Söndag kväll

God kväll!
Äntligen har jag fått alla barnen i säng så att jag kan njuta av ett varmt bad för mig själv!
Dagen har varit lugn och vi har bara slappat här hemma.

Barnens ytterkläder är tvättade och klara för nya dagis veckan.
Många har åsikter kring att tvätta ytterkläder osv, men såhär tänker jag:
- Barnen har på sig kläderna varje dag, hela veckan, kan ni tänka er hur dem ser ut efter en vecka ute i blött och sand?!
Såklart tvättar jag deras ytterplagg efter veckans slut om dom ser ut att ha lyfts upp från cement! (Ni vet, hårt insmort gegga, sand och allt annat som finns på gården.)
Sen att det ser likadant ut efter första/andra dagen på dagis igen gör mig absolut ingenting. Kläderna är till för att användas och att dom blir skitiga hör till. Men när en ny vecka kickar igång så ska mina barn ha rena kläder på sig som dom får skita ner hur mycket dom vill. Jag vill att dom ska kunna röra på sig, tänk er själv, skulle det vara lätt/kul/enkelt att röra sig om man hade på sig en hård cement overoll?
Nope, så jag tvättar mer än gärna, och dom blir inte alls förstörda när man inte använder sköljmedel.

Syrran var och hälsade på också, pratade ikapp oss en massa.
Vi hade två papegojor bredvid oss (Nukke & Bessa) som gärna ville vara med på samtalet...

Mer om helgen kommer imorn, nu tänkte jag njuta av badet och hoppas att vattnet lugnar mina sammandragningar.

Imorn är det måndag igen!

God natt allihopa ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

nja, fast ja tänker mest på B som har svårt o prata , ord o så , tror inte han skulle förstå om vi helt plötsligt kallar lillebror för annat namn när han lärt sig att lillebror heter Theo och inget annat.

Ja vet inte men ja gillar Liam eller capsiam eller casper, hampus eller ngt sådant. men de får bli Theodor, Emil Jonathan Biörrith, lika bra:P Han är ju ändå 6 veckor nu så...

2012-11-18 @ 21:58:49
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Emma

Caspian skulle de stå:P

2012-11-18 @ 21:59:29
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Helena H

Klart du får tvätta dina barns kläder så ofta du känner för det. :)
Men ytterkläder bör inte tvättas för mycket för ytan på plaggen slits ut av maskinen, även utan sköljmedel. Det var det jag menade iaf. Inget om hur du får/ska göra. ;)
Och ärligt, jag vet hur kläderna ser ut efter de varit ute o lekt. Jag har jobbat många år på dagis plus att Linnea är en riktig utetjej, har alltid behövt flera ombyten per dag, och har det fortfarande på vintern. Hon är ute från morgon till kväll, skulle aldrig klara sig med en el två vinterdressar. Plus att hon har två ombyten som hon har hos hästarna. Och de är inte rena kan jag säga, var glad att du slipper se dom.(eller känna lukten av dom) Hihi. :)
Blir dyrt med många ombyten, men det är det värt om de är ute mycket, tycker jag. :)
Hoppas ni haft en lugn o skön helg, och att lillbebisen stannar i magen hela veckan som kommer med.
Kram från Söderhamn

2012-11-18 @ 23:22:28
Postat av: Anna

Tvätta på du. Jag vet hur ytterkläder ser ut efter en vecka på dagis. Barnen växer ju så snabbt så de växer ju oftare ur kläderna än att man tvättar sönder dem...

2012-11-19 @ 07:12:27
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se/
Postat av: Malin

Håller fullständigt med dig angående barns ytterkläder! Här hemmagår oxå maskinen varm! (har 3 barn)

2012-11-19 @ 11:12:13
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback