Nytt till Bebis

Måndag idag och ännu en ny vecka har kikckat igång!
Alla barnen är friska, så dom är i förskolan nu. Jag är hemma och tar det lungt, vilket jag känner verkligen behövs!
Helgen är över men det känns inte alls som att vi haft någon helg. Andres har jobbar hela helgen, så honom har vi inte sett så mycket av...  Jag önskar att jag kunde hjälpa till på något sätt, så han slapp jobba så mycket.
Så vad säger ni, någon som skulle vilja anställa en gravid småbarnsmamma? Och P.S- det är väl OK att jag tar mina 4 småttingar med mig va?  Naturligtvis slåss alla om vem som ska få äran att anställa mig.
Nä, så farligt är det inte, det var bara det att dom var tvugna att bli klara på ett jobb innan dom börjar på nästa, idag.
 
När jag hade fått iväg alla barn till förskolan (thank god att det är så nära!) så kom jag hem och bestämde mig för att ta tag i deras rum. Jag har inte ens rört deras rum på 3 dagar och jag kan lova att det såg ut som att 4 bomber släppts ner i alla rum. Igår fick dom städa, och dom är duktiga på det när dom väl sätter igång, men jag ville göra det ordentligt idag och samtidigt gå igenom alla leksaker. Alla 4 har ju sina egna rum och leksakerna går från rum till rum, dvs. deras saker ligger i alla rum, förutom i det rum där dem ska vara.
Jag tog med mig sopsäcken och började i Jonathans rum och fortsatte sedan vidare. En påse med leksaker kastade jag- trasiga bilar, böcker, barbies och andra trasiga saker, samt de där McDonalds sakerna som ingen leker med som bara ligger och skräpar. Ja, och sen blev det lite annat också som bara ligger och skärpar. Jag tror inte att något kommer att saknas ändå..
 
Jajuste!! Jag gjorde en del fynd i tjejernas rum också!
Jag gick igenom deras dockkläder och hittade Danilo & Jonathans små små babykläder som skulle vara perfekta för våran bebis! Hade helt glömt bort att jag sparade några kläder, just för att dom passar till deras dockor.
Hittade även Nicoles gula Ralf Lauren kofta, en Hello Kitty mössa och en vit body som vart Bessas.
Jag är överlycklig!!!
Dom ska bara tvättas och sen är dom så gott som nya, se här:
 
Få se vad flickorna säger om det... ;-)
 
Igår träffade vi Mummu och Puua ute på lekparken, dom hade med sig min älskade och saknade kamera som syrran hade med sig till Finland, och dom hade med sig 2 paket till våran bebis också.
 
Den översta bilden är det första som Andres och jag har köpt till bebisen i klädesväg, och den understa bilden var presenter från Mummu!
 
 
Nu börjar våran lilla sessa få sig en ordentlig garderob med kläder känner jag.
Jag lägger alla kläder i en kasse i min garderob, jag ser verkligen fram emot den dagen då jag får tvätta allt och lägga i hennes egen byrå.
 
Fyndade också några leksaker i Jonathan och Danilos rum som jag sparat, mjuka skallror som dom hade när dom var bebisar och lite annat som skulle passa.
Nähej, nu ska jag äta klart min lunch och sen ska jag lägga mig ner ett tag, man vet aldrig när man får vila nästa gång, barnen verkar ta med sig den ena bacillusken efter den andra från dagis just nu och blir sjuka. 
(*knack, knack ta i trä*)
 

Kommentarer
Postat av: Sotnosen!

Åh vad mycket söta små kläder! :-)

2012-10-29 @ 16:00:52
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Hahaha, vad bra att du letade bland dockkläderna. Dockorna får väl frysa helt enkelt. Det blir att storshoppa nu sista tiden för dig mao. Önskar jag hade väntat lite också. Allt är klart här hemma.

2012-10-29 @ 16:33:26
URL: http://finest.se/natali
Postat av: Anonym

Så mycket fint ni köpt till bebis =)
Byxorna som jag köpt till tjejerna kommer från Lindex =) Sååååå fina!!!

2012-10-29 @ 16:40:45
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback