Adventskyrka & Playdate

Jag och Tiina har pratat så länge om att vi ska ses efter dagis för fika och playdate med barnen, men eftersom jag mått som jag gjort så har det inte blivit av, förräns igår. Passade på då jag mått lite bättre och inte hade kräkts på 3 dagar! (vilket jag tog ikapp idag...) Så eftersom hennes dotter Nea går på samma avdelning som Nicole och Vanessa och hennes son Max går på samma avdelning som våra grabbar så bestämde vi att träffas vid dagis efter hämtning.
Samtidigt träffade vi på syrran som skulle hämta Dewin (går också på tjejernas avdelning) så jag bjöd henne över också.
 
Det var fullt hus, men alla lekte så fint så.
Mysigt att sitta och tjattra, varje gång känns det som att det var en evighet sen sist. Om ca. 2 veckor fyller Tiina år och ska ha en hemma-fest vilket vi är bjudna på som jag verkligen hoppas att vi ska kunna gå på. Det var en evighet sen sist som jag och Andres var iväg på något själva. Jag kommer inte ens ihåg när det kan ha varit? När vi var ute på middag med Stefu & Anna?  Det är inte så att vi aldrig har möjlighet till det, för det har vi naturligtvis, men det har aldrig känts så att vi behöver gå ut. Vi trivs så bra med vårat att vi hellre är hemma med barnen. Men det här skulle vara roligt, hela gänget samlas ju.
 
Här kommer lite bilder från igår:
 
Max & Danilo mumsar på kakor, bullar och muffins- vilken fest!
 
Vanessa, Nicole & Nea
 
Max, Bessa, Nukke & Dewin
 
 Fika...
 
Lilla Bessa- Tomten (ni ser hennes sår på hakan....? Familjens lilla klantis, its allways her...)
 
Max med motorsåg och napp, vilken tuffing!
 
Lek i Nicoles rum...
 
Max & Danilo ska lägga sig...
 
 
Igår var tjejernas avdelning på förskolan i Advents-kyrkan, det brukar dom göra varje år. Dom hade fått äta pepparkakor och så var det en massa jullåtar som dom sjöng. Högt. T om så prästen hade blivit förvånad. Hahah...
Här hemma är det bara en massa sång som gäller. Andres håller på och blir tokig på alla finska sånger han hör. Och så sjunger båda två nu finska nationallåten heela tiden. Igår förklarade jag för tjejerna om Finlands självständighetsdag, och efter att ha berättat den ca 6 gånger kunde dom det själva, och så ville Nicole ringa till sin morbror Stefu och berätta för honom hur det gick till när finnarna krigade om sitt land. Så att han vet.
 
Danilo och Jonathan har också börjar sjunga en massa massa sånger. Jag älskar att höra det.
Men kanske inte sådär 2-3 på natten.....
 
TACK för playdaten!
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Myyysigt!

2012-11-28 @ 20:11:00
URL: http://Karolinanordling.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Suloisia lapsia !!

2012-11-29 @ 18:18:55
URL: http://finest.se/natali
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback