Bebisens allra första kläder och saker

Som ni redan vet så har vi (jag) inte vågat köpa nånting till bebisen ännu, för att jag är alltför orolig att något ska gå snett och sådär... Kläder och leksaker från barnen finns ju inte heller kvar eftersom det var tänkt att vi inte skulle ha fler barn efter Jonathan och Danilo. Inte på flera år ialla fall. Så bebisen i min mage hade ingenting, inga kläder, leksaker eller nått av de större sakerna.
På fredag när jag hade min babyshower, så fick bebisen en massa grejer!
NU känns allting mera verkligt.
 
Dessa fina grejer fick lilla Hjärtat på våran Babyshower!
 
Kläder!
(Varav babyn fick smeknamnet "Little Bunny")
 
 
HUUUR kunde dom veta att Babyn i magen älskar Mimmi   (<-----läs-JAG)
 
En mysig filt att ha i sängen/vagnen
 
Haklappar och kräk/dregel dukar
 
En mjuk och varm overall som ska hålla babyn varm i vinter
 
Leksaker!
 
...Lite gott till oss båda medans hon ligger i min mage
 
Alla fick med sig varsina goodiebags när vi lämnade festen  (från salongen U-Zone- www.u-zone.se)
 
Nyfikna tjejer nästa dag:
 
 
TACK ALLIHOPA!
 
Om några veckor tänkte vi shoppa lite för Bebisen.
Detta ska inhandlas innan det är dags för lill-sessan att möta världen:
 
* KLÄDER (bodys, byxor, strumpor, pyjamas, mössor, klänningar)
* SÄNGKLÄDER + SPJÄLSKYDD + KUDDE
* BLÖJOR
 
Och de större sakerna:
 
* VAGN
* BILBARNSTOL
* BABYGUNGA
* (BABYGYM?)
 
Har jag glömt något ???
 
Som tur är har vi lite tid på oss att införskaffa allt det här, man får ta lite i taget .
 

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Mosterin Lilla Bunny!!! 😍😘😘😘

2012-10-10 @ 14:53:05
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Madeleine - om livet i the OC

Jag måste också börja titta på lite grejer till bebis.. känns så konstigt haha. Vi behöver en ny bilstol, men utöver det så har vi nog det mesta.. skönt :)

2012-10-11 @ 00:54:25
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Fia

Så mycket fint!!! Saknar att köpa små bebiskläder =)

2012-10-11 @ 05:18:17
URL: http://sofsan.se
Postat av: Michelle

Skötbord? :D

2012-10-11 @ 11:12:19
URL: http://mammasnovalie.blogg.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Åååh vilka fina saker du fått, när jag läser din blogg önskar jag att jag hade en familj som var lika engagerad i mitt barn. Tyvärr bryr sig varken mina eller sambos familj det minsta om vårat kommande barn :( Jag är nästan färdig med shoppandet dock. Vagn och lite sånt kvar.

2012-10-15 @ 21:35:50
URL: http://finest.se/natali
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback