På jakt efter regnkläder...

Så fortsätter vi med gårdagen.
Efter besöket i Huddinge åkte vi iväg, Andres skulle klippa sig och sen skulle vi leta efter fodrade regnkläder till Danilo och Jonathan. Jag frågade en barnskötare på deras dagis som sa att det är det absolut bästa just nu.
(Tack till er alla för era tips!)
Det var ingen lätt uppgift kan jag lova! Lindex, KappAhl och H&M hade inga fodrade, så där försökte vi inte ens. Hade fått tips om att Ica Maxi hade, men vi var på två olika ica-Maxi och alla hade slut på dom...
Vi far runt här och där och nada! Stadium hade några, men bara för små storlekar och dessutom kostade dom ca 800 kr st, så det kändes ändå inte så kul att lägga 1600 kr på bara regnkläder.
Vi åt sen lunch i Slagsta och sen blev Jonathan bara värre och värre så vi bestämde oss för att leta vidare någon annan dag. Han har vart lite snuvig, så nu har det satt sig i hans lungor. Han har ju förkylnings astma, så hans andning blev väldigt påfrestande för honom, han hade det riktigt jobbigt och man såg hela bröstkorgen anstränga sig när han andades. Lilla hjärtat...
 
Han somnade i bilen så fort vi åkte hemåt, vi stannade till vid en affär där jag snabbt sprang in och köpte en present till Nicole och Vanessas dagis fröken som ska pensioneras idag (fredag). Dom hade lite festligheter på dagis igår, eftersom så många barn är lediga just på fredagar, som våra busfrön.
Vi kände att vi får åka runt med bilen så länge som möjligt så Jonathan får vila, för så fort man kommer hem och ska lyfta han till sin egen säng så vaknar han och somnar inte om.
Till slut somnade Danilo också och vi stannade till vid ett ställe till. Min vän Taru hade tipsat mig om att det fanns fodrade regnkläder på Lidl, och visst hittade jag det där! (tack för tipset gumman!)
 
Jag hade velat ha olika regnkläder till dom, eller åtminstone i olika färger, så att det skulle bli lite lättare för deras dagis fröknar att känna igen dem fort, men dom hade inga fler fina, förutom de här som jag hittade. Så jag får väl ha olika mössor på dom . (och dom har ju olika gummistövlar)
 
Såhär ser regnkläderna ut:
Jag hoppas att dom är bra och håller grabbarna torra och varma! Måste fråga personalen sen när dom har provat dom ute i regn och rusk.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Galonvantar brukar jag köpa på ICA maxi :-) Kasnke det även funnits fodrade galonkläder där oxå... Men nu behöver du ju inga flera

2012-09-28 @ 15:00:34
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se/
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥ Tävling Pågår - Vinn MAM nappar!

har mitt mail kommit fram till dig? =)
skickade det för ett par dagar sen
Kram

2012-09-28 @ 15:57:33
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Malin - Mamma till Isabell och Felize

Vad kostade setet? =)

2012-09-28 @ 17:00:28
Postat av: Nina

Min Jessica har også forkjølelsesastma.Blir veldig syk når det setter seg i lungene.
Masse god bedring!

2012-09-28 @ 22:09:09
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback