Dagen som gått.

Idag har jag hunnit med att skura båda våra toaletter- måste ju påminna pisse-nissen Jonathan hela tiden att hålla i sin snoppeli (som dom kallar den för) och pricka rätt. Inte alltid det enklaste har jag förstått...
 
Jag har dammsugit och plockat bort leksaker från både här och där. Jag hatar att ha leksaker utspridda på golvet i vardagsrummet, köket och hallarna. Jag är en riktig städ-o-holic, lite för pedant för mitt eget bästa, men vad göra.....?
 
Dom får gärna leka vart de vill, men att ta dit grejer bara för att sen gå och lämna där och göra annat är inte OK, så denna tjat-mamma får klaga lite till. "Snälla när ni har lekt färdigt, ta era leksaker till era rum!!!!!!!!!!"
 
Jag har kokat alla Olivias nappar också efter att ha hittat många under soffan.
 
Olivia har sovit i nästan 3 timmar idag så jag har fått en hel del gjort.
Tvättmaskinen går igen, så även torktumlaren.
På torsdag ska en reparatör komma och kolla på den, den är trasig och drar sin sista vers just nu... Tar ca. 12 timmar att torka en maskin tvätt!?
 
Jag har också rensat bland barnens kläder, såhär lagom till jul då det kommer att fyllas på igen, thihih...
Fick också post från KappAhl och Lindex om mycket bra rabatter på köp hos dem... kanske jag inte var klar där trots allt...  *blink blink*
 
Har äntligen slagit in alla paket vi hade undangömda här hemma, med en nyfiken liten Olivia bredvid.
Hoppas att hon inte tjallar till syskonen ;) Bytt sängkläder har jag också gjort...
 
Hann hämta grabbarnas presenter innan hämtning också, tur att Andres var med, paketen var stora.
 
Efter hämtning gick vi hem till Mummu & Puua en stund där vi blev bjudna på pannkakor ♥
Har handlat mat och så presenter till fröknarna som ska ges imorgon när jag hämtar hem barnen. Sen börjar barnens jullov!
 
Ja ni hör ju, en helt vanlig dag här hemma hos familjen Gonzalez ;)
Nu ska jag lägga mig på soffan bredvid min man och kolla på film.
 
Hoppas att ni har haft en bra dag- ni är värdefulla.
XOXO

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt när man får mycket gjort hemma!😊 Ska oxå ta och rensa bland barnens kläder, det är välbehövligt ☺. Hoppas ni får rätt på maskinen så ni slipper köpa en ny, himla härligt att både ha tvätt och torkmaskin 😀.
Har ni köpes eller hyreslägenhet?

Kram/Caroline (mamma till tre flickor)

2013-12-17 @ 21:09:14
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Ebba

Hej, tack för en fin och mysig blogg som jag hittat vi Mirka Norrström. Har också skolavslutning som hägrar och behöver tips om present till fröknarna, vad ska dem få av dina barn? Hälsningar Ebba

Svar: Jag svarar på det lite senare, ifall någon av fröknarna skulle kika in här ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-17 @ 21:53:59
Postat av: Helén

Låter som våran tvättmaskin. Jag skulle tvätta ett par gardiner. Skulle ta 1,5 timme. det tog 6 timmar. Så jag lyckades efter många om och men får kära sambo att köpa ny. Det är inte billigt. Men han kikade på nätet och den vi köpte skulle kosta på deras hemsida (Bosch) 16990kr, på en annan sida 10960kr och sedan hittade han exakt samma på eNemo.se för 8500kr. Du skulle ha denna. Det är en som väger tvätten, doserar själv, har 16 olika fläckprogram osv. Den heter Bosch Home Professional Way 32890 SN. Finns på deras hemsida.
Lycka till

2013-12-17 @ 23:53:34
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Ja ibland är alla nappar borta och sen helt plötsligt hittar man alla och har då jättemånga nappar :) vi har samma " problem här" ;) hihi

Jag kokar också nu alla nappar och flaskor :)

2013-12-18 @ 09:28:13
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: CAROLINE

Hej!

Tänkte bara skriva att det var lättare och läsa bloggen när det var ett annat typsnitt även om detta är finare:-).

Sedan har jag lite frågor. Du får fundera om du vill besvara dem och ifall du vill göra det nu eller sedan:-)

Har ett barn och undrar verkligen hur man ska hinna/orka ta hand om ett till.

Hur funkar det egentligen. Hur mycket får du sova per natt? Är det lätt att få in barnen i samma dygnsrytm. Tänkte på på bebisarna? Har du testat ngn sovmetod på barnen. Hur går du till väga då. Min dotter vill bara somna med bröstet i munnen. Är Olivia så lugn som det verkar? :-) sover mkt på dagarna?

Svara om/när du vill:-)

Med vänlig hälsning/ Caroline



Svar: Jag ska svara i ett inlägg alldeles strax ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-18 @ 11:54:02
Postat av: Elin

Kan inte du skriva lite om hur det är att ha fått så många barn tätt? :) Hur har det gått när man är som tröttast och inte får sova? Har själv en nybliven 1-åring, och bara det kan vara tufft ibland ;)

Svar: ska skriva ett inlägg om det snart ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-18 @ 11:57:48
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback