul blogg.

2013-12-28 @ 11:52:18
Postat av: Frida

Det ända som jag tänker på är Ikeas skrivbord "Jonas" som går att skjuta ut en till "skiva" som ett till litet skrivbord. 2 hyllor under det så för det lite mer stabilitet, kanske skulle funka :) jag vet inte hur brett det är, om det går att ge en säng på det men det kanske går att snickra till en lösning :) lycka till med letandet.

2013-12-28 @ 12:14:21
Postat av: Louise

Ett tips om ni vill göra det själva är att köpa en säng eller den ni har utan ben och sedan köpa förvaringskåp/köksskåp eller det ni vill ha under. Antingen har ni skåpen runt hela eller om ni ska ha den mot vägg så kan ni sätta en regling på väggen och så står sängen på reglingen och skåpen som ni har valt! 😊

2013-12-28 @ 12:16:51
Postat av: Nua

Undrar om inte mio möbler har såna? Värt att kolla kanske. Kramar!

2013-12-28 @ 13:06:03
URL: http://www.nuas.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej! Ett tips är att köpa loftsängar i trä. De kan man måla i vilken färg man vill och sedan sågar man benen i önskad längd. Man kanske inte vill ha de så höga till små barn. Sedan kan man ju ställa byråer under. Ikea har ju jättebilliga små bra skrivbord. Kram

2013-12-28 @ 13:11:11
Postat av: Helena H

Håller med Louise, köp köksskåp och bygg upp sängen de redan har på, det blir toppenförvaring då. Använder man skåp med lådor ist för dörrar/hyllor så går det i massor med t ex kläder och är lätt att dra ut så man kommer åt allt.

2013-12-28 @ 13:18:34
Postat av: Louise

Hei Satu! Finns många olika miniloftsängar på finska sidor,har ej koll på om de skickar till sverige.Googla på kerrossänkyt så hittar du en del.t.e.x netanttila.fi har m.fl

Svar: Tusen tack! :)
Me & My Baby Dolls

2013-12-28 @ 14:17:16
Postat av: Lotta

Då skulle jag åka till Mio möbler. Den har har min dotter och den är super. Heter Snow och kostar 2995.

Svar: Den med skrivbord under? Jag har också kikat på den... jätte fin. Ryms det med någon byrå under för mer förvaring?
Me & My Baby Dolls

2013-12-28 @ 15:05:22
Postat av: Linda

Har sett något likande på halens.se var dock ingen förvaring på den.

Svar: Tack för tipset, ska kolla upp det ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-28 @ 16:41:43
Postat av: mickan

Hej Vi har en vanLif vit barnsäng och under fotändan o under huvudsidan har vi reglat fast 2 stycken sådAnna där hyllor med 4 fack från Ikea så 8fack med förvaring sybe knapot men finns så får dem plats med myshhörna eller koja i mellan:) Ha d bra //mickan

2013-12-28 @ 17:27:44
Postat av: Lotta

Japp, vi har en lägre byrå, samt en jäkla massa leksaker under. Perfekt med tanke på Olivia, blir inte så högt om hon klättrar :)

2013-12-28 @ 17:45:58
Postat av: Malin

Tack ;)
Han heter Dennis LIAM Emilio :-)

2013-12-28 @ 19:04:51
URL: http://www.wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: Hjördis Pedersen

Jysk har loftsängar är inte så dyra. kram

2013-12-28 @ 22:05:43
Postat av: Sofiee

Hej!
Vet att såna sängar såldes på postorder för några år sen, typ halens eller ellos. Annars har Mio bra såna sängar tror jag

2013-12-28 @ 22:35:55
Postat av: Camilla Nordin

Här finns det några som kanske passar :-) Jag gillade de i rosa.
http://www.imobler.se/sangar/loftsangar/

Svar: Tack snälla! Jag älskade den med garderob! <3
Me & My Baby Dolls

2013-12-29 @ 01:57:32
Postat av: Therese

Kanske denna kan vara något ? http://www.onskebarn.se/shop/thuka-hit-combi-832p.html

2013-12-29 @ 20:05:40
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback