Ett steg närmare en stor säng ;-)

Hej igen!
Hur mår ni där ute? Har ni klarat er från förkylningar?
Inte vi... Jag och små grabbarna är fortfarande förkylda med rinnande näsor, men halsont är borta! =)
Tjejerna har vart förkylda, men mår bra nu och Andres har klarat sig helt :) Nu när hösten närmar sig med stormsteg börjar dessa jobbiga snor-perioder igen...
 
Denna förmiddag har vi hållt oss inne. Jag har storstädat allting, dammsugit, moppat golven, ut med mattorna, gått runt med trasan, vädrat, plockat undan, lagt undan tvätt, skurat och ja, allt vad man kan tänka sig. Pojkarna har "hjälpt" mig mellan varven.
Älskar ett rent och fräscht hem. Det var inte länge sen vi moppade, men eftersom grabbarna Bus potttränas så händer det olyckor på golven hela tiden.. Jag potttränar dom på förmiddagarna bara, men dom har inte fattat galoppen med pottan förrän "after the fact"...
 
Sitter och njuter av lugnet. I bakgrunden hör jag både tvättmaskinen och torktunlarnen som är på, samt diskmaskinen...
Jag har känt mig piggare de senaste 2 dagarna, måste väl vara pga. Blutsaften och vitaminerna, eller hur? Tänker inte ens lägga mig för att vila, fast jag vaknade tidigt idag. Jag sitter hellre här och njuuuuter!
 
Funderar på att leta fram nya gardiner till vardagsrummet.. Hmm... Är sugen på att fixa och dona (igen).
 
Jajuste, vet ni vad jag gjorde igår? Jag skruvade loss ena sidan av Jonathans spjälsäng så att han kan klättra i och ut själv. Han hade ju lärt sig hur man klättrar över själv, men efter att han ramlade ner så vågade han inte göra om det.
På det här viset testar vi hur det skulle gå med en stor-pojkes säng, som vi tänkt köpa inom kort.
På mornarna kommer tjejerna till min säng och vill titta på Disney Channel, och det gör Danilo också när jag gett han klartecken, då klättrar han över själv och kryper ner hos oss. Men när Jonathan vaknar så ropar han på oss, tills jag hämtar honom. Det är inte bra med såna lyft för mig längre, så det här funkade hur bra som helst.
Han har inte smititi från sängen, inte ramlat, ingenting. Han har hittils varit jätte duktig. Imorse när han vaknade så låg han kvar och ropade på Danilo (?) och när jag ropade att han kan komma så var han jätte stolt när han kröp ner hos oss han också. Hoppas att det fortsätter lika bra...
 
Mina Diamanter på väg till dagis för att lämna tjejerna, imorse:
 
Nähe, nu ska jag hämta en kopp kaffe och sen ska jag börja rota fram gardiner.
Ska nog förbi bibblan senare för att hämta ut Nicoles bok och låna några böcker till mig, bland annat en namnbok så man kanske får ny inspiration. jag har en namnbok här hemma, men den är nog över 10 år gammal, så en massa nya namn har nog lagts till i de nya böckerna.
 
Har ni fler namnförslag?

Kommentarer
Postat av: Jeanette♥

Jag har ännu klarat mig från förkylning, men känns som det bara är en tidsfråga:) Är flera bland personal och bland de äldre som är förkylda nu, så smittad lär man väl bli.

2012-09-04 @ 18:10:21
URL: http://jiasdiary.com
Postat av: Yohannas.se

Åh, köp en sån stoppkant till sängen på IKEA vettja :) Det har vi! Hon skulle ramla ut ständigt annars!!

2012-09-04 @ 20:52:36
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej. Har precis hittat din blogg och fastnade direkt. Shit vad jag blir imponerad av dig. Du verkar vara så glad och positivt och allt verkar vara så lätt. Själv lyckades jag få två barn på 14 månader och tycker att det ofta är super jobbigt. Ska bli skoj att följa din blogg och kanske kan jag sluta se det som är jobbigt.

Anna från Skåne

2012-09-04 @ 21:19:47
Postat av: Helena H

Jättesmart att ta bort sidan på sängen o öva innan stora sängen kommer ju! :)
Fin bild på lillgänget. :)
Här har vi nyss njutit av äppelkaka o vaniljsås, såååå gott!
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2012-09-04 @ 22:14:49
Postat av: Hannah

vi skruvade ju oxå bort ena sidan på spjälsängarna och det har gått riktigt bra. I början rullade de ur sängen och vi la filtar och kuddar på golvet. Men sen köpte vi sån där bräda på Ikea som man skruvar fast och som gör att de inte kan rulla ut. Jättebra!!!

2012-09-05 @ 08:22:50
URL: http://honeybuns.blogg.se
Postat av: Emma

vad duktig han är:)

2012-09-05 @ 08:44:03
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback