Forts. på lördagen...

Tänkte skriva en fortsättning på lördagen, eftersom Olivia sover fortfarande och jag väntar på att torktumlaren ska bli klar.
 
Andres kom och hämtade oss efter Neas kalas. Jonathan, Danilo & Olivia var hos Puua- han blev visst inte av med dem när Andres skjutsade oss några timmar innan för grabbarna ville åka med Puuas bil. VAD är det med den där skrothögen till bil egentligen? Grabbarna bara älskar den! 
Vi körde hem för att hämta tjocktröjor till barnen, parkerade bilen och knallade till Puua & Mummu.
Mummu var i stan med min bror Toni, så det var bara Puua och barnen hemma.
Vi kom in bakvägen och möttes av denna syn:
 
Olivia låg och sov i vagnen på altanen med ett snöre kring handtaget... snöret ledde in i vardagsrummet- och där låg Puua, Danilo & Jonathan på soffan som packade sillar och drog lite i snöret så att Olivia kunde vaggas. 
Ha! Hon har visst redan Puua inlindad runt sitt lillfinger.
"Ja, men hon vaknar ju så fort jag stannar vagnen" sa Puua.
 
Vi bestämde oss för att grilla. Vädret var ju helt OK. Andres åkte iväg för att handla allt som behövdes och jag bjöd Maria (vän, granne + grabbarnas dagisfröken) ner för att äta med oss.

Danilo & Tantan hittar traktorn och trampbilen direkt när dom kom ut och så sitter dom bara där dom två latmaskarna och väntar på att någon (<---Puua) ska köra runt med dem.
 
Maten var jätte god, mysigt att kunna sitta ute och äta grillat mat (=äntligen!). Det kom några droppar regn, men inte så att vi behövde ta in allt och sitta inne. Det slutade snabbare än det kom.
Andres occh Puua spelade som sagt boule, vem som vann är och förblir ett mysterium.
Barnen, och Puua med för den delen lekte efter maten och jag och Maria satt och pratade om allt möjligt.
 
Jag zoomade in den här bilden, sen när jag tog ner kameran såg jag att Vanessa stod bredvid och posade, så jag var tvungen att ha med henne också...
 
Puua med sina livvakter...?
 
Min stora bebis 
 
När det började bli för kallt- eller.... det kanske var när Puua kastade ut oss som vi bestämde oss för att gå hem.
Grabbarna hade varit där sen 10 på morgonen och klockan närmade sig nu 19 (?), så han var ganska slut med allt spring och bus efter en heldag tillsammans med grabbarna Bus. "Grabbar, ni ser väldigt trötta ut, det är nog dags att gå hem?" pikade Puua. "NEEEJ, INTE HEM!" Moahaha, nice try Puua.
 
Tack för en trevlig kväll!
Nu är torktumlaren redo att tömmas och fyllas på igen, plikten kallar... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena H

Duktig Puua som tar hand om småtrollen hela dagen! Och vilken bra lösning han gjort med gungandet av vagnen. Haha :) Helt underbar är han ju.
Lyckliga alla hans barnbarn ska vara som har han, och mummu. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-04-29 @ 17:47:14
Postat av: Monica

Alla skulle behöva ha en Puua!

2013-04-29 @ 17:57:27
Postat av: Louise

Najs lördag ni hade. Minns inte ens vad som hände hos oss i lördags....inte mycket.
Igår där emot var vi i Trelleborg och lyssnade på Yohio. Min yngste son gillar honom. Blev en skiva och en poster med autograf.
Har själv torkat massor av kläder idag, det är så skönt med tvättpelare i lägenheten :-D.
Utan hade jag känt mig handikappad.

Ha en fortsatt bra kväll.
Kram

2013-04-29 @ 20:51:35
URL: http://malmomorsan.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback