Onsdag morgon

God morgon onsdag!
Jag trodde att jag hade hur mycket tid på mig som helst igår att skriva ett ordentligt blogginlägg, men tiden gick superfort då jag rensade och fixade här hemma. Jag är i stort sett klar med rensningen, måste bara ta mig ner till källaren och fixa och dona där. Då tänker jag passa på att ta ut tjejernas cyklar, Vanessa har nämligen tjatat på mig om att hon vill cykla.
Imorse, så fort hon hade kommit från sitt rum så frågade om hon fick cykla idag, på asfalten, la hon till också.
Ja, varför inte?
Så idag blir det premiärtur med cyklarna! 
Vi fick också en cykel från Dewin förra sommaren, som säkert passar grabbarna nu, den ska jag också kolla på.
Hur som helst så sken Bessa bus som solen, så som hon har längtat. 
 
Kanske vi kan åka förbi Puua & Mummu sen. Puua är sjuk så vi har inte träffat honom på flera dagar och det börjar bli liiite tjatigt att lyssna på grabbarna som frågar efter sin älskade Puua stup i kvarten. Så fort dom hör porten stängas där nere så ska dom springa och öppna dörren, alldeles ivriga och ropar på Puua. 
Puua har kol. Och när han blir förkyld så sätter det sig i lungorna direkt och han har svårt att andas. Alla säger att han måste till läkaren, men lyssnar han? Det är som att lära en gammal hund att sitta. Förstår mig inte på dessa envisa gubbar som inte tar sin egen hälsa på allvar. Puuuuaaaa! 
 
Krya på dig Puua!
 
Jajuste, Bloppisen ockå!
Hur svårt kan det vara att hitta en bild på spjälsängen då? Tydligen hur svårt som helst eftersom jag gått igenom tusentalsbilder och inte en enda bra bild på sängen har jag sett. Orka sätta ihop den för att få en bild...
Vi får se hur jag gör.
 
Ha en fin dag! 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Vad heter spjällsängen?
Tänkte om man har en likadan så kan man juh skicka en bild till dig...

Med vänlig hälsning,
Karoline

2013-04-03 @ 10:49:30
Postat av: Karro

Vad heter spjällsängen?
Tänkte om man har en likadan så kan man juh skicka en bild till dig...

Med vänlig hälsning,
Karoline

2013-04-03 @ 10:50:43
Postat av: Helena H

Men åh vad arg jag blir på dig nu Puua!
Om du inte tycker du behöver gå till läkaren , sluta röka osv för din skull, så tänk på alla dina barnbarn som älskar dig! De vill inte bli utan sin Puua ju....
Så för barnbarnens skull, ta hand om dig!
Kram från Helena H i Söderhamn.

2013-04-03 @ 13:46:22
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Ånej, Puua välte! ;)

2013-04-03 @ 14:07:35
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback