På besök hos faster Greta

Imorse efetr att vi lämnat Nicole på dagis åkte jag och lilla ligan med Puua och Mummu till min faster Greta.
Puua skulle rensa hennes takrännor och ge henne strömming som dom fiskade upp igår.

Min faster har fått diagnotiserad det hemska, hemska sjukdomet, cancer. Och hon skulle börja en ny behandling av cellgifter idag. Hon har inte svarat bra alls på de tigare behandlingarna. Usch att man inte kan hitta ett botemedel för denna hemska sjukdom nu! Den är ju överallt!
Hon blev iaf lite glad att vi kom och hälsade på, hon var pigg och glad. 
Trots att det är ett jäkla passande på barnen, eller lättare sagt, tvillingarna som ska springa överallt och undersöka allt i det stora huset, och det verkar inte min faster tycka är speciellt kul.
Hon är ändå ganska gammal och vill ha sina grejer tipp topp. Inte för mycket ljud ska det vara heller.

Jag kommer ihåg för länge sen, när Emma och Felicia var i Nicoles ålder och vi var där för nån tillställning så var dom ute med Andres och lekte. Sen plockade som några äpplen som låg under trädet och höll på att ruttna, och det blev min faster inte glad för. Man fick inte plocka hennes äpplen, ruttna eller ej.
Det här höll jag i huvudet när vi var där idag, så jag passade grabbarna noggrant så att det skulle vara lungt och fridfullt. Vi blev bjudna på en massa gott och faster Greta skrattade och busade med grabbarna, och tyckte att Vanessa var så snäll så.

Hennes hus är enormt. Jag kan tänka mig att det kryper i benen, i hela kroppen på barnen när dom är där.
Hennes vardagsrum är stort som halva våran lägenhet, jag får själv alltid lust att börja hjula där eller nått. Haha..
Såklart att det är skoj att springa där, huset är över 300 kvm stort. Och alla dessa prylar hon spar på är skoj att undersöka. Ni kan ju förstå att jag hade fullt upp att passa grabbarna, så att dom inte skulle undersöka alltför mycket, jag vill ju inte besvära faster Greta, trots att barn är barn och inte kan man förvänta sig av dem att dom ska sitta stilla och tysta som små ljus hela tiden. Men allt gick bra! =)



Jag sitter här vid datorn och väntar på att lill-smurfen skulle somna. Helst idag. Han har babblat på där i sin säng i över en timme, han pratar med sin favvor gosedjur- Ior och nu sjunger han för fulla muggar. Suck.

Nu tänkte jag kika lite på olika sidor om jag hittar något fint som jag kan klicka hem till Nicole som födelsedags present. Är ute efter en jätte fin Mimmi klänning som min kompis Taru köpt till sina tjejer, och den är sååå fin, men den fanns inte kvar i tjejernas storlekar här i Handen, ska kolla på nätet eller nån annan butik.

Ni vet väl att jag älskar Disney prylar & kläder (Mimmi+Musse och gänget) ???

Om 16 dagar fyller min docka 4 år!


Kommentarer
Postat av: Helena H

Jobbigt när inte barnen kan få röra sig som de vill (menar inte att de behöver riva hela stället förstås)när man är nånstans. Skönt att det gick bra hos faster Greta denna gång. :)

Så att Lidl har sommarpyjamasar, med kort ärm/ben åt både pojke o flicka med Disneymotiv...för bara 59.90 per set. Tänkte på dig/er då. :)

Ha det bäst

Kram från Söderhamn

2012-05-14 @ 14:58:59
Postat av: mummu

Vi måste dit och kolla,,,till lidl alltså... hih

2012-05-14 @ 20:21:48
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback