Muffins!

 
Jag är verkligen ingen bakar-mamma. Visst- jag brukar göra tårtor när någon fyller år och baka bullar kan jag också göra, men jag är inmgen mamma som brukar ställa sig och baka med barnen var och varannan dag. Tyvärr.
Jag läser på olika bloggar hur dom gjort den ena smarriga bakelsen efter den andra och jag önskar att jag kunde, men bullar och tårtor är mera min grej.
 
Sen en dag blev jag jätte sugen på muffins, köpte formar till dom och så fick jag även en muffins plåt (heter det så?) av min mamma. Och eftersom jag inte kan göra muffins från grunden, så köpte jag ett sånt där färdigpaket kakmix från Kungsörnen och gjorde muffins på det.  Det var hur lätt som helst och supergott!
 
Igår gjorde jag citronmuffins och chokladmuffins, idag (eller kanske tills farsdag?) ska jag göra morotsmuffins och pepparkaksmuffins.
 
 
Så om ni inte heller är några vidare bakar-mammor så kan jag gott rekommendera det här!
4 favoriter:
 
 
Vad brukar ni baka?

Kommentarer
Postat av: Helena H

Ser jättegott ut, fast själv tycker jag inte om muffins. Däremot brukar Linnea baka Cupcakes som är lite annorlunda i smaken men ser ut som muffins. De är jättegoda! :)
Själv älskar jag att baka! Brukar baka kanelbullar i olika utseenden, vaniljbullar,siraps(kola)kakor (i olika färger), bondkakor (med el utan mandel), schackrutor, mördegskakor, gaffelkakor, pepparkakor, sockerkaka, mjuk pepparkaka, chokladrutor, chokladbollar (om det räknas) och pepparkakshus. :)

2012-11-10 @ 00:27:54
Postat av: Sotnosen!

Mums! Älskar att göra sockerkaka med många skivor äpple rullade i socker och kanel! Världens enklaste äppel "paj" ;-)

2012-11-10 @ 09:19:38
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Madeleine - om livet i the OC

Jag är en riktig bull-mamma. Älskar att baka och laga mat :) Köpt inte dom där mixerna! Det är ju superlätt att göra muffins från scratch och det tar ju typ lika lång tid eftersom det är så få ingredienser..

2012-11-10 @ 16:42:32
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Brukar aldrig baka från mix. Men varför säger du att du inte kan baka från grunden? Det är ju världens enklaste. Bara man följer receptet :) KRAM

2012-11-10 @ 19:31:30
URL: http://finest.se/natali
Postat av: Nina

Jeg baker aldri,uff....er heller ikke så glad i å lage mat...ennå et huff:)

2012-11-10 @ 21:45:19
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Louise

Hej
Halkade in från en blogg.
Jag är lite som dig är inte alls bra på att baka, men ibland får jag ett ryck och bakar bullar och så;-).
Annars bakar jag mest chokladbollar och kladdkaka men även äpplepaj.

Ha det jättebra//Louise från Malmö.

2012-11-10 @ 22:13:59
URL: http://malmomorsan.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback