Här händer det grejer ♥

Ladies and gentlemen, boys and girls!
NU har det äntligen hänt!
Olivia har lärt sig att säga MAMMA!
 
Hittils har hon bara sagt Pappa. Jo, tyvärr visade det sig vara sant, hon sa hela tiden pap-pa papa.
Jag matade in henne med "säg MAM-MA!" varenda dag och i förrigår hände det. Hon var ledsen och då kom det!
Sen dess har hon sagt det massor med gånger.
 
Det hnder väldigt mycket med Olivias utveckling nu, något nytt kommer nästan varje dag.
 
Hon provar en massa nya ord i munnen hela tiden. Mamma, Pappa, titta (ej medvetet ord) och nu har hon börjat med att klaga, så hon säger: "aj aj ajaj..."
 
Hon tycker om sin lära-gå-stol nu och hon har lärt sig hur man tar sig fram.
Hon vänder sig från rygg till mage och från mage till rygg utan problem nu. Hon var lite på lasidan med det förut.
Och hon försöker börja krypa!
 
Hon ställer sig på alla fyra och gungar fram och tillbaka, hennes ben vet hur man gör, men händerna hänger inte med, så hon landar ju på nyllet jämt, och då börjar hon: "Aj aj aj aj aj..." Hahaha, jag tror att vi har en liten Drama Baby här också.
 
Älskar den här tiden just nu, jag önskar att hon kunde stanna såhär för alltid och aldrig bli stor.
 
Dessa bilder är tagna på Annas födelsedag (bilder därifrån kommer strax) men hr fick min bror Stefu muta henne med en bulle för att hon ska röra sig, och då kunde hon inte stå på alla fyra ännu.
 
Här kommer några bilder från idag:
 
Hon vill jämt gå. Man får hålla henne i händerna och så knallar hon iväg.
Lite ont i ryggen får man efter några varv runt lägenheten...
 
Idag är en grå-tråkig dag. Regnar lite då och då. Vi har vart inne hela dagen, barnen har lekt (och bråkat) och jag har passat på att bocka av lite grejer på min att-göra-lista. Konstigt det där, att det bara dyker upp fler och fler grejer ju mer man bockar av. Jag har iaf skurat båda toaletterna, duch och badrum. Och blivit av med en massa smutstvätt.
Har även lagt bilder i en ny tavla och satt upp den på väggen, fixat och donat. Jag ringde och bokade kyrka för Olivias dop igår, men jag ringde dit idag igen för att se om dom har lediga doptider tidigare så att syrran kan vara med, olyckligtvis hade dom en tid samma dag som hon skulle åka till USA så nu sa dom att dom skulle kolla upp det och ringa upp igen. Är det inte typiskt?
 
Har ni några tips vart man kan beställa fina dopkort?
 
Du sitter Olivia i gå-stolen och klagar att hon inte kommer över tröskeln in till grabbarnas rum.Gotta go!

Kommentarer
Postat av: peachbeast

Duktig Olivia!
Hur gammal är hon nu? Hon ser så grymt gullig ut med sitt krulliga hår :-)
Hemma har vi en som får lockar i nacken istället :-)

2013-08-08 @ 15:20:43
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: Camilla ♥ 130510

Yaaay :D

Jag beställde mina här: http://www.optimalprint.se
Fina designer men man kan även göra egen design :).
Finns även så man senare kan beställa matchande tack-kort :)

2013-08-08 @ 17:37:05
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: mummu

Har inte sätt henne på 3 dagar, va mycket hon har lärd sig. Mummun rakas. :-))♡

2013-08-08 @ 18:36:31
Postat av: Jennifer Palma - 20 år och mamma till Valentino och Mirella. <3

Optimalprint.se har fina kort, där beställer jag alltid hem julkort och inbjudningskort :)

2013-08-09 @ 01:00:08
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se
Postat av: Lisbeth

Nydelige Olivia:-)

2013-08-09 @ 09:36:19
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback