NOT a mission impossible

"Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart..."
 
Och det var precis det vi gjorde igår. Vi gjorde vår på Mummu & Puuas altan. Mummu krossade den tjocka isen och jag skyffla bort bitarna och all snö. Nu jäklar ska det blir vår där!
Herregud vad tjock isen var! Det där skulle ha tagit naturen en evighet att smälta bort, så moder jord fick lite hjälp på traven. Nu ska det bara bli torrt där också, det var fullt med vatten och gegga över hela uteplatsen. 
 
Alla barnen fick hjälpa till så gott dom kunde och ville, med små spadar i handen var dom taggade i sisådär 5 minuter, och sen drog dom.
 
Jag
 
På något konstigt vis blev Vanessas strumpbyxor helt blöta efter att vi vart ute (fast hon hade gummistövlar+galonbyxor) så henne skickadee jag in och la strumpbyxor och vantar i torktumlaren.
 
Ja, isen var hård... Mummu tog sönder både en och... tre hjälpmedel.
 
Emma & Nicole
 
Syrran och hennes barn Felicia & Dewin kom också förbi- Karo pysslade med sin cykel, Felicia och Emma hade gått och promenart med Olivia i vagnen runt gården, så Dewin hjälpte oss en stund. 
 
Mummu, Dewin & Jag spexar lite? (jag har Puuas skor på mig)
 
Sen kom brorsan förbi också. När kameran kom fram började han jobba som bara den. När jag la bort kameran, så drog han. Haha...
 
Jonathan och Danilo lekte i en enorm vattenpöl utanför grindarna där, dom sprang igenom den och hade superkul. Och blev superblöta.
 
Vet inte alls vad han pysslar med...? Men ni ser hur geggigt det är där ute! Vi behöver mera soool!
 
Någon som sa att det här var en "mission impossible", men inget är omöjligt. Vill man att det ska bli vår så vill man. Om man så måste göra det själv! haha. 
 
På tal om det så har jag bestämt att det är vår nu. Så därför har jag tvättat barnens alla vinterkläder, overoller, täckbyxor och vinterjackor. Lagt undan alla tjocka vintermössor har jag också gjort.
 
Nu kör vi bara med fodrade regnkläder, och snart ska jag rota fram vårjackor också och testa om dem fortfarande passar... 
Nu jäklar får det vara nog med snö och kyla!
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Haha härligt att se att ni "tvingar" fram våren ;)
Här har vi faktiskt 14 grader ute idag :D Riktigt "varmt" och skönt :D Ni får komma längre ner i landet ;)

2013-04-15 @ 12:51:10
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: mummu

Faan va vi alla jobbade,,, käns i ryggen idag. Nu rengnar de , så det är
inte mycket snö kvar. :)))))

2013-04-15 @ 13:10:05
Postat av: Helena H

Vad ni jobbar. :)
Kul bild på dig o Mummu med en kanske inte lika road Dewin mellan. Hihi. :)
Tycker du ska gå tillbaks med Vanessas gummistövlar om hon var blöt fast hon haft galonbyxorna över. Borde int e bli blöt då. Har det kommit in vatten uppifrån som är ju byxorna blöta högt upp, inte bara fotdelen. Alltså strumbyxorna.
Kan ju vara otäta sömmar mellan sula, fotdel o skaft, inget som behöver synas.
Ha en bra vår.
Kram från Söderhamn

2013-04-15 @ 13:29:08
Postat av: Vardagsmat a la Jess

Haha, samma här! Jag vågar-vägra-vinter nu! Vinterkläderna tvättades och lades undan förra veckan i ren trots! Nu har all vår snö försvunnit här! :-D

2013-04-15 @ 16:50:33
URL: http://vardagsmatalajess.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback