Lördag

Nu är det lördag- Emma är här och har lekt med alla barnen, vi har precis ätit lunch och lagt grabbarna.
Nu sitter tjej-trion på soffan och tittar på "Ariels början" och äter lördagsgodis.
Andres jobbar, vilket känns jätte tråkigt... Hoppas att det inte blir en lång dag bara.
 
Tänkte om vi ska ta oss ut när grabbarna har vaknat. Det är visserligen kallt, men solen skiner och det blåser inte.
Annars blir denna dag lugn, helt underbart att inte ha något inplanerat för en gångs skull.
 
Igår tog vi med oss bara Nicole (resten av barnen ville stanna hos Mummu & Puua) och åkte iväg och handlade en vinteroveroll till henne- nu kan det strykas från listan också .  Köpte även varma vintermössor till allihopa och vantar till pojkarna. Det är bara tjejernas vinterhandskar som saknas och sen är alla barnen fit for fight för vintern!
 
Hade även en kupong från KappAhl där det stod att jag fick hämta en valfri en body till bebis, helt gratis! Me love!
Hittade en jätte söt, vit omlottsbody och jag tog i storlek 50. OM bebis skulle födas lite tidigare så har hon iaf något plagg som hon inte drunknar i. Fast när grabbarna föddes hade vi bodys i storlek 44 (!) och dom var alldeles för stora!
 
Någon frågade mig ifall vi inte har kvar Nicole & Vanessas gamla bebiskläder- Nope. Vi har gett bort eller sålt allting. Kläder, leksaker och alla andra baby grejer.
Spjälsäng + madrass har vi efter grabbarna, samt babymonitorer, men det är i stort sett allt. Det var ju inte tänkt att vi skulle ha fler barn (inte på flera år iaf ). Så allt ska köpas igen, vilket jag inte klagar på, shoppa till bebisar/barn är det bland det bästa jag vet, (helt seriöst alltså) men jag tänkte mest på ekonomin, men det ordnar sig nog alltid!
En grej i taget, och vi har ju fortfarande tid på oss. Och så är det julafton om mindre än två månader också, åhh! =)
 
Glitterskorna är Nicole och Vanessa i ett nötskal!
 

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback