INSKOLNING dag 2 !

Idag har vi haft inskolningsdag  # 2 för Danilo och Jonathan.
Först på schemat stod det skogspromenad vilket dom gör varje onsdag på småbarnsavdelningen. Vi traskade iväg till skogen bakom vårt hus och hittade Röllis cykel och så spanades det efter en massa småkryp också.
(=Rölli är ett finskt populärt troll)
Danilo och Jonathan höll mig hårt i handen och ville helst inte släppa. "Nu gååår vi!" tjatade dom. Ja, nog är dom lite blyga inför nya grejer dom också. Barnskötaren Maria (som bor granne med Mummu och Puua, och även en familjevän) tog fram en massa fruskt frå sin ryggsäck som barnen satt och mumsade på där ute i skogen. Frukt går alltid ner!
 
När vi kom tillbaka till dagisgården fick vi gå in med Marketta och några barn till. Danilo hittade snabbt sin älskade lilla Pippi figur som dom har där. Han hade den med sig till vilan sen också.
Det gick jätte bra idag också, grabbarna lekte och pysslade, byggde med Lego allt möjligt.
Danilo och polaren Max (som ska ha sin 2-årskalas i helgen) satt och limmade och klistrade. Sötisarna!
Lunchen idag gick jätte bra, båda grabbrna åt 2 portioner var, och knäckebröd också. Att det var makaroner och köttbullar som stod på menyn hade nog lite med saken att göra ;-)
 
När det var dags för vila var det inga problem alls. Dom gick in och la sig på sina platser och somnade ganska snabbt.
Att dom lär och vänjer sig vid nya saker så fort, mina små hjärtan!
 
Så var även denna dag slut, imorgon är det sista inskolningsdagen.
Imorgon blir det också gruppfotografering. Om det inte regnar så tar dom bilderna ute.
På fredag kunde jag boka in alla barnen för enskilda kort.
Jag är ju helt ny i det där, jag hade ingen aning att föräldrarna själv skulle hitta en lista och boka upp tider för sina barn för foton. (?) Som max hittade jag 4 tider efter varandra, och det på fredag, men jag skulle ha behövt boka in 6 tider efter varandra, för man ska boka in syskonbilder också. Hoppas att det går snabbt att fota barnen så vi hinner med det också.
 
Mummu & Puua kom och mötte upp oss när dagen var slut. Jag hämtade med mig tjejerna samtidigt, och nu var dom lite gladare än igår... Sen säger Nicole till mig: "Mamma, varför säger du `Heeeeeej Nicole!` när du hämtade oss, du har ju inte ens vart hemma ju!" och så rullar hon kaxigt med ögonen. Hmm...
 
Här kommer dagens inskolningscollage!
 

Kommentarer
Postat av: Helena H

Visst är det härligt med alla små roliga/kaxiga kommentarer som kommer från barn. Hihi. :)

2012-10-04 @ 00:24:21
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback