♥ Satu´s S V A R ♥

Tänkte att det var dags för lite svar från min sida, och jag hoppas att jag inte glömde någon.
(Ni som har lämnat adresser har jag svarat på era bloggar, eller dom som hellre velat vara lite mera anonyma och ha svar till sina mail så har ni fått svar där )
 
Tack för att ni tar er tid att skriva kommentarer till mig, det uppskattas och värmer i hjärtat!
 
Och varmt välkomna alla nya läsare!
**********************************************************************************************
 
Elisabeth Novelli:
Hej! Kikar in i bland på din underbara blogg. Alltid lika kul att se dina fina barn.
Jag tror att det är normal smärta du känner när bäckenet luckras upp. Skulle gissa på en mildare variant av foglossning alltså. Det finns ju olika grader av smärta. Vissa blir totalt handikappade.
Fast jag skulle också tro att det spelar en viss roll om man har flera små barn innan också.
Du kommer garanterat att få bebislängtan igen men om du känner att du inte vill ha fler barn så är mitt råd att avvakta några år tills minstingen är 6-7 år och så kör du ett par Goa ungar till. Då kan de stora hjälpa till på ett annat sätt.
Du är så ung och fräsch att du hinner vänta några år. Jag har ju själv många år mellan de flesta av mina barn, förutom två, och det är jättemysigt att få sladdisar.
Lycka till med förlossningen och jag håller alla tummar för att det ska gå bra!
SVAR: Tack! Ska försöka övertala min man om det om några år, hahaha...  
 
Linda:
Hej! Har följt din blogg ett tag då jag varit nyfiken på hur det gått för dig. Vi har varit i samma tråd på fl. Fick min lilla tjej i v 26+0. Måste säga att du är stark som vågade skaffa fler barn efter pojkarna. själv så vågar jag inte för jag vet att jag åter får förtidigt.
Håller tummarna att bebben stannar ett tag till, men måste få fråga du skriver att du ska få antibiotika. Pratar de inget om kortison för lungutvecklingen?
Sköt om dig. kram linda/kramizzar.
SVAR: Hej, va kul att du kikar in här  GRATTIS till din lilla tjej! Hur mår ni allihopa? Hur kommer det sig att hon kom så tidigt, vad vägde hon? (Förlåt nu bombar jag dig med frågor ;-)) Helt ärligt så var oron ett stort skäl till att vi kände att vi inte skulle ha fler barn efter pojkarna. Eller jag kände att jag kunde tänka mig det om några år, så den här lilla Prinsessan var inte planerad (åt p-piller) men är sååå efterlängtad och älskad. Men den här oron har varit värst, det tar på psyket, så jag förstår hur du känner. Ang. antibiotika så får jag det för GBS som jag har, men om jag skulle föda för tidigt så skulle jag få kortison också för lungmognaden. Jag hann bara få 1 av de där två som man ska med pojkarna, hann du få båda? Kram
 
Anna med 4 prematurer!!
Hej!  GBS är jag bärare av. Vid varje förlossning har jag haft dropp. Men när gbs:en låg latent så behövde jag ej äta antibiotika, utan då räckte det med dropp vid förlossningen.
Ingen fara !!!
SVAR: Hej vänenn! Hur mår ni, det var länge sen! Det jag är rädd för att jag inte ens ska hinna till sjukhuset när det väl sätter igång och då inte hinner få antibiotika under förslossningen...:-/ Vilka veckor var det du födde dina småttingar? Hur snabbt gick det?
 
Sofi:
Hej , Snubblade in på din blogg :). Rolig läsning!
Måste vara mysigt med många barn? Jag har precis fått min tredje. Har 2 pojkar 7 o 3 o nu en tös. Just nu är det fullt upp o jag är allmänt grinig känns det som. Ändå kan jag känna ett sug efter fler barn.
SVAR: Välkommen! :) Och tack för kommentaren! Visst är det supermysigt med många barn, men det är också väldigt mycket jobb just nu, speciellt som gravid när man inte har den där tålamodet som man brukade ha :) Men snart så ;-) Grattis till bebisen! Mår ni alla bra?
 
Hadeel:
Åh vart finns den butiken och vad heter butiken? Jag behöver regn kläder till mina barn så jätte tacksam för svar! =)
SVAR: Butiken med fodrade regnställ ligger i Alby, affären heter Outlet (har jag för mig:/) Om du har möjlighet, kika in där!
 
Terese:
Du har skrivit några gånger att du känner att det pirrar(?) i samband med sammandragningarna? (i livmodertappen då :-P ) Hur & var känner du det?
SVAR: Hmm, svårt att förklara, men det känns som stickningar i tappen, som om något händer där inne (haha) i tappen då. Och nu vet jag ju att det kan ha varit GBS viruset eller medicinen som jag äter som har sig där.
 
Anna Köhler :
v35+2 var jag igångstt med yngsta sonen.
SVAR: Varför blev du igångsatt? Hur gick det?
 
Helena H:
Har man gudmor/gudfar så är det väl meningen att de ska ta hand om barnen om något händer....eller har jag fel, är det inte så nu? 
SVAR: Jag hade också för mig det förut, men så är det alltså inte ( i de flesta fall). Vi har olika Gudföräldrar till alla barnen (förutom syrran som är till både Nicole & Jonathan) och vi vill såklart att alla barnen ska vara tillsammans om något hände oss. P.S Älskar att läsa dina kommentarer! Uppskattas massor!
 
Patricia:
Hej! Började följa din blogg för ett par dagar sedan. Hittade bloggen på prematur tråden på fl. Fick en prematur bebis för 5 veckor sedan :) jättekul att följa din blogg iallafall! Kul med en stor familj. Vi har 3 barn men skulle kunna tänka oss en till ;) Bloggar också men den är lösenordsskyddad därför fyller jag inte i adressen :)
SVAR: GRATTIS! Vilken vecka föddes h*n? Och varför? Förstår att du har lösenordskyddat, det har jag också tänkt på ibland. Ifall du vill låta mig så läser jag gärna din blogg, du kan maila lösenordet: [email protected] =)

Kommentarer
Postat av: Anna Köhler

Hej igen
jag hade blödningar i hela graviditen
sen v35+1 så började jag få massa värkar o vattnet gick natten till 22september men sen stannade allt men blödningarna kom o gick, skrev fel till dig 35+4 är han född i sorry, så den 24:e valde dem att sätta igång mig för infektions risken, svimmade efter förlossningen, men nu 4år efter så mår vi alla kanon, och jag önskar mig ett tredje

2012-11-13 @ 23:14:15
Postat av: Plingan

Har mailat dig på Facebook :-)

2012-11-14 @ 13:02:25
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Postat av: patricia

Lille Bentley föddes i vecka 33+0, det blev kejsarsnitt efter en vecka med observationer på sjukhuset, moderkakan gav inte längre någon näring till bebisen. Han växte inte i magen och i vecka 33 va han som en liten bebis i vecka 29. Lille Bentley vägde 1475 gram och 41 cm lång men mådde jättebra och efter 3veckor va vi hemma =)

Jag mailar inloggningarna till min blogg =) Kul att du vill följa min lilla familj!

2012-11-14 @ 16:39:48
Postat av: Anna Med 4 prematurer

Hej !^

Jag födde i v. 34,32,28 och 32

Men det berodde mestadels på min försvagade livmodertapp samt att mina livmödrar är mindre än normalstor.

Hade bara aktiv GBS med första flickan, men avled inte i magen pga gbs:en

Alla födslar gick fort. Med Fanny gick vattnet hemma i soffan men självaste Fanny väntade nästan ett dygn

2012-11-15 @ 00:24:07
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback