Soliga söndag

Igår hade vi en underbar dag här i Haninge. Solen sken och vi var såklart ute hela dagen.
Packade med oss picknick och begav oss till lekparken. Andres fixade iordning sin cykel inför våren/sommaren och klickade i barnstolen så dom fick ta sig en åktur dom också.
 
Våran lilla muskelknutte Jonathan "Tantan" Gonzalez 
 
Och våran tuffa virvelvind Vanessa

Vanessa & Nicole bak i cykeln
 
Lekparkshäng
 
Puua & Mummu kom och gjorde oss sällskap också (denna lekplats ligger 2 gårdar ifrån dem)
 
Ler & långhalm (tack bloggläsare för översättningen)
 
Dano gungar med sin pappa
 
Nicole och Vanessa leker kiosk
 
Grabbarna var väldigt tuffa och sugna på att åka och cykla med pappa, men så fort dom kom bakom hörnet så pep dom "jag vill tillbaka till mamma" hahah...
 
Vad gör man när båda vill åka samtidigt?
 
Vanessa & Puua, båda två sjunger med sin oerhört vackra sångröster i gungan.... 
 
Sen kom syrran med Dewin förbi en snabbis också innan dom skulle iväg och hämta Felicia från dansträningen.
 
Första gången jag tog upp ryggstödet så att lillsnuttis fick sitta upp ett tag, vilket hon tyckte var så kul att hon somnade.
 
Det känns som vår när vattnet droppar och rinner överallt. (ej regn! )
 
Helt underbart med sol, tycker ni inte det?
Ibland (eller ofta) känner jag att jag bor i fel land. Vad är det för vits med att vänta på sol och värme i sisådär 7 månader av året?? Riktigt deprimerande är vad det är med allt mörker och kyla.
 
Igår njöt vi av solen iaf, hela dagen. Det värmde så skönt och jag tror att jag fått lite färg på ansiktet också, woohooo!
Det var med tunga steg vi gick hem igår eftermiddag. Barnen var helt slut av att ha lekt ute hela dagen.
Och så hade dom ju lovat mååånga plusgrader hela veckan, men dom glömde visst nämna att den skulle komma med regn. Suck. Men nu borde väl snön få fart ialla fall?
 
Tjejerna orkade rita när vi kom hem, men dem orkade inte ta sig ända till bordet...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Lite gulligare ist för att säga perse, är att säga "paita ja peppu" :) så hade jag sagt till barn iaf. KRAM

2013-04-15 @ 21:43:41
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Helena H

Hm..nyfiken som jag ju är då, måste jag fråga vad du menar Natali. :) "perse"?

Härliga vårbilder Satu! :) Och Olivia ser så nöjd ut i vagnen. Måste ju vara en konstigt härlig känsla att se annat en moln, trädtoppar och den som skjutsar vagnen. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

Svar: Helena, "Perse" betyder röv/arsle. På finska är ler och långhalm "paita ja perse" (<--- tröja och röv.) Men det säger jag ju inte till barnen, utan det skriver jag bara här på bloggen, haha..
Me & My Baby Dolls

2013-04-15 @ 23:59:28
Postat av: Margareta

Du undrade hur man gör när fler än ett barn vill åka cykel med pappa. Mitt tips är att skaffa en cykelkärra. Det hade vi när barnen var små. Då kan man ha två barn i cykelkärran och en i barnsadeln. Suveränt och skulle väl passa er. Såg dessutom en gång en pappa som dessutom hade ett barn på ryggen men det såg inte så säkert ut.

2013-04-16 @ 11:17:07
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback