Fredagens planer

God morgon fredag!
Sitter och dricker mitt morgonkaffe här framför datorn medans jag har chansen. Olivia ligger och sover, Vanessa sitter och flaxar som en höna på soffan och sjunger och ritar. Resten av järngänget är på Nicoles rum och tittar på Pippi.
Vi har badat, tvättat håret och så har jag flätat tjejernas hår så att det blir lockigt till bröllopet ikväll.
 
Jag tänkte göra allting klart inför kvällens bröllop redan nu, kameran på laddning, fram med kläderna, packa väskan och allt annat som ska vara klart så det inte blir stressigt sen, vilket det alltid blir ändå, hur mycket man än förberett innan. Det brukar ju som sagt hända något oväntat, som får alla planeringar i gungning.
 
Andres ska iväg och på jakt efter kostymer till Danilo & Jonathan och jag hoppas verkligen att han hittar något. Och även till tjejerna, annars får jag trolla fram något från lådorna.
 
Vad är nytt här hemma hos oss då... Smiley
Jag har lämnat barnens sommaruppgifter till dagis, dom fick i uppgift att ta med sig bilder på något ställe här i Handen som de visar intresse för. Typiskt så kom inte bilden med som jag ville ha på Vanessa, som visade hela Eskilsparken. Grr!
Igår kom också inbjudningskorten till dopet med posten, så nu är dem klara i väntan på att bli ivägskickade.
Fick dock iväg några redan igår... Ikväll ska jag lämna inbjudningar till Gonzalez släkten på bröllopet, tänkte jag.
 
 
Jaha, vad mer är nytt. Jo! Olivia är precis överallt nu.
Hon har sitt speciella sätt att ta sig fram, och hon börjar bli bra på det också.
Igår lämnade jag henne precis framför soffan och när jag kom tillbaka så var hon borta och satt och lekte i Danilo & Jonathans rum! SmileyOch igår vid middag satte jag henne på sin matstol och skulle värma hennes mat, när jag sen vände mig mot henne så står hon där på sin stol och håller i sig i ryggstödet!
Ni hör ju att man inte kan lämna henne obevakat nånstans. Bara på en vecka eller så har det hänt hur mycket som helst. Jag funderar bara på hur jag ska göra med matstolen... den har ingen sele ju.
 
I onsdags började ju utförsäljningen på Barnens Hus eftersom de går i konkurs. Vi åkte dit för att kolla lite vad som fanns. Det var 50 % på barnkläder så jag tänkte att jag kunde fynda regnställ till barnen ch lite annat som jag tänkt köpa. Kön var enorm! Vi ställde oss i kön och den rörde sig knappt nånting. Dem sa att när det öppnade så släppte dem in för mycket folk, så nu fick man vänta medans dem kommit ut inann fler fick komma in.
Vi stod i kö i över en timme och 45 minuter och det gick sååå segt. Olivia tappade tålamodet och blev hungrig och till slut fick vi komma in. Och där sa någon att dem stått i kön över en timme där också, folk hade handlat som galningar. Jag hade regnställ i handen redan, men jag orkade inte köa i ytterligare en timme med en trött och hungrig Olivia.
Det var så lång kö att den gick runt hela affären. Så vi gick ut. Tomhänt. *suck*
 
Får se om det finns något kvar om man går och kikar en annan gång, hade ju som sagt sparat lite pengar där med regnkläderna...
 
Blev bjudna på fika med bullar, saft och munkar hemma hos Mummu & Puua igår Smiley
 
Nicoles fjärilstavla fick äntligen ramar igår :)
 
Jag har suttit och gjort iordning "om mig" inlägg om Nicole & Vanessa som kommer att publiceras under helgen, håll utkik!
 
Nu ska jag skicka mail till våran bostadsförening, den där bilen som krachade in i skogen för nån vecka står fortfarande kvar!
 
Vad ska ni göra under helgen?
 
P.S Glöm inte att gilla oss på facebook, där dyker det upp några sneakpeaks under helgen ;)
Heter mybabydolls.blogg.se där!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Hej! Vill bara önska dig och din familj en riktigt trevlig helg😄. Själv ska jag passa mitt barnbarn som nyss fyllt 1 år, och där händer det grejer kan jag lova. Tack igen för en härlig blogg😀

2013-08-23 @ 10:56:24
Postat av: Emma

Hej. Om du inte har hunnit till barnens hus redan. Så tänkte jag bara berätta att jag var där (handen) i går (torsdag) och det var väldigt utplockat. Även med kläder. Hoppas ni får en trevlig helg.

2013-08-23 @ 15:45:17
Postat av: Louise

I helgen ska vi förmodligen upp till Emporia det stora köpcentrumet som är byggt vid oss.
Där ska de på sin takpark ha ponnys och kaniner denna helgen i samband med fälttävlan här.
Sitter dock och funderar på hur de får upp hästarna på takparken.
På söndag blir det städning här.
Sen veckan som kommer blir det massor av saker....ska göra vul på torsdag då jag fick mitt andra missfall :-( och på tisdag är det dags för upprop på skolan...så spännande :-).
Hoppas det var trevligt på bröllopet:-)

Ha en fortsatt bra kväll och helg.

2013-08-23 @ 22:29:01
URL: http://malmomorsan.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback