1-års vaccinationerna....

Med 3 dagar kvar till Olivias 1-årsdag så var det idag dags för hennes 1-års sprutor.
Efter att vi hade lämnat syskonen på dagis hoppade vi på bussen och vidare till BVC.
 
Mötte en kompis och hennes två barn på bussen som också skulle till BVC, så vi gjorde varandra sällskap. :)
 
Jag älskar Olivias miner när hon ser sådär förvirrad ut och bara iaktar. Smiley
Sen var det dags för henne att besöka sköterskan. Caroline heter våran BVC sköterska och hon är jätte bra.
Vi pratade en massa och hon skrattade när jag sa att vi ska få en lillebror Smiley och sen var det dags för mätning och vägning för våran lilla Snuttis.
 
Hon väger nu 9070 g och 75 cm lång.
 
Hennes kurvor ser jätte fint ut och det känns bra.
Hon är ju duktig på att äta, men man vill ju inte att kurvorna ska dippa.
 
Och sen så var det ju dessa sprutor. Aldrig kul- men skönt att ha det gjort.
En spruta i varje lår, så jag frågade om det fanns nån möjlighet att få det gjort samtidigt. Så hon hämtade en till sköterska så att det inte blev värre för Olivia.
Hon grät en kort stund och sen var det bra, när hon fick sin napp och snuttis. Min duktiga bebis.♥
Smiley
Hon kunde få feber och ont i benen, det är vi beredda på. Om hon skulle få feber så hinner hon bli frisk innan 1-årsdagen ändå.
 
Snuttis höll på att somna i vagnen på väg till centrum...
 
Vi hämtade ut ett paket som Nicole ska få i julklapp och sen lyxade vi till det och åt på McDonalds.
Olivia fick ju ett kort från McDonalds på posten som Grattis på födelsedagen och de bjöd henne på en Happy Meal, vilket hon fick äta till lunch idag. På så vis kunde jag hålla henne vaken ända hem också ;)
 
Stora tjejen. ♥
 
På bussen mumsade hon på sina äpplen och somnade gott när vi kom hem sen.
 
 
Hon sover nu och jag dricker mitt morgonkaffe och äter mandariner.
 
Nästa besök på BVC är den 18 juni. Som som om det var långt dit, men som ni vet så verkar tiden gå fortare nuförtiden och vi är där in no time. Smiley

Kommentarer
Postat av: H

Hej!
Först och främst, Grattis till bebisen i magen! Är så glad för din skull. Har läst din blogg lite då och då under ett par år. Verkar så mysigt att ha så många barn på en gång. Något som jag bara kan drömma om.... Har du instagram? Vad heter du där i så fall, om man får följa dig? Kram!

Svar: Hej och tack! :)Jo, jag har Instagram, måste bara bli bättre att posta där, men jag heter mybabydolls där ;)

Har bloggen på facebook också, heter mybabydolls.blogg.se ;) Där ser ni en massa sneakpeaks ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-16 @ 12:22:43
Postat av: Tanna

Så söt hon är Olivia ! Och Grattis på 1 årsdagen !

2013-12-16 @ 12:25:49
URL: http://tannaodevil.blogg.se
Postat av: Therese

Åh hon är så söt lilla Olivia!!! :)

2013-12-16 @ 12:31:44
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Sofi

Åh jag tycker så mycket om din blogg. Den är ärlig, härlig och så trevlig att läsa helt enkelt :)
Hoppas att du aldrig slutar blogga, haha!

Svar: Tack snälla! Det är roligt att ni uppskattar den! <3
Me & My Baby Dolls

2013-12-16 @ 13:00:49
Postat av: Carina Widell

Hej alla ni som läser Satus blogg. Jag tänker rösta på Mybabydolls blogg på Finest.se Snälla gör det ni också. Det är en tävling där bästa bloggen utses.

Svar: Wow! TACK! <3
Me & My Baby Dolls

2013-12-16 @ 13:25:26
Postat av: Nesli

Hej Satu
Det var jätte trevligt att träffa dig och sötisen Olivia, vilka fina bilder du fick till på våra sötnosar =)
Kommer följa din fina blogg.

Svar: Hej!!Åhh va kul att du hittade hit! :D Superkul!
Hur mår ni?
Me & My Baby Dolls

2013-12-18 @ 23:26:35
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback