Fredag- Nationalsång, Mys och Hårfärgning

Fredag kväll nu, det är tyst i huset- alla förutom jag sover.
Idag mötte jag upp Puua och tillsammans gick vi till förskolan och hämtade Guldklimparna. Vi gick hem till Mummu och Puua, jag och Nicole kom lite efter för att jag styrde med lite grejer inne på dagis (ang julfesten) så Puua, Bessa och grabbarna gick i förväg. På väg dit så började Nicole plötsligt sjunga Finlands nationallåt för full hals. 
(!?? Where did that come from liksom?)
Men hon kunde verkligen sjunga den! Thats my girl! Tydligen sjunger dom den på dagis nu när Finlands nationaldag/självständighetsdag (den 6/12) börjar närma sig.
Sen dess har hon suttit med min mobil och surfat in på youtube och lyssnar på den om och om igen.
T om ikväll när jag la henne så ville hon att jag skulle sjunga nationallåten för henne, istället för våran alldeles egna låt, som jag sjunger för henne varje kväll. Hihi...
 
 
 Syrran och hennes barn Felicia & Dewin kom också hem till Mummu & Puua.
Barnen åt mat där (Kiitos mamma!) och sen kom Andres och plockade upp oss efter jobbet för att åka och handla lite. Bara Vanessa & Jonathan följde med. L Y X att åka och handla med bara två barn ju!
 
Mummu, jag och Puua
 
Karo (min syster) Jag och Nicole och såklart lilla "Bunny" i magen
(Har den inte växt jätte mycket på bara den senaste veckan?!??)
 
Väl hemma tog vi ett bad, Danilo nästan somnade i badet... Det dröjde inte länge innan han slocknade på soffan efter att vi plockat fram lite gott, han var heeelt slut, stackarn.
Det tar på krafterna att vara på dagis!
 
Det tog inte många minuter innan brorsan slocknade han också...
 
 
Skönt med helg nu, hela familjen samlad! I love it!
Nu har vi kollat på X-factor, Awa är min favorit. När den långa avbrottet kom så passade jag på att färga mitt hår (utväxten) Behövdes verkligen!
 
Näe, nu har jag suttit och bablat tillräckligt, dags att krypa ner under täcket!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sotnosen!

;-) fullt ös ser jag! ;-)

2012-11-24 @ 09:19:04
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Louise

Haha vad road din make ser ut när killarna somnat i soffan :-D
Vad lika ni är du och din syster:-)
Ha en bra dag här blir det ut till torget och köpa frukt och lite andra saker.

Kram från Malmö

2012-11-24 @ 10:53:21
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Patrik

Hej!

Jag kommer från ett företag som heter Actionstudios, och vi har gjort en julkalender oberoende av SVT. www.24dagar.se är vår adress.

Vi såg att du har barn i precis rätt ålder, och vår kalender kan förhoppningsvis roa både vuxna och barn, så att hela familjen kan titta :)

(Barn under sju år bör nog ha en vuxen med sig i vilket fall som helst, för ibland kan det nog bli lite läskigt för de minsta. Jag minns själv när jag var fem år och var livrädd för SVTs 'Jul i Kapernaum'.)

Så förhoppningsvis tycker du att 24 Dagar verkar intressant och vill visa den för dina barn, och kanske till och med sprida den vidare till dina läsare! :)

Ha det fint! :)

2012-11-26 @ 10:22:10
URL: http://www.24dagar.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback