ZUMBA

Idag körde jag mitt allra första Zumba pass. Eller nu ska vi inte överdriva heller, man kan nog inte kalla det för ett "pass", för jag var halvt död 3 minuter in i programmet. Cheezuz vilken dålig kondis jag har- sämst!
Och så körde jag inte hela passet heller, haha...
Efter Zumba var det plankan i 100 s, vilket jag lär känna av imorgon...
 
Såhär ser jag ut efter (snart) 4 månader efter förlossningen. (-Bara som en påminnelse till mig själv)
 
Magmusklerna finns där under nånstans, haha... Men jag blir fasiken inte av med det där sista lösa skinnet på magen! Har ni några tips på det?
Linea nigra är kvar, men den syns inte lika mycket. Och kondis har jag inte alls. 
 
Brukar du träna? Vad och hur ofta?
 
Jag är verkligen ingen träningsmänniska och jag har aldrig kört med någon diet i hela mitt liv. Jag äter allt. 
Kanske det är all coca-cola och godis/choklad som ligger bakom min "dallriga" mage, men jag skyller på graviditeten, moahaha...
 
Nu vill lillsnuttis ha mat. Tur att det inte var hennes nap-time för det skulle inte gå att sova i det här oväsendet, dom håller på med vårstädning (?) där ute just nu, så dom är där med sina maskiner och blåser bort allt grus och löv och annat skräp från gräsmattorna och så sopar nån bil upp allt från asfalten. Världans liv, men det blir såå bra!
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Du måste va världens snyggaste fem barns mamma :-)


Svar: Aww, tack! =)
Me & My Baby Dolls

2013-04-16 @ 12:40:10
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Jäklar så snygg mage!! Man kan inte tro att du haft 5 barn där!
Haha snarare DU som får tipsa på hur du gör för att va så smal :D

2013-04-16 @ 12:48:51
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Camilla 32 år & blivande 10 barnsmamma

Jag tycker du har en helt perfekt kropp,man kan inte tro att du fått något barn alls hehe, något avis ja haha
Plankan ska ju vara den bästa..:-D
Mvh Camilla

2013-04-16 @ 14:29:50
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Rockmom

jag började springa efter tvillingarnas födelse. Då for nog alla extra kilon. Det där dallret på magen är nog mest löst skinn, som vissa bara måste acceptera (om man inte vill operera) Så fast jag är smal så dallrar det ändå :)
Var nöjd med dig själv, du är ju otroligt vacker och i fin form!!

2013-04-16 @ 14:36:19
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.fi/
Postat av: Anna Ranvide

Jag har precis satt igång med att verkligen satsa på att gå ner. Promenerat har jag gjort sen Charlie var 3-4 veckor, så snart jag kunde efter snittet vill säga. Men nu har vi infört godis stopp och går minst 1 1/2 timme varje dag och sen en kort kvälls promenad på det också. Idag började jag även på mamma/baby gympa! Gud man har ju inga muskler kvar efter graviditeten!!! VI kommer nog ha träningsvärk tillsammans imorgon! :D

2013-04-16 @ 16:34:23
URL: http://www.pinkmum.blogg.se
Postat av: Louise

Jag? Träna?
Nej men skämt åsido.
Jag har minst 40 kg övervikt och jag skojar inte.
Testade gym men det var inget för mig.
Vill börja rida men det är för dyrt, kanske i framtiden.
Vill börja dansa zumba men min kondition är så dålig så jag får börja med att powerwalka, dessutom är det så trist att träna ensam.
Men visst jag måste också börja träna...Bella föddes för snart 2,5 år sedan och degmagen finns fortfarande kvar.
Du är förresten jättefin....5 barn? nejdu inte i den magen inte :-).
Ska vi jämföra :-P?

Ha en fortsatt bra kväll.

2013-04-16 @ 21:40:21
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Vera

Men människa, i mina ögon har du en fantastisk kropp- speciellt med tanke på att du har burit fram fem barn på hyfsat kort tid!! Men hur det än är så hittar man ofta nån skavank på sig själv även om hela övriga världen tycker att man är perfekt och det viktigaste är ju att man är nöjd med sig själv :)
Jag har fyra biobarn, mellan 20 år och 2 år, och jag borde verkligen ta tag i min kropp som ska hänga med i åtminstone 50 år till. Men min övervikt på 15 kg och eländiga kroppsvärk pga fibromyalgi sätter snubbeltråd för mig. Nu börjar våren ta sig här uppe i norr vilket gör att jag åtminstone kan börja med vardagsmotionen att cykla till och från jobbet vilket ger 1,2 mil/dag. Kanske nåt händer då ;)
Tack för en härlig blogg, det är lika kul att läsa dina uppdateringar om eran stora familj!
Kram

2013-04-17 @ 08:44:08
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag har ivesterat i en crosstriner som jag försöker träna på 4ggr i veckan. Sen har jag pilatesboll, hantlar o gummiband, används inte lila flitigt som naskinen dock.
3 ggr/veckan promeneratr jag till och från förskolan för att lämna och hämta äldsta dottern, så en timme blir det de dagarna.
Du verkar ha bra gener, grym kropp!!
Kram

2013-04-17 @ 11:22:55
URL: http://ellva.blogg.se
Postat av: Zandra

Wow!!! Vilken fin fembarnsmamma du är! Håller med föregående om att det verkligen inte syns att du fött ett enda barn. Själv är jag just nu i v 40+ några dagar, har alltså gått över tiden så jag/vi ser jättemycket fram emot att snart få träffa liten i magen, men om några månader ser jag även fram emot att kunna bli i bra form igen och att se bilder på andra mammor som är i bra form gör att jag blir taggad till tusen! Kram och kika gärna in på min blogg om du vill! :-)

2013-04-21 @ 13:24:07
URL: http://zandras.bloggo.nu
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback