Nicolas Leo Tammi

Igår var det en stor dag för lille Nicolas. Det var nämligen hans dopdag.
Nicolas är son till min allra bästa och äldsta kompis Joel och hans fina flickvän Jessica.
 
I kyrkan var Nico exemplarisk. Han jollrade och pratade för sig själv (han orkade nog inte lyssna på prästen) och var jätte glad. Benen gick i 250 där under dopklänningen.
En kompis till Joel & Jessica sjöng i kyrkan, och direkt efter första orden forsade tårarna. Det är så fint när någon sjunger i kyrkan sådär, det var en jätte fin sång till lille Nicolas.
Joels storebror Janne (Nicos gudfar) höll också ett jätte vackert tal till Nico. (Damn theese hormons!)
 
Man fick inte fotografera under dopet, men när allting var klart så poserade dom så att vi fick knippsa en massa kort där.
Våra barn satt också fint under hela tiden. Nicole och Vanessa är det inga problem med i kyrkan, dom är alltid så snälla så, men med grabbarna Gonzalez kan man aldrig veta.
Jag hade förberett mig med massor med morötter som dom åt på och lyssnade på prästen. När dom var slut var det dags för plan B. Tugummi påsen.
Vi lät dom hållas, dom tog en som dom tuggade på och efter ett tag, när smaken försvunnit så fick jag eller Anddres dom. Det slutade med att jag och Andres hade käftarna fulla med tugummin när grabbarna tuggat i sig hela påsen.
 
Bilder från kyrkan :)
 


Vid fikat var allting såå gott! Jag är glad att mina smaklökar valde att komma tillbaka lagom till denna dag.
Smörgåstårtan var supergod. När vi hade ätit klart och var mätta så kommer dom in med 5 tårtor och tusen olika bakelser! GOTT!
 
Kolla in de här häftiga converse skorna!
Jessica är verkligen superduktig!
 


Bus på G....?
 

Barnen retas med Joel. Eller så var det tvärtom.
 

Jag och min vackra dotter
 

Lite Nico-Gos


Far & Son
 I en del av lokalen fanns det en barnhörna där barn kunde sitta och rita och leka, där höll tjejerna mest till när dom inte retades med Jopo. (=Joel) Grabbarna Bus var lite här och lite där, lite överrallt. Dom fick man ha koll på, för när vi stod i kön för fika så satt Danilo och skulle precis elda upp sin plast gaffel...
 
Allting var jätte mysigt och roligt, tiden flög iväg.
När Jopo och Jessica hade öppnat alla presenter så såg ju såklart Jonathan att Nico fick en bil som man åker på.
Så mitt under tack talen knallade han över dit och klättrade in i den enorma flyttlådan bilen låg i och började leka och köra. Man såg nästan bara hans huvud där i lådan. Eftersom denna stora låda stod precis vid Jopo & Jessi såg alla vad grabben höll på med och skrattade tills dem kiknade. När jag fått ut Jonathan, så ska ju brorsan apa efter och klättra in ha också på andra sidan...
Ja, dessa två pojkar älskar bilar, och allt bus som bara "råkar bli".
 
En annan jätte kul grej som Vanessa sa när vi hade kommit in i kyrkan efter att ha sett Joel:
"Åh, mamma. Vad roligt att Jopo också kunde komma."
Ja, det var nog ganska bra...
 
 TUSEN TACK FÖR ALLT JOEL, JESSICA & NICOLAS!
P.S Vi ses i veckan!
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥

va fina ni va på dopet =)

2012-09-09 @ 21:33:16
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Hanna

Vilka fina bilder!!

Min syster blev sur och sa upp kontakten med mig för att jag tyckte det var dumt att hon rökte när hon var gravid.

2012-09-09 @ 21:35:07
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback